Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: minimale systeemeisen ?  (gelezen 1951 keer)

minimale systeemeisen ?
« Gepost op: 2007/07/16, 14:47:07 »
Ok ik krijg straks van mijn opa :D een extra pctje om wat mee te rommelen...
stelt niet veel voor, geloof dat het een p2 is met 196mb geheugen en een 4 of 8 mb videokaartje en een 4 gig hardeschijf.
hier wil ik met verschillende distributies op gaan spelen en nu vroeg ik me af of er  nog minimale systeemeisen zijn voor bepaalde linux distriuties of welke ik gewoon het beste kan gaan proberen. hoeft niet perse een distributie uit dit lijstje te zijn dus suggestisch zijn ook welkom. :D

ik wil debian proberen
damn small linux
en gentoo.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
minimale systeemeisen ?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/16, 15:14:51 »
Dat moet net lukken denk ik, al zal het niet al te snel zijn.
Zie hier:
https://help.ubuntu.com/community/Installation/SystemRequirements

Gentoo kan je wel vergeten denk ik. Tenzij je die computer graag een maand aan het compileren laat voordat het een beetje bruikbaar is.

Kijk ook eens naar puppy linux

minimale systeemeisen ?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/16, 15:19:28 »
ok dus met gentoo moet je heel erg veel zelf doen dus.... wat zouden de minimale eisen daarvoor zijn denk je ?
en puppy linux ok die ken ik nog niet :D ga wel even opzoeken.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
minimale systeemeisen ?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/16, 15:24:19 »
Gentoo zal op zo'n systeem wel werken, al hangt het er vanaf welke programma's je wil gebruiken.
Wil je een grafisch systeem, reken er dan op dat je computer minstens een week, waarschijnlijk veel langer, aan het rekenen is voordat je dat geïnstalleerd hebt.
Compileren duurt op zo'n systeem belachelijk lang, en bij Gentoo moet ongeveer alles zelf gecompileerd worden.
Updaten van programma's doe je ook niet even in een half uurtje ;)

minimale systeemeisen ?
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/16, 15:28:30 »
ok, dus veel werk, een vriend van me zei dat ie er veel plezier mee had en dat het heel makkelijk was, valt dus mooi even tegen haha ok dan word het dus geen gentoo. heb nog wel een goede pc waar ik nu ook op zit maar die es tevreden geinstalleerd met feisty :D
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline Tico

  • Lid
minimale systeemeisen ?
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/17, 11:58:53 »
Puppy of DSL gaat prima werken op die bak!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
minimale systeemeisen ?
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/17, 13:36:48 »
Citaat van: tico
Puppy of DSL gaat prima werken op die bak!
Dat doen ze zeker, maar Xubuntu kan ook nog prima. Bij mij thuis draait die ook op een Pentium II (met 128 MB RAM). Met 196 MB RAM zit je helemaal goed.
Wel installeren met de alternate CD:
http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimage-xubuntu/releases/7.04/release/xubuntu-7.04-alternate-i386.iso

Als Xubuntu ook goed kan, zoals in dit geval, dan heeft die de voorkeur. Want je hebt dan automatische veiligheidsupdates. Plus veel meer keuze uit te installeren programma's, want de pakketbronnen van Ubuntu bevatten veel meer progjes dan de pakketbronnen van Puppy en DSL.

Groet, Pjotr.

minimale systeemeisen ?
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/17, 15:59:16 »
top, dan ga ik xubuntu proberen, en als dat niet bevalt dan probeer ik wat anders. wil toch een beetje met van alles en nog wat gaan testen. Het is me iig goed gelukt ubuntu redelijk werkende te krijgen dus opzoek naar een nieuwe uitdaging :D
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

minimale systeemeisen ?
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/17, 16:03:35 »
Citaat van: marcheijerman
top, dan ga ik xubuntu proberen, en als dat niet bevalt dan probeer ik wat anders. wil toch een beetje met van alles en nog wat gaan testen. Het is me iig goed gelukt ubuntu redelijk werkende te krijgen dus opzoek naar een nieuwe uitdaging :D
Nogmaals met nadruk herhaal ik Pjotr, download de alternate-CD, want de desktop-CD zal niet lukken.

minimale systeemeisen ?
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/17, 16:07:12 »
ja ik ben al bezig met de link die hij erbij had gezet.... maar ehm wat is er dan zon groot verschil aan dan ? de grootte van de iso's is namelijk gewoon het zelfde...
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)