Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu - Eclipse - MySql  (gelezen 586 keer)

Gert7

  • Gast
Ubuntu - Eclipse - MySql
« Gepost op: 2007/10/29, 18:29:56 »
Als Ubuntu/linux-newbie krijg ik het maar niet voor mekaar om een connectie te leggen vanuit eclipse met de MySql databank die ik op ubuntu geinstalleerd heb.

ik heb de Connector/J geinstalleerd en de programmatie werkt perfect op een windows-bak. Ik vermoed dat er een probleem zit met de koppeling JDBC-ODBC zoals je deze onder windows kunt leggen bij de System DNS.

Ook heb ik al geprobeerd om unixODBC te installeren, maar dat lukt me ook al niet.

Weet er iemand waar ik een handleiding kan vinden die me van A-Z uitlegt hoe ik dit alles moet installeren onder Ubuntu (IDE, SDK, JRE, Connector/J, JDBC, ODBC, unixODBC)

Ook merk ik op dat als ik een java-applicatie wil runnen, deze wel een form opent maar dat alles blanco blijft in het form ... JVM is nochtans geïnstalleerd, alsook SDK en JRE.


Alvast bedankt!

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Ubuntu - Eclipse - MySql
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/29, 19:01:53 »
Kan je wel pingen naar MySQL ?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Gert7

  • Gast
Ubuntu - Eclipse - MySql
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/29, 19:16:52 »
de MySql werkt perfect, dit is echt wel het laatste waar ik een fout zou verwachten.

Ik stel me vooral vragen met de drivermanager, jdbc en odbc

Ik heb op internet al verschillende handleiding bekeken maar nergens vind ik iets terug over de installatie van de ODBC (System DNS vind ik niets van terug alsook welke instellingen ik in eclipse moet aanbrengen)

Graag had ik willen weten welke java software ik zeker moet installeren onder linux en hoe ik eclipse moet configureren. Als iemand me hiermee kan helpen zal ik van dit alles een stap-voor-stap handleiding maken