Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welk keyboard heb ik  (gelezen 805 keer)

Welk keyboard heb ik
« Gepost op: 2020/09/01, 16:01:19 »
Anders geformuleerd: hoe kan ik zien welk keyboard bij welke gebruiker actief is.
Onder /root heb ik een keyboard actief met de naam: "Logitech Algemeen Toetsenbord" en dat werkt prima.
Maak ik een gebruiker aan en zet ik datzelfde keyboard actief, dan werken de toetsen ineens heel vervelend anders.
Wat kan ik daar aan doen?
De minsken wolle ornaris wêze hwer't se net binne.

Re: Welk keyboard heb ik
« Reactie #1 Gepost op: 2020/09/01, 16:29:30 »
Dat kun je zie onder het icoontje rechtsboven in het menu (zie afb.). Bij mij EN VS - EN VS met een standaard querty toetsenbord.
Zet dat bij de gebruikersaccounts waar het verkeerd werkt hetzelfde als bij degene waar het goed werkt.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Welk keyboard heb ik
« Reactie #2 Gepost op: 2020/09/01, 18:43:49 »
Dank voor de reactie.
Zo'n mooi dingetje zit er bij m'n Debian Wheezy distro niet.
Maar na enig zoeken; in /etc/default/keyboard de XKBLAYOUT aanpassen naar: "us", werkt ook.
Ben nog wel benieuwd of dit nu voldoende is om het voor alle gebruikers te laten werken.
De minsken wolle ornaris wêze hwer't se net binne.

Re: Welk keyboard heb ik
« Reactie #3 Gepost op: 2020/09/02, 15:01:16 »
Zo'n mooi dingetje zit er bij m'n Debian Wheezy distro niet.

Sorry, maar ik ging uit van Ubuntu omdat hij onder een Ubuntu subtopic staat.
Om dit soort verwarring te voorkomen had hij eigenlijk onder "Andere distributies" geplaatst moeten worden.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Welk keyboard heb ik
« Reactie #4 Gepost op: 2020/09/02, 15:08:19 »
Om dit soort verwarring te voorkomen had hij eigenlijk onder "Andere distributies" geplaatst moeten worden.
Verplaatst ....... :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.