Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Instalatie zegt dat er geen cd-speler is  (gelezen 587 keer)

Offline Ivan1986

  • Lid
Instalatie zegt dat er geen cd-speler is
« Gepost op: 2007/02/05, 20:21:54 »
hey,

ik heb een ^paar onderwerpen gelden ook al eens over mijn probleem bezig geweest... maar er zijn totaal nieuwe ontwikkelingen en ik heb ontdekt dat het niks met de cd ofoz te maken heeft. Het probleem zit zo:
Als ik ubuntu wil instaleren dan werkt het deels wel eventjes, maar na een tijdje bij het laden zegt die vanaalles en komt her er gewoon op neer dat die ineens de cd-speler niet terug vind (zogezegt dat er geen cd meer in zit) Ik dacht dat het dan tocvh aan men cd speler zou liggen maar nu heb ik er een bij gestoken en gaat het even goed niet. als ik de controle doe van de cd dan werkt het ook even en dan ineens is het weer van dat... geen cd .... De cd is zeker oke want ik heb hem getest op een andere pc en daar gaf die geen fouten en ging die zelfs verschrikelijk snel terwijl dat een pc is van de jaren stillekes en de mijne een jaar oud.....
kan iemand me alsjeblieeeft helpenn, ik vrees dat het iemand gata moeten zijn met serieus veel ervaring want ik heb echt al heel veel geprobeerd.... TivAk heeft ook al proberen helpen en dat is ook niet gelukt....
Je zou me er zeer blij mee maken want ik wil echt linux want ik heb zowat alles wat je maar kunt hebben tegen de nieuwe machtspositie die windows probeert te bemachtigen door vista!!!!!

Gegroet Ivan

Offline Ivan1986

  • Lid
Instalatie zegt dat er geen cd-speler is
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/06, 20:44:11 »
ja niemand antwoord... maar wie het zelfde probleem heeft kan ik dan wel even helpen
je moet bij de command line voor te isntaleren irqpoll toevogen en dna werkt het wel....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Instalatie zegt dat er geen cd-speler is
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/06, 20:47:01 »
Misschien toch beter om twee maanden te wachten op Feisty Fawn (Ubuntu 7.04): die zal de nieuwste kernel hebben en dus ook de nieuwste hardware-ondersteuning.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Instalatie zegt dat er geen cd-speler is
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/06, 20:47:31 »
Citaat van: Ivan1986
ja niemand antwoord... maar wie het zelfde probleem heeft kan ik dan wel even helpen
je moet bij de command line voor te isntaleren irqpoll toevogen en dna werkt het wel....
Bedankt om de tijd te nemen om de oplossing erbij te zetten! Dit kan zeker nog van pas komen voor andere mensen die het probleem tegenkomen.

En dat niemand geantwoord heeft, dat kan je niemand kwalijk nemen. Je had het probleem al héél snel zelf opgelost ;)

Nog een leuke avond!
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)