Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hardy firefox traag  (gelezen 2538 keer)

tuxido_devito

  • Gast
hardy firefox traag
« Gepost op: 2008/04/27, 22:40:01 »
hoewel firefox 3 juist sneller zou moeten zijn is de performance hier verschikkelijk. Als ik wat anders doe naast browsen (muziek spelen + bestandsoverdracht is al genoeg) gaat firefox stotteren. Knoppen werken niet en hyperlinks ook niet (dat dan voor een paar seconden) en ook voelt het dan in schokken gewoon niet 'responsive' aan. Ik zit er serieus aan te denken te downgraden naar firefox 2. Hoe halen ze het bij ubuntu in hun hooft om beta software in een release te douwen als standaard browser. en dat in een LTS versie???

hardy firefox traag
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/27, 23:05:27 »
Heb je de multimedia geïnstalleerd volgens de handleinding van Pjotr, of hier op de site onder documentatie ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline ivo

  • Lid
hardy firefox traag
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/27, 23:07:28 »
Die van Pjotr is 111%
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

tuxido_devito

  • Gast
hardy firefox traag
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/27, 23:32:00 »
ik heb geen multimedia geinstalleerd als hij om codecs vroeg ja gezegt en gstreamer plugins geinstalleerd maar meer ook niet...

Offline Mij

  • Lid
hardy firefox traag
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/28, 10:13:38 »
Bij sommige mensen schijnt dit te helpen:
Ga naar voorkeuren en vink de twee af met "vertel mij...".

prodinho

  • Gast
hardy firefox traag
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/28, 10:19:46 »
Installeer gewoon ff Firefox2 via Synaptic totdat Firefox3 uit de beta-fase is.

tuxido_devito

  • Gast
hardy firefox traag
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/28, 12:13:21 »
maar dan de hamvraag

HOE HAALT UBUNTU HET IN ZIJN HOOFD BETA SOFTWARE MET EEN LTS VERSIE MEE TE LEVEREN?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
hardy firefox traag
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/28, 12:20:28 »
Citaat van: tuxido_devito
maar dan de hamvraag

HOE HAALT UBUNTU HET IN ZIJN HOOFD BETA SOFTWARE MET EEN LTS VERSIE MEE TE LEVEREN?
A.u.b. niet schreeuwen, tuxido. Ik ben zelf overigens blij met FF3. Wel heb ik een ideetje over FF3, wat ik elders zal posten.

tuxido_devito

  • Gast
hardy firefox traag
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/28, 13:37:50 »
dat heet benadrukken. zo'n beetje alles op dit forum wat qua toon onvrede uitspreekt over iets in ubuntu wordt hier de mond gesnoerd en ik dacht dat dit een support forum was? tuurlijk snap ik dat het niet de bedoeling is alles en iedereen uit te schelden met lettergrote 65 je post markeren maar in hoofletters even een vraag te benadrukken vind ik nog wel kunnen. Wat ik hier zie is niets meer dan een bug. zo net nog heb ik 16 (ik heb in mijn hoofd mee zitten tellen) seconden moeten wachten totdat ik dit forum (dat wel al snel geladen was) kon gebruiken omdat de muis niets meer deed in firefox. compiz markeerde het ook als unresponsive door het zwart wit te maken. Mag ik hier kritiek op hebben?

Offline siegi

  • Lid
hardy firefox traag
« Reactie #9 Gepost op: 2008/04/28, 14:10:24 »
Het is reeds de vijfde bèta versie dus niet zomaar bèta. Wanneer 8.04.1 uitkomt zal firefox normaal uit zijn.
En het werkt hier overigens perfect.
Je word niet zomaar de mond gesnoerd, maar iets in hoofdletters schrijven word verstaan als roepen.
Dit hoeft totaal niet.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
hardy firefox traag
« Reactie #10 Gepost op: 2008/04/28, 14:13:58 »
Overigens heb ik een idee, waar het aan zou kunnen liggen (plus een manier om het te verhelpen):
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/25669

Bij mij loopt Firefox 3 door die ingreep ineens als de gesmeerde bliksem.....   :-)
Maar goed, niet te vroeg juichen, eerst wat langer testen.

Offline merijn

  • Lid
hardy firefox traag
« Reactie #11 Gepost op: 2008/04/28, 17:31:35 »
ik zou zeggen probeer dan swiftfox dat is een firefox achtige browser die speciaal voor je processor is gecompileerd.
Deze is voor alle smaken besturtingssystemen beschikbaar w.o ook ubuntu.
Swiftfox is ook nog in beta maar werkt wel dan een stuk sneller dus.

hardy firefox traag
« Reactie #12 Gepost op: 2008/04/28, 17:58:20 »
Ik gebruik nu, ook na onvrede over Firefox, Epiphany en dat bevalt tot nu toe prima!

Offline merijn

  • Lid
hardy firefox traag
« Reactie #13 Gepost op: 2008/04/28, 21:12:59 »
neemt Epiphany dan ook alle plugins die geinstalleerd binnen firefox mee?,als het goed is zijn deze gewoon te gebruiken binnen Epiphany,of moet ik dan alle browserplugins opnieuw installeren?,want ik heb nog nooit ervaring met Epiphany als browser opgedaan.
Ik wil Epiphany denk ik wel gaan proberen,want ik ben ook niet zo dol op de betaversie van firefox3 nummer 5.
Namelijk als ik de zoek funktie binnen dit forum gebruik dan krijg ik een foumelding als deze.

Warning: Unknown: failed to open stream: Permission denied in Unknown on line 0

Fatal error: Unknown: Failed opening required '/var/www/forum.ubuntu-nl.org/search.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in Unknown on line 0


Ik weet niet of het aan de forumsite ligt,of dusdanig aan nog een bug in firefox3 beta 5.
Dus mijn vraag is tevens ook,of deze fout niet komt als ik de zoekfunktie op dit forum gebruik met Epiphany

Bedankt voor de hulp.


Groeten,

Merijn

hardy firefox traag
« Reactie #14 Gepost op: 2008/04/29, 06:58:44 »
Citaat van: merijn
neemt Epiphany dan ook alle plugins die geinstalleerd binnen firefox mee?,als het goed is zijn deze gewoon te gebruiken binnen Epiphany,of moet ik dan alle browserplugins opnieuw installeren?,want ik heb nog nooit ervaring met Epiphany als browser opgedaan.
Ik wil Epiphany denk ik wel gaan proberen,want ik ben ook niet zo dol op de betaversie van firefox3 nummer 5.
Namelijk als ik de zoek funktie binnen dit forum gebruik dan krijg ik een foumelding als deze.

Warning: Unknown: failed to open stream: Permission denied in Unknown on line 0

Fatal error: Unknown: Failed opening required '/var/www/forum.ubuntu-nl.org/search.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in Unknown on line 0


Ik weet niet of het aan de forumsite ligt,of dusdanig aan nog een bug in firefox3 beta 5.
Dus mijn vraag is tevens ook,of deze fout niet komt als ik de zoekfunktie op dit forum gebruik met Epiphany

Bedankt voor de hulp.


Groeten,

Merijn
De zoekfunctie op het forum is uitgeschakeld , tijdelijk. Naar mijn mening hadden ze die beter even kunnen redirecten naar de google zoekfunctie of op de zoekpagina zelf even vermelden wat er aan de hand is.

Ik heb Epiphany gewoon geïnstalleerd en surf gewoon ( sneller ) rond met flash en al.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
hardy firefox traag
« Reactie #15 Gepost op: 2008/04/29, 10:31:28 »
Epiphany pakt automatisch alle plugins die je al in Firefox hebt zitten.   :-)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
hardy firefox traag
« Reactie #16 Gepost op: 2008/04/29, 12:58:08 »
Is dit niet gewoon een tweede draad over hetzelfde probleem:

"Firefox 3: af en toe zeer hoge processor- en harde schijfactiviteit."
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/25669