Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd  (gelezen 1181 keer)

Offline Foope

  • Lid
Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd
« Gepost op: 2012/11/26, 19:58:23 »
Ik beschik o.a over een Asus Eee PC. Na maandenlang probleemloos op linux Mint te hebben gedraaid viel de internet verbinding weg toen ik vergeten was af te sluiten en de ASUS Eee dichtgeklapt had. De volgende dag geen netwerk meer te vinden niets. Uit nieuwsgierigheid gisteren Xubuntu geïnstalleerd. Installatie ging verder prima, maar in eerste instantie ook hier geen netwerk te vinden.  Via  de terminal instructies heb ik de netwerk kaart geactiveerd en hij vindt mijn modem en vraagt om  het wachtwoord. Na opgave denkt hij heel lang na, maar de verbinding komt niet tot stand en wachtwoord wordt steeds opnieuw gevraagd. uiteraard heb ik wel 10c x gecontroleerd of ik het goed invoer.



Wat kan ik doen om draadloos verbinding te krijgen?

Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/26, 20:41:07 »
je hebt 2 wachtwoorden,
1 van je router die je zelf moet instellen op je router
2 keyring password, dit is een extra beveiliging, zoek met google op:  ubuntu+keyring, daar vind je uitleg.

Offline Foope

  • Lid
Re: Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/27, 19:50:49 »
Dank voor je reactie, heb nu alles op één wachtwoord, maar hij blijft om de KPN toegang vragen, ook als geef ik die in. Ik heb inmiddels nav andere info op dit forum ook bleutooth uitgezet, maar ook niets.

Op zoek naar een nieuw idee.


Offline jan11000

  • Lid
Re: Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/27, 22:11:07 »
Was er niet iets om de keyring leeg te laten, dan hoef je dit niet meer in te geven dacht ik.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/28, 09:14:44 »
https://one.ubuntu.com/help/faq/how-do-i-get-rid-of-the-keyring-password-prompt/
Een Nederlands talige link kon ik zo snel niet vinden, maar Pjotr kennende staat het vast wel ergens op zijn website :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/28, 09:31:03 »
Citaat
Ik beschik o.a over een Asus Eee PC. Na maandenlang probleemloos op linux Mint te hebben gedraaid viel de internet verbinding weg toen ik vergeten was af te sluiten en de ASUS Eee dichtgeklapt had. De volgende dag geen netwerk meer te vinden niets. Uit nieuwsgierigheid gisteren Xubuntu geïnstalleerd. Installatie ging verder prima, maar in eerste instantie ook hier geen netwerk te vinden.  Via  de terminal instructies heb ik de netwerk kaart geactiveerd en hij vindt mijn modem en vraagt om  het wachtwoord. Na opgave denkt hij heel lang na, maar de verbinding komt niet tot stand en wachtwoord wordt steeds opnieuw gevraagd. uiteraard heb ik wel 10c x gecontroleerd of ik het goed invoer.

Kan het niet aan de hardware liggen? Als het altijd probleemloos gewerkt heeft!

We hebben twee laptops, HP weliswaar, waarvan we de klep naar believen open en sluiten, wachtwood en hij doet het weer en we gaan weer verder.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline Foope

  • Lid
Re: Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd
« Reactie #6 Gepost op: 2012/12/01, 19:43:46 »
Leon,

Een hardware probleem heb ik wel aan gedacht, maar hij  is niet gevallen of zo.  Het lijkt allemaal ook te werken (netwerk kaart aan en uitzetten bijv.) . hij vraagt ook braaf het wachtwoord, maar geeft het dan kennelijk toch niet of fout door en vraagt het dan na een halve minuut of zo vrolijk opnieuw. Om gek van te worden. Het enige  wat hij dus uiteindelijk niet doet is verbinden. Ik heb op de Asus site ook van problemen gelezen, maar het gekke is juist dat ik eigenlijk nooit problemen met de verbinding met deze Asus heb gehad.  Zat oorspronkelijk windows op en dat werkte altijd goed qua verbinding.  Maar windows liep steeds vast en ik ben overgegaan op Linux Mint en dat werkte ook steeds prima. totdat ik de ASUS in slaap heb laten gaan zonder af te sluiten. Vanaf dat moment was de netwerk kaart uitgezet en geen verbinding meer. de netwerk kaart heb ik na de installatie van Xubuntu  wel weer aangekregen, maar de verbinding niet.

Toch dan k voor alle reacties, ik zoek nog maar verder. Als ik het gevonden heb laat ik het weten.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd
« Reactie #7 Gepost op: 2012/12/01, 21:22:13 »
Heb je het ook getest met de live CD ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Foope

  • Lid
Re: Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd
« Reactie #8 Gepost op: 2012/12/02, 20:51:17 »
Tja,asuseee heeft geen drive. Via USB geïnstalleerd. Heb nu bij het opstarten opnieuw voor Linux-mint gekozen ( hulde voor Linux die oude besturingsestanden bewaard). Tot mijn stomme verbazing nu wel internet. Dus op zich werkt het weer. Nu toch ook xubuntu weer geprobeerd. Maar in xubuntu nog steeds geen sjoege.

Re: Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd
« Reactie #9 Gepost op: 2012/12/02, 21:11:41 »
zat nog even te denken aan de de additional drivers.
Bij Ubuntu 12.04 is dit er nog wel, kon ze op mijn testcomputer met Xubuntu12.10 niet vinden.
Misschien kun je xubuntu 12.04 er proberen op te zetten.
Laptops HP Probook 4720s en HP g72
Testcomputer HP Compaq dc7800p 
email: SteunpuntLeon@gmail.com

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd
« Reactie #10 Gepost op: 2012/12/02, 21:31:09 »
kon ze op mijn testcomputer met Xubuntu12.10 niet vinden.
Daar staan ze bij de software-bronnen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Xubuntu internet authentificatie niet geaccepteerd
« Reactie #11 Gepost op: 2012/12/04, 13:02:03 »
Tja,asuseee heeft geen drive. Via USB geïnstalleerd. Heb nu bij het opstarten opnieuw voor Linux-mint gekozen ( hulde voor Linux die oude besturingsestanden bewaard). Tot mijn stomme verbazing nu wel internet. Dus op zich werkt het weer. Nu toch ook xubuntu weer geprobeerd. Maar in xubuntu nog steeds geen sjoege.

Je kan een Live-sessie draaien vanuit USB hoor; neem de ISO en installeer hem m.b.v. 'opstartschijf aanmaken' (is een standaard progje bij Ubuntu-Xubuntu) op de stick. Je kan een persistent bestand aanmaken en zo je instellingen etc bewaren op de stick (wat scheelt dat je niet steeds wachtwoorden e.d. moet opgeven) .
Heeft je Asus soms een Wifi-schakelaartje ?  (een klein slidertje om wifi aan-uit te zetten) Ik kende iemand die zich suf zocht en bleek dat dat kleine ding op off stond. Ik denk maar even luidop hoor.
« Laatst bewerkt op: 2012/12/04, 13:04:03 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort