Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: studio webdesign  (gelezen 5296 keer)

Offline sowieso

  • Lid
studio webdesign
« Gepost op: 2010/01/30, 12:45:47 »
Hallo heb weer een vraagje,

Is studio webdesign 4 pro ook voor ubuntu ??? ???


Sowieso  :)

Re: studio webdesign
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/30, 12:51:15 »
Citaat
Systeemvereisten
•Windows Vista, XP of 2000
•Pentium IV processor (of gelijkwaardig) of hoger
•512 MB RAM-geheugen
•278 MB vrije schijfruimte
•SVGA-scherm
•Dvd-romstation
•Muis
•Internet Explorer 6 of hoger

Zo te zien dus niet, enkel voor Windows. Dit komt rechtstreeks van de easycomputing-site bij "systeemvereisten".
« Laatst bewerkt op: 2010/01/30, 12:54:03 door Progger »
Laptop MSI U123 (160 GB) 1 GB ramMint Cinnamon 18 LTS
Laptop Toshiba Tecra  (80GB) 2 GB ram Fedora 24
Dell Latitude D600 Pentium M 1400MHz 512MB ram
Bouwjaar 2003 met Debian 8 (Jessie)

Re: studio webdesign
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/30, 18:35:46 »
Hallo heb weer een vraagje,

Is studio webdesign 4 pro ook voor ubuntu ??? ???


Sowieso  :)
Als volgt:
Google -> studio webdesign 4 pro -> kijk op de website onder System Requirements. Overigens raad ik je aan om pakketten zoals deze niet te gebruiken, maar iets als Joomla of Drupal te gebruiken.

Offline peter5

  • Lid
Re: studio webdesign
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/02, 21:20:50 »
Als je het toch wil gebruiken, kan je Wine gebruiken. Met dat programma is een Ubuntucomputer in staat om vele programma's te draaien die oorspronkelijk alleen op het Windows-platform zouden moeten draaien.

Je hebt geen Windows-Licentie nodig ;)

Ik heb het zelf ook en het werkt op heel veel programma's perfect (voor games gebruik ik Wine niet, omdat ik niet echt games speel)

Als je Ubuntu 9.10 hebt, kan je Wine installeren door het in Ubuntu Software centrum te zoeken op "Wine" die je in het menu "Applicaties" kan vinden.

Daarna klik je met de rechtermuisknop op het Windows programma (aangeduid met .exe aan het einde van de bestandsnaam) en klik je op Openen met Wine.

Veel succes  ;)

Groetjes,

Peter Willemsen
Ubuntu 10.04 voor homeserver en werk pc - iPhone - iPad Wifi 16GB - Packard Bell Dot S met Ubuntu 10.10.

Ubuntu Center! Mijn interpretatie van iTunes (open source, wordt nog aan gewerkt): https://bitbucket.org/peterwilli/ubuntu-center

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: studio webdesign
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/04, 10:54:00 »
Citaat van: Cumulus007 link=topic=51026.msg547788#msg547788
Overigens raad ik je aan om pakketten zoals deze niet te gebruiken, maar iets als Joomla of Drupal te gebruiken.
Of wordpress (die hoort ook in het rijtje joomla, drupal ;))
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline leendert

  • Lid
    • Dutchgimpers.nl
Re: studio webdesign
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/04, 22:34:39 »
Ik kan me heel goed voorstellen dat veel mensen het niet zien zitten om aan zoiets uitgebreidst als Joomla of Drupal te beginnen.
Voor 99% van de sites heb je ook helemaal niet zo'n uitgebreid en ingewikkeld pakket nodig.
Voor normale sites ben ik erg gecharmeerd geraakt van Website Baker (de site heeft ook nog eens een nl vertaling: http://start.websitebaker2.org/nl/introductie.php) wat een heerlijk simpel en licht pakket om mee te werken!

Of nog eenvoudiger: Pluck cms (http://www.pluck-cms.org/)
Voor deze heb je zelfs geen mysql database nodig. Dus uploaden, in de browser naar de installer gaan en klaar...

Nooit moeilijker maken als het ook makkelijker kan!