Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gnome-control-center hangt bij aanklikken user accounts module  (gelezen 318 keer)

Offline Fierry

  • Lid
Hallo allemaal,

Een aantal dagen geleden heb ik Ubuntu 13.10 geïnstalleerd op een oude XP-computer.  De installatie verliep zonder problemen en Ubuntu draait als een zonnetje.
Echter elke keer als ik op de gebruikersaccount module klik in het gnome-control-center blijft de hele applicatie hangen, Het venster krijgt een zwarte achtergrond en moet geforceerd gesloten worden. Een herinstallatie van gnome-control-center heeft helaas niets opgeleverd.

Hoe kan ik het probleem oplossen?

Re: gnome-control-center hangt bij aanklikken user accounts module
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/11, 22:24:43 »
Open een terminal en type users-admin en geef een ENTER. Kan je de foutmelding(en) hier plaatsen?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Fierry

  • Lid
Re: gnome-control-center hangt bij aanklikken user accounts module
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/12, 10:01:04 »
Na het invoeren blijkt gnome-system-tools niet geïnstalleerd te zijn.
Na de installatie van gnome-system-tools is users-admin wel uitvoerbaar maar werkt de knop in de systeeminstellingen nog steeds niet

Offline jan11000

  • Lid
Re: gnome-control-center hangt bij aanklikken user accounts module
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/12, 10:31:31 »
Op een oude pc kun je beter een andere versie van linux pakken, zoek eens op het forum.
Ubuntu en kubuntu, nieuwere pc,
xubuntu voor oude xp pc's,
lubuntu is nog lichter.
Bodhi Linux is nog lichter.
Bovenstaande is alle gebaseerd op ubuntu, dus onderliggende manier/of software is ongeveer hetzelfde, dus je kunt goed overstappen naar andere versies.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/12, 10:33:13 door jan11000 »

Offline Fierry

  • Lid
Re: gnome-control-center hangt bij aanklikken user accounts module
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/12, 11:09:39 »
Op een oude pc kun je beter een andere versie van linux pakken, zoek eens op het forum.
Ubuntu en kubuntu, nieuwere pc,
xubuntu voor oude xp pc's,
lubuntu is nog lichter.
Bodhi Linux is nog lichter.
Bovenstaande is alle gebaseerd op ubuntu, dus onderliggende manier/of software is ongeveer hetzelfde, dus je kunt goed overstappen naar andere versies.

Ik verwacht met deze specificaties geen problemen  ;)