Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Onzichtbare panelen?  (gelezen 2985 keer)

[Opgelost]Onzichtbare panelen?
« Gepost op: 2010/02/13, 19:51:55 »
Terwijl ik aan het zoeken was op http://user.services.openoffice.org/nl/forum/index.php blijken opeens mijn bovenste en onderste werkbalk verdwenen? Ze staan er zogezegd nog maar ze zijn onzichtbaar. Soms krijg ik een verkorte versie van de onderste werkbalk te zien. (Zie afbeelding) Hoe krijg ik mijn werkbalken terug zichtbaar?
« Laatst bewerkt op: 2010/02/14, 16:33:51 door Pattattezak »

Offline chris.

  • Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Onzichtbare werkbalken?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/13, 19:55:49 »
rechtermuisknop eigenschappen tabje achtergrond en daar transparantie uitzetten ;)

Re: Onzichtbare werkbalken?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/13, 20:27:40 »
Hoe doe ik dat?

Re: Onzichtbare werkbalken?
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/13, 20:56:18 »
Eerst aanvinken: Effen kleur, dan met het schuivertje spelen. Je ziet het effect direct.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Onzichtbare werkbalken?
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/14, 07:54:58 »
Nu mijn computer heropgestart is, heb ik terug een bovenste werkbalk. Bij de achtergrond van paneeleigenschappen staat nog altijd "Geen (systeemthema)" aangeklikt?

Mijn onderste werkbalk staat nu zichtbaar als verkorte versie net onder de bovenste. Graag zou ik dus via rechtermuisklik eigenschappen bij oriëntatie "Onder" aanklikken. Dit doe ik wel maar er wijzigd niks. Bij oriëntatie wijzigd "Onder" zichzelf naar "Boven". Sinds wanneer heeft Ubuntu last van Windowsstreken?  ??? (Eerlijk gezegd heb ik wel meer last van streken van Ubuntu dan van ...)

Offline Drummies

  • Lid
Re: Onzichtbare werkbalken?
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/14, 08:04:45 »
En dit doe je als je de muis in het onderste of bovenste Paneel geplaatst hebt ??
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Onzichtbare werkbalken?
« Reactie #6 Gepost op: 2010/02/14, 08:40:27 »
Beide panelen staan bovenaan? Daar ik het gewoon wil zoals vroeger, klik ik met de rechtermuisknop op het paneel dat vroeger onderaan stond? Waarom stopt VLC zelf met het afspelen van streaming radio? Nog een geluk dat Ubuntu geen virussen kent, want zoals Ubuntu nu streken heeft, zou een mens anders gaan denken?  ???

Offline Drummies

  • Lid
Re: Onzichtbare werkbalken?
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/14, 08:49:24 »
Citaat van: Pattattezak
Beide panelen staan bovenaan? Daar ik het gewoon wil zoals vroeger, klik ik met de rechtermuisknop op het paneel dat vroeger onderaan stond?

Als je de muis plaatst in dat(dus het paneel wat net onder je bovenste paneel staat) paneel en dan m.b.v eigenschappen»»orientatie onder aangeeft staat je onderste paneel ook weer onder
« Laatst bewerkt op: 2010/02/14, 08:51:48 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Onzichtbare panelen?
« Reactie #8 Gepost op: 2010/02/14, 12:05:43 »
Jammer genoeg niet!! Daarbij slaag ik er niet in om in Ubuntu een duidelijke schermopname te maken.  :'(
De link naar hetzelfde filmpje als in de download maar dan op Youtube.  :rolleyes:

Hoe voegt men hier een flashanimatie tie? Wat dienst er te komen tussen [flash=200,200][/flash]  ???  ???

Re: Onzichtbare panelen?
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/14, 12:24:43 »
Het is waarschijnlijk niet echt terzake doende, maar kun je eerst eens bij dat onderste paneel op het tabblad Algemeen van Eigenschappen, aanvinken dat je een effen kleur wilt. dan is in elk geval die "verkorte versie" al weg. En heel misschien dat je dan ook weer deftig kunt klikken op "onder". Dit zou dan wel een bug zijn...

Als dit allemaal nog niet lukt, kun je ook eens proberen om in een terminal in te voerenkillall gnome-panelDan zou het ganse paneel moeten verdwijnen en nadien weer terugkomen. Desnoods moet je herstarten.
Geeft dit allemaal nog geen soelaas, dan zul je het betreffende programma even moeten herinstalleren. In een terminalsudo apt-get install --reinstall gnome-panel
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Onzichtbare panelen?
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/14, 12:57:04 »
Het is waarschijnlijk niet echt terzake doende, maar kun je eerst eens bij dat onderste paneel op het tabblad Algemeen van Eigenschappen, aanvinken dat je een effen kleur wilt. dan is in elk geval die "verkorte versie" al weg.
Nope, dit staat reeds zo aangevinkt in het filmpje en die verkorte versie staat er nog altijd. We gaan eens werken met de terminal zoals u voorsteld. Alvast van harte dank om mee te helpen een oplossing te zoeken.  :)

Re: Onzichtbare panelen?
« Reactie #11 Gepost op: 2010/02/14, 13:02:39 »
Bij de onderste balk doe je rechtermuisklik > eigenschappen. Vink daar uitschuiven aan. Dan staat hij (normaalgezien) weer over de volledige breedte.

Re: Onzichtbare panelen?
« Reactie #12 Gepost op: 2010/02/14, 13:18:08 »
Prosper,
Alles uitgevoerd in de terminal en nu lijkt het weer correct te werken. Er rest nu nog één akkefietje. Alles staat links?
schwarzproductions,
Dit werkt nu correct. Dit paneel staat terug onderaan zoals vroeger. Alleen staat alles nu links in mijn paneel. Het bureaublad tonen, mijn bureau- of werkbladen, de vuilbak, de geopende vensters. Daar kan ik perfect mee leven, maar heeft er iemand een verklaring hoe dit mogelijk is? Ik heb niet per ongeluk verkeerd geklikt en ook niet per ongeluk een verkeerde sneltoets gebruikt. Er heerst bij mij sterke twijfel over de veiligheid van Ubuntu ...  :-[

Re: Onzichtbare panelen?
« Reactie #13 Gepost op: 2010/02/14, 13:23:21 »
Waarschijnlijk heeft hij gewoon alles mee geschoven bij het uitrekken. Je kunt alles gemakkelijk verplaatsen via rechtermuisklik op bv. je prullenbak icoon; (indien nodig vastzetten uitvinken) > verplaatsen, sleep het naar de juiste plaats, vastzetten (weer) aanvinken.

Re: [Opgelost]Onzichtbare panelen?
« Reactie #14 Gepost op: 2010/02/14, 16:53:08 »
Er mag niet zomaar worden verschoven, zonder dat de gebruiker dit wil?  ???
Nu blijkt mijn bureaubladwisslaar uiterst rechts te staan en mijn vuilbak uiterst links?? Zonder dat ik ook maar iets heb gewijzigd? Dit zou toch niet kunnen/mogen? Mijn vertrouwen in Ubuntu heeft alvast weer een flinke knauw gekregen.  :'(

Graag wil ik van Windows af: malware scannen, defragmenteren, ambetante updates, ... De vraag is of Ubuntu wel voldoet? Een besturingssysteem moet voor mij gewoon zijn werk doen en mij vooral geen onaangename verassingen bezorgen. Blijkbaar is zoiets veel gevraagd?  :'(

Re: [Opgelost]Onzichtbare panelen?
« Reactie #15 Gepost op: 2010/04/14, 22:27:52 »
Weet er iemand een goede manier om dit soort voorvallen te voorkomen? Mijn panelen waren nog maar eens "onzichtbaar".