Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: UBUNTU installeren op netbook zonder cd  (gelezen 1567 keer)

Offline Francky

  • Lid
UBUNTU installeren op netbook zonder cd
« Gepost op: 2009/07/12, 20:49:05 »
Ik heb een packard bell netbook, zonder cd.  (niet gekocht, zou ik nooit doen)  Die zit totaal zonder besturingssysteem en boot langs geen kanten meer.  Op een ander PC heb ik me even bezig  gehouden met ubuntu en ik vind het eigenlijk best wel aantrekkelijk om alle windows buiten te gooien en volledig over te schakelen. 
Maar, ik heb al op verschillende manieren (ben al twee volle dagen aan het downloaden, testen, en opnieuw,.....) geprobeerd om vanuit de usb een installatie te starten, de boot moet dus langs de USB gaan.  Het lukt me langs geen kanten, gisteren dacht ik dat ik het had maar blijkbaar zit ik dan enkel op de usb stick te werken en doet de harde schijf van de netbook niet mee. 
Ik wil dus vanop een usb booten en ubuntu installeren en alle andere rotzooi mag eraf.  Met cd is dat allemaal geen probleem maar zonder,.....

Is het mogelijk of zit ik al 2 dagen mijn tijd te verdoen?

Re: UBUNTU installeren op netbook zonder cd
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/12, 20:51:39 »
gisteren dacht ik dat ik het had maar blijkbaar zit ik dan enkel op de usb stick te werken en doet de harde schijf van de netbook niet mee.

Wat bedoeld ge hiermee? Dus het was gelukt om via de usb op te starten? Dan is het gewoon kwestie om op het installeren icoontje op het bureaublad te klikken.


Offline Francky

  • Lid
Re: UBUNTU installeren op netbook zonder cd
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/12, 21:50:00 »
Je moet het maar weten, het was zo simpel, het is nu volop bezig te lukken (lijkt het me)

Ik denk dat hierbij een nieuwe overtuigde linuxgebruiker ontstaat,....


Bedankt alvast