Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: software center verdwenen  (gelezen 748 keer)

Offline miel

  • Lid
software center verdwenen
« Gepost op: 2015/01/13, 10:29:35 »
software center is helemaal verdwenen.
opnieuw installeren zonder resultaat.
ook in user/bin/ is software center niette vinden

hoe kan ik dit herplaatsen?
mvrg  Miel

Offline EZ-man

  • Lid
Re: software center verdwenen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/13, 11:11:10 »
terminal opdracht:
sudo apt-get install software-center
Overigens vind ik dit erg vreemd. Is het niet op te roepen via Dash (als je Unity gebruikt)?

Offline miel

  • Lid
Re: software center verdwenen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/01/13, 18:05:05 »
Geen idee wat de oorzaak is geweest maar: Ik heb met behulp van Synaptic package manager het software-center opnieuw geïnstalleerd. Aansluitend digikam ook opnieuw geïnstalleerd. Werkt goed.
Met dank aan de behulpzame tipgever.
Miel

Offline EZ-man

  • Lid
Re: software center verdwenen
« Reactie #3 Gepost op: 2015/01/13, 19:39:13 »
tot je dienst ;-)

Offline daniel

  • Lid
Re: software center verdwenen
« Reactie #4 Gepost op: 2015/01/13, 23:51:34 »
Ik vind het persoonlijk daarom erg belangerijk om als Linux gebruiker de beginselen te leren van de terminal command.
Zo weet je altijd een programma terug te vinden /installeren  zonder afhankelijk te hoeven zijn van een schild van een programma die niet weer werkt.

Offline miel

  • Lid
Re: software center verdwenen
« Reactie #5 Gepost op: 2015/01/16, 14:49:04 »
ok, ok, helemaal mee eens, ik werk al jaren met Ubuntu en tot groot genoegen. In dit speciale geval ontstond het probleem na het downloaden van een ppa. Overigens een die ik in het verleden af en toe gebruikte met prima resultaten. Mijn bescheiden indruk is dat met de introductie van Ubuntu 14.04  er opeens vele crashes op treden en ongedefinieerd afwijkend gedrag van de programma's.  Crashes zonder enige aanleiding in digikam, Thunderbird en zelfs Firefox.  Ik verdenk de besturing er van maar zeker weet ik het niet. Ik ben geen pro maar wel een intensief gebruiker. Eigenlijk tot 14.04 had ik weinig problemen en nu crasht er om de haverklap een toepassing. Terminal gebruik ik eigenlijk alleen voor downloaden en installeren en geassocieerde handelingen. Terminal gebruik is me goed bekend vanuit mijn DOS periode, aanvang tachtiger jaren.
Goed, geklets van een oude man, groet, Miel