Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: software, betrouwbare uitzonderingen  (gelezen 2090 keer)

Re: software, betrouwbare uitzonderingen
« Reactie #25 Gepost op: 2016/06/09, 23:18:59 »
Nou, niet zo paranoïa allemaal! Gewoon installeren en kijken waar het fout gaat! Alles wat ik van computers weet heb ik geleerd door van alles te proberen, door op vele OK's te klikken zonder echt te weten wat er zou gaan gebeuren, etc. Gaat het mis dan je systeem opnieuw installeren. Uiteindelijk leer je vanzelf wat je wel en wat je beter niet kunt installeren.

Jaaa doei. =D Ik ben blij dat ik een stabiel en prima werkend systeem heb. Eindelijk eens niet altijd verplicht experimenteren wat er nu weer mis is of hoe de boel weer aan de gang krijgen zonder al te veel restschade. Die tijd van vallen en opstaan daar heb ik het wel een eindje mee gehad.
En even opnieuw installeren werk hier niet zo makkelijk binnen het gebruik en met alle belangrijke data.

Nee ik ben liever voorzichtig zodat de systemen lekker blijven draaien. =D
« Laatst bewerkt op: 2016/06/09, 23:21:34 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: software, betrouwbare uitzonderingen
« Reactie #26 Gepost op: 2016/06/09, 23:47:04 »
Er zijn ook programma's, die zelf de PPA installeren:
Opera, Vivaldi en Google (voor de browsers) zijn voorbeelden hiervan.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: software, betrouwbare uitzonderingen
« Reactie #27 Gepost op: 2016/06/11, 00:21:50 »
Jaaa doei. =D Ik ben blij dat ik een stabiel en prima werkend systeem heb. Eindelijk eens niet altijd verplicht experimenteren wat er nu weer mis is of hoe de boel weer aan de gang krijgen zonder al te veel restschade. Die tijd van vallen en opstaan daar heb ik het wel een eindje mee gehad.
En even opnieuw installeren werk hier niet zo makkelijk binnen het gebruik en met alle belangrijke data.
Dan begrijpen we elkaar verkeerd. Ik heb door vallen en opstaan geleerd hoe mijn pc en besturingssysteem in elkaar steekt en waar de gevoelige (verlies)punten liggen. Als gevolg daarvan heb ik al een aantal jaren een stabiel en prima werkend systeem, waarmee ik niet meer hoef uit te vlooien wat er nu weer mis is of hoe ik de boel weer aan de gang moet krijgen zonder restschade. En als je even de tijd neemt op je systeem goed in te richten - bedoeld als hoe voorkom ik (automatisch) dat belangrijke documenten verloren gaan? - dan heb je net zo een systeem als ik waar sinds de laatste pak 'm beet vijf jaar geen enkel bestandje verloren is gegaan. ;-)


Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: software, betrouwbare uitzonderingen
« Reactie #28 Gepost op: 2016/06/11, 10:23:26 »
En even opnieuw installeren werk hier niet zo makkelijk binnen het gebruik en met alle belangrijke data.
Dat is das een productie/werk machine.
Daar moet je nooit mee expirimenteren, die moet, kan en zal gewoon stabiel blijven.
Iedere PPA neemt toch een risico met zich mee, het kan b.v. best zijn, dat een aanpassing van Ubuntu bepaalde software (van derden) laat crashen.
Vandaar ook het officiële advies: installeer geen PPA, tenzij je heel erg zeker weet wat je doet.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: software, betrouwbare uitzonderingen
« Reactie #29 Gepost op: 2016/06/11, 12:31:35 »
Dan begrijpen we elkaar verkeerd.

Ik begrijp je prima Paul. En jij mij ook wel denk ik. Die reacties is ook een beetje met een knipoog geplaatst.
Natuurlijk leer ik maar wat graag door uit te proberen. Ik vind linux en zijn mogelijkheden hierin een hele prettige uitdaging. Maar hierbij was ik ook van plan risico's liefst tot 0 te beperken.

Wel zonder knipoog: Ik ben blij dat ik een stabiel en prima werkend systeem heb.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline sidonia

  • Lid
Re: software, betrouwbare uitzonderingen
« Reactie #30 Gepost op: 2016/06/11, 18:27:12 »
Mijn manier is: dual boot Ubuntu 16.04 en Ubuntu 16.04.

1 werk partitie, en de andere partitie om van alles en nog wat uit te proberen.

Gaat er wat fout, installeer ik de test partitie opnieuw.

Bij mij is er op deze manier nog nooit iets verkeerd gegaan op mijn werk partitie.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: software, betrouwbare uitzonderingen
« Reactie #31 Gepost op: 2016/06/11, 18:58:57 »
Mijn manier is: dual boot Ubuntu 16.04 en Ubuntu 16.04.
Daarom heb ik een octal-boot systeem:
De nieuwste LTS, de nieuwste versie en natuurlijk de ontwikkel versie (nu 16.10, al 2x een nieuwe installatie moeten doen :lol:)
Er zijn ook (vaak) andere desktops als test, b.v. LXDE (Lubuntu).
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: software, betrouwbare uitzonderingen
« Reactie #32 Gepost op: 2016/06/11, 20:20:48 »
Daarom vraag ik het ook wel aan jullie. Jullie hebben al genoeg getest op testpc's.
Ik probeer dan wel de zekere dingen. Liever een 200% stabiele versie dan de laatste nieuwe. Dan maar wat minder modern.

En ik leer dankzij jullie heel hard bij dus dat moment van zelf testen komt vanzelf. Gebeurt al wel, zij het dat de andere pc's waar dat wel op kan daar net wat te langzaam voor zijn en dat testen wat beperkt blijft.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore