Ondersteuning > Software en configuratie

foto upload marktplaats gaat fout

<< < (8/8)

partyrabbit:

--- Citaat van: markba op 2021/12/27, 14:34:38 ---Doe best wel wat met Marktplaats, voornamelijk voor audio, maar eigenlijk nog nooit rottigheid meegemaakt. Zelfs een paar x geld van tevoren overgemaakt. Mss zijn  tegeltjes-wijsheden gewoon waar.... "zoals de waard is, is vertrouwt hij zijn gasten" en "wie goed doet, goed ontmoet"

--- Einde van citaat ---

Daar ben ik het wel een eindje mee eens. Ik betaal ook meestal gewoon vooraf, en heb al die jaren netjes ontvangen, op enkele keren na waar na "wat moeite" alsnog geleverd werd of geld terug :evil: En wat ik verstuurde, ook wereldwijd (ebay) is ook altijd netjes aangekomen. Maar toch ook de nodige keren onzinnige discussies gehad door de jaren heen. Maar op de aantallen transacties inderdaad nog steeds minimaal.
Ondertussen heb ik al zoveel voordeel gehaald dat als ik voor een joetje opgelicht zou worden dat mij nog steeds niet benadeeld.
"zoals de waard is, is vertrouwt hij zijn gasten" en "wie goed doet, goed ontmoet" is kan toch een naief standpunt zijn wat je een keer goed in kan halen. Genoeg "waarden" die toch niet betrouwbaar bleken  ^-^ En al ga je alsnog voor "water bij de wijn" je wordt toch gen**id  :evil:
Want tjah, je zou die ene maar zijn die 100 euro gefopt wordt. Wat simpelweg wel duidelijk is, want vele fora's, en tv-programmas als opgelicht en kassa zijn ermee gevuld, dus ontkennen van het probleem zou naief zijn, toch?

Dus voor wie wel iets van mijn attentie aan wil nemen, blijf alert zodat je niet gefopt wordt want de kans is serieus aanwezig.


--- Citaat van: markba op 2021/12/27, 14:34:38 ---Mss zijn  tegeltjes-wijsheden gewoon waar.... "zoals de waard is, is vertrouwt hij zijn gasten" en "wie goed doet, goed ontmoet"

--- Einde van citaat ---

PS: Neem maar aan van iemand die (beroepsmatig, internationaal) heel veel met zaken/handel en nog veel meer geld (tonnen, miljoenen per jaar, op hoog niveau) van doen heeft gehad dat als het om serieus geld gaat veel waarden niet te vertrouwen zijn, en lang niet iedereen goede bedoeling heeft. Tot op hoog 'stropdassen' niveau niet =D
En voor velen is eur 50 (of 5x een marktplaats-tientje) al serieus geld.
Houdt er maar niet te hard aan vast want die tegeltjeswijsheden zijn ondanks een kern van waarheid lang niet altijd waar  ;)

Deze wel: (want gaat niet over individue maar over systeem en groepsdynamiek)

markba:
Ben niet naïef, maar ga niet in 'angst' leven voor een paar tientjes die je heel misschien kwijtraakt, want als je zo in het leven staat kost dat alleen maar energie die je beter ergens anders aan kunt besteden. Dus ik behandel iedereen zoals ik zelf behandeld wil worden. En mocht ik pech hebben (is mij nog nooit gebeurd), dan is dat zo. Maar zal mijn insteek daarom niet veranderen....

partyrabbit:

--- Citaat van: markba op 2021/12/28, 16:54:28 ---Ben niet naïef, maar ga niet in 'angst' leven voor een paar tientjes die je heel misschien kwijtraakt, want als je zo in het leven staat kost dat alleen maar energie die je beter ergens anders aan kunt besteden. Dus ik behandel iedereen zoals ik zelf behandeld wil worden. En mocht ik pech hebben (is mij nog nooit gebeurd), dan is dat zo. Maar zal mijn insteek daarom niet veranderen....

--- Einde van citaat ---

Ik ga hier verder niet over in discussie.  8-)
Want tja, je zult wel gelijk hebben en ik zal het wel overdrijven, het zal zo'n vaart dan wel niet lopen ... :thumbsup:  =D


--- Citaat ---Bijna 350.000 mensen (2,9 procent van de Nederlanders van 12 jaar of ouder) zei in 2018 opgelicht te zijn bij online aan- of verkoop van goederen.

De meeste slachtoffers vallen bij aankopen via tweedehands verkoopsites zoals Marktplaats. Bijna 144.000 mensen kregen vorig jaar niet waar ze voor betaalden.
--- Einde van citaat ---

--- Citaat ---Ruim een miljoen Nederlanders, vooral dertigers en veertigers, zijn de afgelopen twee jaar slachtoffer geworden van internetoplichting. De schade bedraagt 5,3 miljard euro, dat is gemiddeld 4900 euro per slachtoffer.

Dit meldt de fraudehelpdesk naar aanleiding van een landelijk onderzoek. De schade bedraagt in zeven van de tien gevallen niet meer dan vijfhonderd euro.
--- Einde van citaat ---

350.000 x €250 (gemiddelde €500) = €87.500.000 = heel veel "een paar tientjes"  ;)
Met 8.000.000 maandelijkse gebruikers gemiddeld ruim een tientje (€11) per gebruiker per maand. = €120/jaar per gebruiker.
En nee, daar hoor ik ook niet bij, gelukkig  =D ondanks de nodige pogingen  =D (of is het door handelsvaardigheid?)

Wat zit er weer in de lucht? Met al die uitdagingen tot onnodige en onzinnige discussie weer?? =D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie