Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: De favicons van *.ubuntu-nl.org.....  (gelezen 1499 keer)

Offline HP

  • Lid
De favicons van *.ubuntu-nl.org.....
« Gepost op: 2008/04/17, 18:50:09 »
die doen het niet zo goed. Je ziet ze wel in de navigatiewerkbalk van firefox, maar als je de favicon oppakt en naar de bladwijzerwerkbalk sleept, of naar het bladwijzermenu, dan ontstaat weliswaar de bookmark / bladwijzer, maar zonder favicon! Normaal helpt het dan door 1 keer te drukken op die nieuwe bladwijzer, maar die FF truc, die bij vrijwel alle andere website's met favicons wel werkt, werkt op geheel ubuntu-nl niet.

Dit staat er in de bron van 'onze' website

En daar gaat het om; maar wat er mis aan is geen idee. Misschien een andere webontwerper ervaring met dit probleem?
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline tabasco

  • Lid
De favicons van *.ubuntu-nl.org.....
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/17, 19:00:36 »
Dit probleem heb ik ooit ook wel eens aangekaart.
zie: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11472
Met Bericht #14 als oplossing.

Echter in (Hardy) Firefox 3 beta 5 werken ze wel! Vreemd hè.

De favicons van *.ubuntu-nl.org.....
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/17, 19:19:35 »
AAh! Heten ze zó?!

:D
"Pinky, are you pondering what I'm pondering?"
Um, I think so, Brainie, but why would anyone want to Pierce Brosnan?

De favicons van *.ubuntu-nl.org.....
« Reactie #3 Gepost op: 2008/04/17, 20:16:46 »
Werkt hier ook prima...
Gutsy gibbon firefox 3 beta 5
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline KenSentMe

  • Lid
    • http://www.vandenieuwenhof.nl
De favicons van *.ubuntu-nl.org.....
« Reactie #4 Gepost op: 2008/04/17, 20:57:31 »
Citaat van: tabasco
Dit probleem heb ik ooit ook wel eens aangekaart.
zie: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11472
Met Bericht #14 als oplossing.

Echter in (Hardy) Firefox 3 beta 5 werken ze wel! Vreemd hè.
De truc die je geeft is naar mijn mening geen oplossing, maar een workaround. Als het bij andere sites zonder omwegen werkt, dan zou dat hier ook moeten kunnen, toch?

Offline HP

  • Lid
De favicons van *.ubuntu-nl.org.....
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/17, 21:02:43 »
Citaat van: KenSentMe
Citaat van: tabasco
Dit probleem heb ik ooit ook wel eens aangekaart.
zie: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/11472
Met Bericht #14 als oplossing.

Echter in (Hardy) Firefox 3 beta 5 werken ze wel! Vreemd hè.
De truc die je geeft is naar mijn mening geen oplossing, maar een workaround. Als het bij andere sites zonder omwegen werkt, dan zou dat hier ook moeten kunnen, toch?
Tja.... ik heb zelf als zitten kijken of die favicon regel in de wel okeej is, dat is-ie, hij valideert totaan xhtml 1.0 transitional
Het is voorzover we kunnen zien een FF bug, de favicon.ico lijkt niet aan de bookmarkfile te worden toegevoegd. Staan de rechten van dat favicon.ico bestand misschien te streng?
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline tabasco

  • Lid
De favicons van *.ubuntu-nl.org.....
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/17, 21:04:12 »
Ach... het is een oplossing aan de gebruikers kant, niet één aan de kant van de website. 'Workaround' of 'oplossing', we kunnen waarschijnlijk een hele discussie voeren wanneer welke term toe te passen.
Als ik iets tegenkom en ik vind een zogenaamde 'workaround' dan noem ik dat een oplossing voor mijn probleem. :)

Nu het in Firefox 3 werkt, denk ik toch eerder aan een Firefox 2 bug. Ik zou het eens moeten testen met andere browsers en andere OS'en.

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
De favicons van *.ubuntu-nl.org.....
« Reactie #7 Gepost op: 2008/04/18, 08:04:29 »
Citaat van: tabasco
Nu het in Firefox 3 werkt, denk ik toch eerder aan een Firefox 2 bug. Ik zou het eens moeten testen met andere browsers en andere OS'en.
In Windows met FF2 bestaat hetzelfde probleem, in FF3 bèta niet meer (tja, ik heb windows op het werk...)
In mijn Hardy install met FF3 bèta doet 'ie het ook perfect, in Gutsy met FF2 niet. Tja, lijkt me duidelijk :D

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline shappie

  • Lid
De favicons van *.ubuntu-nl.org.....
« Reactie #8 Gepost op: 2008/04/18, 19:29:01 »
Citaat van: DarkStar
Citaat van: tabasco
Nu het in Firefox 3 werkt, denk ik toch eerder aan een Firefox 2 bug. Ik zou het eens moeten testen met andere browsers en andere OS'en.
In Windows met FF2 bestaat hetzelfde probleem, in FF3 bèta niet meer (tja, ik heb windows op het werk...)
In mijn Hardy install met FF3 bèta doet 'ie het ook perfect, in Gutsy met FF2 niet. Tja, lijkt me duidelijk :D
Inderdaad onder XP met FF2 werkt het niet. FF3 nog niet getest maar dat zal wel werken aangezien jullie dat al getest hebben :).
- Intel i7 860 - ATi HD3580 - 4GB DDR3 - Intel X25-M 80GB - Dual Screen Samsung 206BW - Win7/Kubuntu dualboot -