Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos via ndiswrapper werkt na opstarten niet meer.  (gelezen 748 keer)

KwastjeModus

  • Gast
Draadloos via ndiswrapper werkt na opstarten niet meer.
« Gepost op: 2008/04/18, 19:48:27 »
Ik heb voor iemand Ubuntu op z'n computer gezet. Daar zit een sweeks kaartje in met drivers bijgeleverd op cd. Ik heb de boel aan de praat gekregen via Ndiswrapper. Echter, ik herstart de computer en daarna is er geen draadloos netwerk meer te zien. Ik heb al even rondgekeken en onder andere (sudo ndiswrapper -m) gedaan. Ik krijg dan de melding dast dit al in orde is, echter zonder goede resultaten.

Is er een handige snelle fix?

Weet iemand of in Hardy dit soort zaken al meer tot het verleden behoren? Ik hoor zo vaak dat mensen draadloze moeilijkheden hebben met "ONS" OS.

Offline tabasco

  • Lid
Draadloos via ndiswrapper werkt na opstarten niet meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/18, 20:12:42 »
Heb je deze ndiswrapper documentatie al eens gezien? Vooral Punt 5. Verschillende drivers is belangrijk.

KwastjeModus

  • Gast
Draadloos via ndiswrapper werkt na opstarten niet meer.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/19, 14:22:12 »
Citaat van: tabasco
Heb je deze ndiswrapper documentatie al eens gezien? Vooral Punt 5. Verschillende drivers is belangrijk.
Hoi Tabasco, ik heb hier naar gekeken, maar de driver die op de cd was bijgeleverd heeft voor het heropstarten wel gewoon zijn werk gedaan en voordat ik een herinstallatie deed van ubuntu op die machine heeft het naar behoren gewerkt.
Ik zal er toch naar kijken, maar ik heb het gevoel dat het probleem toch ergens anders in zit.

Offline Petervdw

  • Lid
Draadloos via ndiswrapper werkt na opstarten niet meer.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/19, 16:42:39 »
Aan KwastjeModus
Laatst op dit forum ergens iets over Ndiswrapper gelezen, maar kan het niet meer terugvinden. Maar ik heb een notitie.
Er stond: bij toepassing van Ndiswrapper voor Atheros wifi beginnen met met blaclisten van alle geinstall. drivers in Ubuntu:
gksudo gedit/etc/modprobe.d/blacklist
onderaan erbij zetten de regels:
blacklist bcm 43xx
blacklist ath_pci
blacklist ath_hal
SAVE de file, opnieuw opstarten en dan pas Ndiswrapper installeren. Na het opstarten kun je natuurlijk ook eerst even proberen.
Met dank aan degene die dit heeft teruggemeld. Ik kon de bron niet terugvinden.
Vr.groet, peter