Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: add-on cd  (gelezen 558 keer)

mowout01

  • Gast
add-on cd
« Gepost op: 2008/01/16, 10:29:25 »
"Hallo allemaal

Ben net bezig met linux,zeer interesant.
Maar nu heb ik gisteren de edubuntu cd's gebrand en de eerste cd (installatie cd)geinstalleerd.
Daarna is de pc opnieuw opgestard ,hoe kan ik de add-on cd installeren?
hij doet het niet tijdens opstarten /ook niet als je pc is opgestard (gewoon van de harde schijf )en je stopt hem in de cd speler en dubbelklikt erop.
Wat doe ik niet goed????????????

b.v.d Mowout

add-on cd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/16, 16:37:47 »
Kijk hier eens: http://doc.ubuntu.com/edubuntu/edubuntu/handbook/C/ch02s03.html
Er wordt wel gezegd dat je als "root" moet ingelogd zijn...
Dat kun je door op te starten in recovery mode.  Wanneer je dan aan de commandprompt komt, tik je "startx" (zonder aanhalingstekens".  Je krijgt een waarschuwing en je negeert die.  Je komt dan in de grafische omgeving als root. Stop er voervolgens de add-on CD in en je gaat verder zoals hierboven beschreven...

let op Als je alles aangeklikt hebt, dat je wilt, en het is geïnstalleerd, doe dan een reboot en log normaal in, om er echt 100 % zeker van te zijn dat je geen root meer bent... !

Overigens is alle software op die CD ook gewoon te vinden in de repositories hoor ... :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

add-on cd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/16, 16:44:36 »
CD is handig als je edubuntu op veel PC's moet installeren. Dan moet je niet telkens alles opnieuw van het net halen...
bv: een admin in een school.

mowout01

  • Gast
add-on cd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/16, 18:27:42 »
bedankt voor de tips, het is gelukt!

mowout