Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CrossOver Linux  (gelezen 1774 keer)

Adjudant1951

  • Gast
CrossOver Linux
« Gepost op: 2008/05/21, 21:10:58 »
Heeft iemand ervaring met dit programma?

Is het de moeite waard om geld uit te geven voor het programma 'CrossOver Linux' of belooft het meer dan het is?

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
CrossOver Linux
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/21, 21:16:27 »
Ik heb het een jaar geleden gebruikt en het was toen zeker de moeite waard. Office draaide redelijk goed terwijl ik het in wine niet aan de praat kreeg. Ook vond ik het makkelijker werken als wine, maar ik heb begrepen dat wine ondertussen ook gemakkelijker is geworden.
Als ik nog ms office zou gebruiken dan zou ik het ook weer aanschaffen, het is ook maar iets van 30 euro.  Dus, ja ik vind van wel.

Trouwens, door Crossover aan te schaffen wordt het wine project ook weer ondersteund.

Offline siegi

  • Lid
CrossOver Linux
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/21, 21:27:45 »
Eerst zoeken naar linux alternatieven voor de programma's die je wil gebruiken.
Vervolgens kan je eventueel windows software gebruiken via wine of crossover office.

Offline eendje

  • Lid
CrossOver Linux
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/21, 21:40:37 »
Citaat van: raggar
Ik heb het een jaar geleden gebruikt en het was toen zeker de moeite waard. Office draaide redelijk goed terwijl ik het in wine niet aan de praat kreeg. Ook vond ik het makkelijker werken als wine, maar ik heb begrepen dat wine ondertussen ook gemakkelijker is geworden.
Als ik nog ms office zou gebruiken dan zou ik het ook weer aanschaffen, het is ook maar iets van 30 euro.  Dus, ja ik vind van wel.

Trouwens, door Crossover aan te schaffen wordt het wine project ook weer ondersteund.
Wine is inderdaad een stuk verbeterd het afgelopen jaar, maar als je een alternatief gebruikt is altijd beter...

MS Office voor 30 EURO? Dat is een studenten licentie. Een gewone licentie kost veel maar.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

CrossOver Linux
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/21, 22:06:35 »
test het gewoon eens of het goed werkt voor u, daarna kunt ge nog zien of ge het koopt. het is misschien wel wat makkelijker dan wine (grafische installer enzovoorts).

maarja, zoals al vaker gezegd, en hierboven ook, eerst zoeken naar een alternatief, dan pas kijken of het te draaien valt met crossover of wine.

Offline eendje

  • Lid
CrossOver Linux
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/21, 22:07:54 »
Citaat van: arie
Citaat van: eendje
Citaat van: raggar
Ik heb het een jaar geleden gebruikt en het was toen zeker de moeite waard. Office draaide redelijk goed terwijl ik het in wine niet aan de praat kreeg. Ook vond ik het makkelijker werken als wine, maar ik heb begrepen dat wine ondertussen ook gemakkelijker is geworden.
Als ik nog ms office zou gebruiken dan zou ik het ook weer aanschaffen, het is ook maar iets van 30 euro.  Dus, ja ik vind van wel.

Trouwens, door Crossover aan te schaffen wordt het wine project ook weer ondersteund.
Wine is inderdaad een stuk verbeterd het afgelopen jaar, maar als je een alternatief gebruikt is altijd beter...

MS Office voor 30 EURO? Dat is een studenten licentie. Een gewone licentie kost veel maar.
ik denk dattie bedoeld dat crossover 30 euro kost :)
Ik dacht al, lekker goedkoop :P
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?

Azalin

  • Gast
CrossOver Linux
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/21, 22:37:45 »
Ja, haha, je kan er natuurlijk veel meer mee draaien dan alleen Office :) ik heb CrossOver Office hier en al was het alleen al omdat je verschillende Wine configuraties (bottles) kunt hanteren die los van elkaar werken (zonder dat je dus alles in één installatie/bottle moet proppen) is het al de moeite waard. Maar er zijn een aantal programma's die officieel gesupport worden en niet gesupporte software draait ook vaak vrij goed. Gewoon eerst de trial/proefperiode proberen zou ik zeggen en dan verder kijken

Adjudant1951

  • Gast
CrossOver Linux
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/22, 09:21:57 »
Hartelijk dank voor al de goede adviezen! :)

Het gaat natuurlijk niet alleen om programma's als MS Office; die zullen me eigenlijk een zorg zijn.
Het gaat in mijn geval meer om software als TomTom om je apparaat bij te houden en b.v. om het frankeerprogramma van TPG: EasyStamp 2.0.

Als ik wil frankeren, moet ik nu altijd eerst Windows opstarten.

Ik zal, zoals wordt aangeraden, eerst de trial van 30 dagen eens uitproberen.

Offline eendje

  • Lid
CrossOver Linux
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/22, 11:49:23 »
Van de Wine site (= indicatiue of het gaat werken):

Tom TOm Home: http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=3628

EasyStamp: staat niet in de lijst, proberen dus...
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!
__________________________________________________________
Een vraag? Heb je al eens gekeken op: http://wiki.ubuntu-nl.org/FAQ?