Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie  (gelezen 1013 keer)

Offline ericklei

  • Lid
installatie
« Gepost op: 2006/06/24, 20:06:46 »
ik wil tar.gz bestanden installeren. Op welke wijze doe ik dat?
vanuit synaptic of vanuit terminal. En dus hoe?
Wat is het verschil tussen tar.gz en tar.bz2 (het gaat hierbij om de nieuwste versie van Joomla.

bedankt voor je hulp

budster

  • Gast
installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/24, 20:12:17 »
Joomla hoef je niet echt te installeren het is een CMS met een webbased "installer", je pakt het bestand gewoon uit in je WWW folder je gaat naar de URL, je moet dan de bestanden even chmod 707 doen, daarna wat info geven over msql, website name, my sql user name en password. even terug chmodden, je installatie dir weghalen en dat is alles.

Offline ericklei

  • Lid
installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/25, 01:17:40 »
dit klinkt voor mij als abracadabra, sorry, misschien is een stappenplannetje iets duidelijker. ik ben beginnend gebruiker ;-)

budster

  • Gast
installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/25, 01:33:19 »
Joomla heeft niet zoveel met linux te maken het werkt namelijk exact hetzelfde als op een window server (zolang deze niet hangt tijdens installatie :P).

Ik ga er even van uit dat je geen telnet of ssh toegang hebt op de server waar je dit wilt installeren.
- OK op je lokale machine pak je het zipje van van Joomla! uit.
- met FTP server zet je alle bestanden in de WWW directory
- Je gaat naar de URL van die naar jouw plekkie op de server wijst
- je zit dan in een webbased installer, als je rode text hebt moet je rechten gaan aanpassen.
- in je FPT client zet je de rechten van de aangegeven bestanden vrij voor 'root + user' 707
- je reload de pagina en kijkt of de rode text nu groen is (zo niet herhaal stap hierboven)
- dan vul je gegevens in die gevraagd worden , msql naam, user naam, passport etc.
- aan het eind moet je misschien nog even een config.php aanmaken, text in venster cut/paste en vervolgens uploaden.
- je installatie dir weghalen, en je kan aan de gang.
- en je de rechten in je FTP client weer terug zetten zoals ze stonden.

Klaar