Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wireless aan de praat krijgen  (gelezen 3264 keer)

wireless aan de praat krijgen
« Gepost op: 2008/08/08, 13:15:33 »
hoi mensen,

ik heb net een acer aspire 5720z gekocht en krijgt het niet voor elkaar om de wireless kaart aan de praat vte krijgen.

ik zie wel dat hij bij de hardware drivers de kaart ziet en in gebruik heeft. ik zie ook netwerken en als ik er op klik dan wil hij dat ik het wachtwoord in tik maar dan gebeurd er niks. hij probeert te verbinden maar dat lukt dus niet.

de kaart is een bcm94312mcg
met lspci krijg ik dit:
06:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g (rev 01)wie heeft hier ervaring mee?
homemade HTPC

wireless aan de praat krijgen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/08, 14:08:22 »
Suggestie: Kijk eens rond, bijv: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/25501 vooral vanaf #12. Gaat ook over de broadcom BCM4312. Er staan leuke oplossingen bij.
De mooiste is de laatste, nota bene van de topic starter zelf....: in het bios de wireless aanzetten.....
Laat eens horen of het bij jou ook werkt.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

Aspie

  • Gast
wireless aan de praat krijgen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/08, 19:08:28 »
welk wachtwoord gebruik je, als ik probeer te verbinden met mijn draadloos netwerk, dan vraag hij om een code. Maar niet om het wacht woord van je inlog bijvoorbeeld. Maar om de sid code die op je installatie cd van je router staat. Bij mij is het de cd van mijn orange live-box. Het is een lange code. Ik hoop dat ik je wat er mee geholpen heb.

wireless aan de praat krijgen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/08, 19:50:31 »
huh? nee nee ik scan niet. ik zie rechtsboven in beeld twee computertjes en als ik daar op klik kan ik kiezen tussen bekabeld en draadloos. onder draadloos staan dan verschillende netwerken. ik kies mijn gewenste netwerk en dan  komt er een scherm waarin ik zie wat voor beveiliging ik heb en dat ik het wachtwoord moet ingeven voor WPA-personal. dit doe ik en dan gaat hij proberen hier op in te loggen en een ip te verkrijgen dnek ik. alleen lukt dit niet. het wachtwoord is goed want het werkt ook in xp.
homemade HTPC


wireless aan de praat krijgen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/09, 17:17:29 »
zou kunnen inderdaad dat xp mijn mac vasthoud maar toch werkt het nog niet.

vraagje. wat moet ik doen in zwervende modus laten staan en vervolgens netwerk aanklikken en verbinden of handmatig instellen?
dit kan maar weet niet wat handiger is.
homemade HTPC

wireless aan de praat krijgen
« Reactie #6 Gepost op: 2008/08/11, 15:00:27 »
ik heb de ip release gedaan maar dit heeft niet het gewenste resultaat. wat moet ik doen om de boel aan de praat te krijgen. wireless werkt  dat is duidelijk want ik zie verschillende netwerken. hij scand dus. maar verbinden wil hij niet. weet iemand iets? waarschijnlijk is het erg makkelijk maar hoe?
homemade HTPC

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
wireless aan de praat krijgen
« Reactie #7 Gepost op: 2008/08/11, 15:01:11 »
Probeer eens zonder beveiliging?

wireless aan de praat krijgen
« Reactie #8 Gepost op: 2008/08/11, 15:04:27 »
haha ja wilde ik net gaan doen, zat al het is wpa personal misschien dat het daar in zit. ik houd jullie op de hoogte.
homemade HTPC

wireless aan de praat krijgen
« Reactie #9 Gepost op: 2008/08/11, 15:27:54 »
en jawel zonder beveiliging werkt het. haha maar hoe kan dat nu? moet ik nu wep beveiliging nemen? ik wil de boel wel graag beveiligen.
homemade HTPC

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
wireless aan de praat krijgen
« Reactie #10 Gepost op: 2008/08/11, 16:40:47 »
Citaat van: raydekok
en jawel zonder beveiliging werkt het. haha maar hoe kan dat nu? moet ik nu wep beveiliging nemen? ik wil de boel wel graag beveiligen.
Probeer eens wpa met een wachtwoord dat alleen uit letters en cijfers bestaat, geen bijzondere tekens, geen spaties, geen hoofdletters.

wireless aan de praat krijgen
« Reactie #11 Gepost op: 2008/08/11, 17:25:41 »
juist, het vorige wachtwoord bestond al uit 3 letters en 5 cijfers. ik zal eens kijken wat handig is en wat werkt. ik ga er eens mee aan de slag nu werkt internet tenminste.
homemade HTPC

Eric050

  • Gast
wireless aan de praat krijgen
« Reactie #12 Gepost op: 2008/08/14, 00:47:21 »
Ik heb Ubuntu Eee 8.04 gedownload en op mijn Acer Aspire 5315 gegooid.

Werkt perfect en wireless ook! Zonder problemen!
Draadloos netwerk kiezen en wachtwoord ingeven. Draait als een tierelier!