Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Langzaam internet bij de eerste keer bezoeken van een website  (gelezen 1587 keer)

Offline Hij

  • Lid
Ik ben al jaren een tevrede Ubuntu gebruiken  :)
Heb tot voor kort met Ubuntu 9.04 gewerkt, en wilde eigenlijk wachten tot 10.04 uitkomt.
Nu heb ik een gratis pc gekregen van het werk en heb daar Ubuntu 9.10 opgezet, moet zeggen dat het toch weer mooier uitziet dan 9.04.
Daarom heb ik mijn laptop (wat ik meeste gebruik) ook Ubuntu 9.10 erop gezet. Alle twee via een clean install.

Nu heb ik het volgende probleem op de pc en op de laptop.

Als ik een webpagina bezoek dan duurt het laden heel erg lang. Als voorbeeld dit forum, als ik dit forum wil bezoeken dan moet ik heel lang wachten tot de pagina er is. Eenmaal op de pagina kan ik weer normaal surfen (veranderen van topic bijvoorbeeld gaat weer net zo snel als eerst). Wil ik morgen weer deze pagina bezoeken en tik het adres in de browser, dan moet ik weer lang wachten.
Dit was het niet het geval met Ubuntu 9.04 (op de laptop tenminste, op de pc heeft nooit wat anders gestaan dan Ubuntu 9.10 en kan ik dus niet vergelijken, maar ook op de pc duurt het laden van het eerste pagina bezoek heel lang).

Het ligt niet aan het internet, want als ik bijvoorbeeld de torrent van Ubuntu download gaat dat net zo snel als voorheen.

Waar kan dit aan liggen?
Komt dit doordat Ubuntu 9.10 van een nieuwe versie van Firefox gebruikt maakt?

Ik weet ook niet zo goed waar ik op moet zoeken met dit probleem. En ik kan het ook makelijk verhelpen door terug te gaan naar Ubuntu 9.04, maar ik wil de uitdaging wel aan om het probleem op te sporen  :)

Wie tips of advies heeft, graag!
« Laatst bewerkt op: 2010/01/06, 10:44:21 door Hij »

Wat zijn de spec's van die pc?, voldoende geheugen, snelheid cpu enzovoort.
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Offline Hij

  • Lid
Wat zijn de spec's van die pc?, voldoende geheugen, snelheid cpu enzovoort.
De pc van het werk weet ik niet, maar al het grafisch gedoe werkt out of the box.

De laptop is een Dell Inspirion 1501 en heeft altijd goed gewerkt met Ubuntu (ook met internetten)

Processor: AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual-Core Processor TK-53
Snelheid: 1700MHz
RAM-Geheugen: 870Mib (is eigenlijk meer, maar dit hou ik over na het shared memory voor de video kaart)
Type video kaart kan ik even niet vinden.

Hopelijk heb je hier iets aan.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hmmm... Misschien is het dit:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten
(punt 13 en mogelijk ook punt 1)

Offline Hij

  • Lid
Hmmm... Misschien is het dit:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten
(punt 13 en mogelijk ook punt 1)
Ik heb het volgende gedaan wat bij punt 13 stond:

Firefox: adresbalk Firefox: tik in:
about:config

druk op Enter.

Negeer de overdreven waarschuwing.

Vul in bij Filter: ipv6

Dubbelklik network.dns.disableIPv6
Daardoor verandert de waarde van "false" in "true".

Sluit Firefox en open Firefox opnieuw.

En heb het nu snel getest, maar volgens mij werkt die weer zoals eerst   :D!!!
Pjotr bedankt voor de oplossing!