Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu for Eyewear  (gelezen 2788 keer)

Ubuntu for Eyewear
« Gepost op: 2012/04/01, 18:52:44 »
Zag dit net op de site van Ubuntu, best grappig:

http://www.ubuntu.com/devices/eyewear
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #1 Gepost op: 2012/04/01, 19:06:50 »
3x raden welke dag t vandaag is xD
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/01, 19:17:56 »
Ik heb al jaren gezegd dat ze zich op die markt moesten toespitsen, maar ja... Nu ze het eindelijk doen, zien we dat ze weer enkele grove fouten maken die met een beetje QA gemakkelijk gedetecteerd hadden kunnen worden:

1) Beeld wordt over beide glazen geprojecteerd -- beter zou zijn om een stereoscopisch beeld te genereren, op de manier dat het nu gebeurt worden toch de meeste dingen te wazig om goed te kunnen zien. Met een stereoscopisch beeld kan je trouwens de interface hierop voorzien en belangrijkere dingen (zoals vensters op de voorgrond) meer naar voor laten komen.
2) Lijkt me vrij moeilijk te gebruiken als je al een zichtafwijking hebt. Voor zover ik heb kunnen lezen op die pagina, ondersteunt Ubuntu for Eyewear geen brillen die zichtcorrectie bieden. Gezien het feit dat de meeste Linuxgebruikers allemaal nerds met van die jampotbodems zijn (no offence), weet ik niet aan wie ze dit gaan verkopen...
3) De invoermethodes zijn suboptimaal -- als je toch een bril geeft, kan je even goed pupieltracking gebruiken; er bestaan daar al heel goede programma's voor op Linux.
4) De batterij in het intiële model lijkt me niet echt comfortabel om mee te nemen. Men zou beter individuele cellen op een riem zetten bijvoorbeeld. Enige probleem is dan nog de kabel van de stroombron die mogelijk hinderlijk kan zijn.

Zoals gebruikelijk, weer een goed idee maar iets wat ze al veel eerder hadden mogen doen, en niet erg goed doordacht of uitgewerkt. Ik zou persoonlijk dit nog niet aanraden voor dagelijks gebruik. Hopelijk zien ze zelf ook in wat ik hier boven gezegd heb.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #3 Gepost op: 2012/04/01, 19:22:07 »
@SeySayux  haha XD
If nothing goes right, try left.
Steunpunt Berchem (Antwerpen, België)

Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #4 Gepost op: 2012/04/01, 20:01:42 »
Ja, ik had dit ding al gezien en ik wil hem echt ******* graag =D

Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #5 Gepost op: 2012/04/01, 20:21:55 »
hahah ;) ikke ook, MET oogcorrectie xD
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #6 Gepost op: 2012/04/01, 21:11:18 »
3x raden welke dag t vandaag is xD

Dat zou jammer zijn als dit een grap is  :(
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #7 Gepost op: 2012/04/02, 00:57:07 »
Microsoft heeft een patent ingeleverd voor zo iets maar dan met een scherm op een iets grotere afstand. Blijkbaar werkt het in een bril niet vanwege de afstand tot de ogen. Die zou te dicht bij de ogen zitten en dat zou niet goed werken.

Tevens zijn er al 3D brillen en aangezien de computers heel klein gemaakt kunnen worden, kun je het eigenlijk zelf maken.

Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #8 Gepost op: 2012/04/02, 00:59:54 »
"Die zou te dicht bij de ogen zitten en dat zou niet goed werken."

Dat is wel onzin. Er is genoeg wat op zo'n dichte afstand prima kan werken mits lichtval en type scherm (in dit geval glas) goed samenwerken om geen beschadiging te veroorzaken.

Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #9 Gepost op: 2012/04/02, 06:25:17 »
bij natuurkunde anders toch wel echt gehad dat je ogen niet scherp kunnen stellen op iets dat dichter bij staat dan een bepaalde afstand. bij mij was -ie een centimeter of 10, rond t gemiddelde.
brillen staan, bij mij in ieder geval, lang niet zo ver van het gezicht :)

hangt volgens mij dus niet af van t materiaal of de lichtval.
correct me if im wrong.
The box said: "Requires Windows XP or better."
So i installed Linux.


Steunpunt Leiden en omstreken

Offline MKe

  • Lid
Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #10 Gepost op: 2012/04/02, 07:39:01 »
bij natuurkunde anders toch wel echt gehad dat je ogen niet scherp kunnen stellen op iets dat dichter bij staat dan een bepaalde afstand. bij mij was -ie een centimeter of 10, rond t gemiddelde.
brillen staan, bij mij in ieder geval, lang niet zo ver van het gezicht :)

hangt volgens mij dus niet af van t materiaal of de lichtval.
correct me if im wrong.

Vroegere virual-reality brillen werkten ook zo en op dezelfde afstand dacht ik. Dus blijkbaar kunnen ze compenseren daarvoor. Maar leuke grap, ik wil hem ook :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #11 Gepost op: 2012/04/02, 15:57:29 »
Er is toen der tijd al gebleken dat het niet werkte om het in een bril te doen. Door het net iets verder te zetten bleek het wel te werken.
Je hebt die brillen nog maar dan moet je tegenwoordig goed zoeken.
Je hebt er bij die een sensor hebben en als je, je hoofd draait, je rond kijkt.
Waren toen der tijd wel erg prijzig en dat hield mij er van om er 1 te kopen.

Wat ze nu wel kunnen is om het in een gebogen scherm te doen en dat tevens doorzichtig te maken. Vliegtuig helm met vizier en dat vizier is een scherm. Lijkt mij wel mooi als de helm van er uit ziet zoals een F16 piloot heeft. Leuk voor vliegtuig spellen.
Wel het scherm ondoorzichtig en een geluid uitsluitende headset op zodat je moeder of vrouw kan zeuren over dat je weer aan het gamen bent zonder dat je er last van hebt. XD


Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #12 Gepost op: 2012/04/02, 16:14:30 »
bij natuurkunde anders toch wel echt gehad dat je ogen niet scherp kunnen stellen op iets dat dichter bij staat dan een bepaalde afstand. bij mij was -ie een centimeter of 10, rond t gemiddelde.
brillen staan, bij mij in ieder geval, lang niet zo ver van het gezicht :)

hangt volgens mij dus niet af van t materiaal of de lichtval.
correct me if im wrong.


Om precies te zijn is de maximale dichtbijheidsafstand van een normaal oog 20 centimeter. Het lijkt mij dus vrij logisch dat je iets dichterbij dan dat niet kan zien - anders zou je waarschijnlijk ook continue scherpstellen op de glazen van je bril, maar dat gebeurt volgens mij ook niet. Je gebruikt het om doorheen te kijken.

Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #13 Gepost op: 2012/04/04, 13:50:19 »
De pagina is inmiddels verdwenen, inderdaad een grap ;)


Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #15 Gepost op: 2012/04/10, 01:05:16 »

Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #16 Gepost op: 2012/04/12, 18:11:14 »
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ubuntu for Eyewear
« Reactie #17 Gepost op: 2012/04/12, 18:13:14 »
Kijk dat vind ik nu belachelijk, maar wel humor XD