Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] installatie proliant ml350 g4 werkt niet  (gelezen 1552 keer)

[Opgelost] installatie proliant ml350 g4 werkt niet
« Gepost op: 2010/06/10, 21:54:06 »
Hoi,

Ik heb onlangs een Hp Proliant ml350 g4 gekocht. Ik wil hier ubuntu 10.04 op draaien, ik heb het systeem getest met een proefversie van windows om te zien of hij werkt. Ik wil ubuntu gebruiken om magento webhop te laten draaien. De installatie gaat goed, soms duurt het wat lang met name op het einde als de installatie alles opschoont, weet nu even niet meer hoe dat heet. Uiteindelijk moet het systeem herstart worden en vraagt Ubuntu om de cd te verwijderen, hierna herstart het syteem en krijg je de POST sequence te zien van de server. Aangekomen bij Attempting boot from cd-rom, Attempting boot from floppy, Attempting boot from C: blijft het syteem hangen. Het systeem boot niet en gaat niet door naar de NIC boot, normaal als er geen bootbron gevonden kan worden recycled het systeem en begint van voor af aan. Het toetsenbord, USB, reageert nog wel, num en caps lock en harde reset. Ik heb alles geprobeert, ik ben goed tuis in dos en windows maar kan hier niet bepalen wat er precies aan de hand is. Ik heb de juiste versie van Ubuntu server, de 32 bits. De voorganger, Ubuntu 9.10 geeft hetzelfde effect. Ik heb Ubuntu 9.10 wel draaien op een ml350 g3. Voor installatie heb ik de smart array geheel gewist om een schone installatie te krijgen zonder windows.

Het systeem bestaat uit de volgende komponenten,
dual Xeon 3,0 sl7pe
3,0 gb hp geheugen, 100% getest met de Ubuntu cd
Smart array 641 scsi sontroller met 6 * 72 gb raid 5
Samsung 320 gb ide schijf
ongebruikte LSI SCSI controller in een PCIX slot
Linksys LNE 100TX
Broadcom 95721
soundblaster pci kaart

Ik heb een vermoeden dat het kan liggen aan het ontbreken van een driver voor de scsi controller, of dat de Samsung 320 gb roet in het eten gooit maar dit geef je aan tijdens de installatie dus ik zou dat raar vinden. Ik ga nu het systeem helemaal kaal maken en kijken of dit wel werkt. Maar ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er nu mis gaat.


UPDATE, het verwijderen van verschillende items, 320gb HD, scsi controllers soundcard heeft gewerkt, systeem werkt.
hoe verwijder ik deze post??
« Laatst bewerkt op: 2010/06/12, 00:25:48 door mhennekens »

Re: installatie proliant ml350 g4 werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/11, 10:47:25 »
Welkom op dit forum trouwens,  :D

Citaat
hoe verwijder ik deze post??

Posten worden hier niet verwijderd, je kan wél, voor de titel van je start topic [Opgelost] zetten, zo weten anderen dat dit geen probleemvraag meer is.  ;)
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: [Opgelost] installatie proliant ml350 g4 werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/12, 00:29:55 »
Hoi, dank voor je antwoord. Post is aangepast.