Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: User plugin laten samenwerken met root programma (Python)  (gelezen 1356 keer)

User plugin laten samenwerken met root programma (Python)
« Gepost op: 2008/09/15, 14:11:37 »
Ik heb een plugin voor Emesene geschreven, maar het probleem is dat deze root-opdrachten moet uitvoeren. Ik vond niet direct een oplossing om de plugin als root op te starten binnen Emesene dus dacht ik van, laat ik gewoon de plugin commandos uit mijn programma uitvoeren. Het programma word sowieso als root opgestart, dus dat is al in orde.
Maar blijkbaar is dit niet zo heel simpel.
Ik heb al geprobeerd met d-bus (weliswaar zonder echt in de docu te graven), en ik krijg een test scenario aan de praat, maar zodra het programma als root is opgestart, kan d-bus ook nietmeer communiceren als user.

Iemand een idee over hoe dit opgelost kan worden? Toch met d-bus? Toch een manier om Emesene plugins als root op te starten? Nog een andere manier?

User plugin laten samenwerken met root programma (Python)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/15, 18:05:35 »
Euhm, waarom zou je een programma als root willen starten? Lijkt me niet zo verstandig, en onnodig.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

User plugin laten samenwerken met root programma (Python)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/15, 18:09:11 »
Wel nodig als alle commandos als root moeten worden uitgevoerd. Nu wil ik dezelfde commandos gebruiken als er bijvoorbeeld iemand zich aanmeld/afmeld, nieuw bericht etc., maar heb dus root rechten daarvoor nodig.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
User plugin laten samenwerken met root programma (Python)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/15, 18:56:13 »
Het is toch net de bedoeling om niet 'zomaar' stukken code te laten lopen onder root! Anders hadden we nogal een securtiy-leak in Ubuntu... Dus ik denk eigenlijk niet dat zoiets mogelijk is. Je kan op dezelfde manier dan toch een heel systeem plat krijgen?

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °