Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: program files  (gelezen 2792 keer)

Offline peter3

  • Lid
program files
« Gepost op: 2006/08/27, 11:23:03 »
Hallo,

Ik wil een streaming bestand openen op internet maar totem heeft blijkbaar niet de juiste plugins. Daarom wil ik proberen met een ander programma.
Dan nu de vraagjes: hoe kan ik een ander programma instellen als 'standaard'? en waar kan ik het andere programma vinden? Bij windows ga je via het dialoogvenster naar de map 'program files', maar waar staan de programma's hier in Ubuntu?

Ik vind in de map /etc wel een dir /mplayer, maar daarin zitten enkel 'codecs.conf', 'menu.conf', 'input.conf' en 'mplayer.conf', moet ik hier zijn? En zo ja, welke moet ik nemen?

Peter

Offline Soul-Sing

  • Lid
program files
« Reactie #1 Gepost op: 2006/08/27, 11:28:15 »
ja bladeren kan wel, maar waar zitten die progs he? zoals m-player
enzo, ben er net zelf mee bezig, wil van totem af. ik denk dat ik er zo uit ben, dan meld ik het even ok?

Saamelainen

  • Gast
program files
« Reactie #2 Gepost op: 2006/08/27, 11:34:28 »
Veel programma's staan o.a. in /usr/bin ;)

Offline Soul-Sing

  • Lid
program files
« Reactie #3 Gepost op: 2006/08/27, 11:38:01 »
ok sami(mag ik je zo noemen) dat is de oplossing, scheelt weer zoekwerk!:)
gelezen sprinter?

Offline peter3

  • Lid
program files
« Reactie #4 Gepost op: 2006/08/27, 11:42:53 »
ja, en ik heb het nu ook gedaan maar ik ben nu nog verder van huis...
Ik heb ingesteld dat het bestand (.m3u) met mplayer moet geopend worden maar het lukt ook niet en bovendien krijg ik het dialoogvenstertje waarin ik kon bladeren niet meer..

Help!

Hoe zet ik dit weer naar begin en weet iemand hoe ik het .m3u streaming bestand kan openen?

Peter

Saamelainen

  • Gast
program files
« Reactie #5 Gepost op: 2006/08/27, 11:53:14 »
Citaat van: leoquant
ok sami(mag ik je zo noemen) dat is de oplossing, scheelt weer zoekwerk!:)
gelezen sprinter?
Een van de eerste dingen die ik deed was overal in allerlei mappen rondneuzen. Heel leuk en leerzaam. Als hier op het forum commandoregels staan met een pad erin ga ik regelmatig uitzoeken wat daar allemaal zit.   :)

sami mag hoor. Als je me maar geen Lap noemt, want dat is een scheldwoord.

@sprinter
Als je een bestand m3u hebt en daar op rechterklikt kun je aangeven met welk programma het geopend moet worden.

Offline peter3

  • Lid
program files
« Reactie #6 Gepost op: 2006/08/27, 11:53:44 »
Aha, het werkt!

Oplossing: het streaming bestand wordt opgeslagen in de /tmp map. Daar kan je dan via rechter muisklik en eigenschappen kiezen voor 'openen met....' en dan neem je'Rythmbox muziekspeler' en die kies je als standaard. Voila, Stubru kan weer beluisterd worden.

Dat brengt me wel bij een nieuwe vraag... hoe wordt de /tmp map onderhouden? Kan die geleegd worden, bestaat er een soort systeem werkset die zo'n tijdelijke bestanden kan zoeken en verwijderen? (cfr windows schijfopruiming)

Peter

Offline Soul-Sing

  • Lid
program files
« Reactie #7 Gepost op: 2006/08/27, 11:54:18 »
bij mij loopt het ook niet, heb nog wel het bladermenu......
ik zou zeggen: help!

Offline Soul-Sing

  • Lid
program files
« Reactie #8 Gepost op: 2006/08/27, 11:57:34 »
ik ook uit de brand pffffff.....
@sami, ik houd het maar bij Saamelainen!:)

(elke dag duidelijker dat er nog veel te ontdekken valt)

Saamelainen

  • Gast
program files
« Reactie #9 Gepost op: 2006/08/27, 12:00:01 »
@ sprinter
Oplossing: het streaming bestand wordt opgeslagen in de /tmp map

Bedankt, sprinter. Heb je mij ook weer wat geleerd. Ik wist het wel, maar was het vergeten.  :)

Saamelainen

  • Gast
program files
« Reactie #10 Gepost op: 2006/08/27, 12:07:13 »
Citaat van: sprinter
Dat brengt me wel bij een nieuwe vraag... hoe wordt de /tmp map onderhouden? Kan die geleegd worden, bestaat er een soort systeem werkset die zo'n tijdelijke bestanden kan zoeken en verwijderen? (cfr windows schijfopruiming)

Peter
Ik meen dat de cache van de tmp-map bij het afsluiten van Ubuntu automatisch wordt geleegd.

Offline peter3

  • Lid
program files
« Reactie #11 Gepost op: 2006/08/27, 12:31:08 »
... en voor de tijdelijke internet bestanden, gewoon de buffer wissen in Firefox?

Saamelainen

  • Gast
program files
« Reactie #12 Gepost op: 2006/08/27, 12:34:53 »
Yes :)

Zo kun je wel streaming audio-bestanden "stelen" uit tmp.