Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: radio  (gelezen 2270 keer)

lopers

  • Gast
radio
« Gepost op: 2005/11/14, 22:24:41 »
Hoe kan ik via internet naar de radio luisteren, radio-1 of  sky-radio

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
radio
« Reactie #1 Gepost op: 2005/11/15, 00:30:11 »
radio-1 lukt zowel met de realplayer alsook met mplayer. Vanwege auteursrechten enz. kunnen dit soort zaken niet standaard worden meegeleverd. Maar zelf installeren kan en/of mag in nederland wel met een kleine aanpassing.

Om het benodigde pakket w32codecs te installeren moet je een non-free pakketbron toevoegen.

Mplayer kan je installeren, mits je "multiverse" hebt toegevoegd als pakketbron, met de opdracht:
sudo apt-get install mozilla-mplayer mplayer-586 mplayer-fonts xmms-xmmplayer.
Omdat hier totem ook geinstalleerd is moest ik deze uitschakelen om de mplayer plugin te gebruiken. Dit kan met de opdracht:
sudo rm /usr/lib/mozilla-firefox/plugins/libtotem_mozilla.*
Klik links bovenin op Documentatie

Gast

  • Gast
radio
« Reactie #2 Gepost op: 2005/12/04, 15:20:34 »
Heb net Ubuntu geinstalleerd van een install-CD die ik van iemand cadeau kreeg. Het draaide meteen goed op een 2 Ghz Medion laptop. Ik snap alleen nog niet zo heel veel van de eigenaardigheden van het systeem.
Bij websurfen kan ik geen radio of tv beluisteren of openen, want Totem o.i.d. geeft een cryptische melding. Dan kan je wel allerlei commando's moeten invoeren om een en ander te installeren, maar zelfs die zgn. 'commandline'  weet ik niet te vinden. Beetje dom zeker.
De diverse uitleg uit de replies hierboven zijn dan ook acabadara voor mij.
Het lijkt erop, dat je al heel veel voorkennis moet hebben om hiermee te werken. Dat is dan iets waarmee je bij Windows wat sneller kan beginnen.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
radio
« Reactie #3 Gepost op: 2005/12/04, 16:07:12 »
Tja, het is anders en vergt dus meer kennis. In ruil kan je veel meer zelf beslissen en heb je indien goed gedaan een veel stabieler systeem. Een commando-lijn of prompt vind je via apps -> accessoires -> terminal.

Gast

  • Gast
radio
« Reactie #4 Gepost op: 2005/12/04, 16:25:23 »
Citaat van: zappa
T Een commando-lijn of prompt vind je via apps -> accessoires -> terminal.
Zappa, bedankt, daar heb  ik wat aan.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
radio
« Reactie #5 Gepost op: 2005/12/04, 16:35:54 »
Citaat van: gijs
Zappa, bedankt, daar heb  ik wat aan.
No problem! Ik zou u zelfs aanraden om een sneltoets in te stellen. Sys -> pref -> keyboard shortcuts. bv. alt + c of zo.

Offline bwog

  • Lid
radio
« Reactie #6 Gepost op: 2005/12/04, 16:54:06 »
Je kunt ook hier kijken als het engels geen struikelblok vormt: http://help.ubuntu.com/starterguide/C/faqguide-all.html

"Het lijkt erop, dat je al heel veel voorkennis moet hebben om hiermee te werken. Dat is dan iets waarmee je bij Windows wat sneller kan beginnen."

Je moet het eigenlijk vergelijken met een windows installatie (niet met een computer waar windows al op staat). Als je windows installeerd moet je bijvoorbeeld drivers gaan zoeken en installeren. Dat kan ook wel eens tegenvallen :)