Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe werken met DWA-111 wireless usb adapter van d-link?  (gelezen 2205 keer)

bex

  • Gast
Hoe werken met DWA-111 wireless usb adapter van d-link?
« Gepost op: 2008/02/13, 18:59:55 »
Hey

Weet er iemand hoe ik die DWA-111 van d-link op ubuntu aan de praat krijg?
heb via https://help.ubuntu.com/7.10/internet/C/ndiswrapper.html geprobeerd maar werkt niet: wanneer ik die usb insteek crasht de pc!

Danku voor je hulp!

Offline Petervdw

  • Lid
Hoe werken met DWA-111 wireless usb adapter van d-link?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/14, 22:52:31 »
Aan bex
Weet je de driver of chipset? Meestal kun je dat op het install.schijfje (jawel, dat voor Windows) wel opzoeken onder drivers. En wat voor OS versie gebruik je?
Ik begrijp dat je het met Ndiswrapper geprobeerd hebt, maar dat je PC dan crasht.
En als je die install. ongedaan maakt? Crasht je PC dan ook?
Vr.groet, peter

bex

  • Gast
Hoe werken met DWA-111 wireless usb adapter van d-link?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/15, 11:17:01 »
Peter

Ik gebruikte gewoon de driver van de cd-rom. De pc crashte (het toetsenbord en de muis reageerden niet meer) van zodra de usb stick na installatie van de driver met de pc verbond. Ik gebruik ubuntu 7.10 de drivers (rt73) waren er één voor windows xp en één voor vista.

Offline Petervdw

  • Lid
Hoe werken met DWA-111 wireless usb adapter van d-link?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/15, 11:50:51 »
Aan bex
Bij ontwerpDocumentatie staat het ontwerpen van de rt73 driver voor een Belkin USB adapter beschreven. Het lijkt heel moeilijk, maar het is niks als kopieren/plakken.
Daar ben je dan een kwartiertje mee bezig maar dan heb je zelf een driver gemaakt.
Je moet in de file rtmp_def.h wel de ID gegevens van je adapter invullen. Die vind je met het commando lsusb in de terminal. Noteer precies, moet lijken op: 0x07d1,0x3c03 of zo, met commentaar (D-Link xxxxxx)
Ik heb zelf de Belkin F5D7050 ver 3000 er prima mee aan de praat gekregen, alhoewel ik normaal alleen bekabeld gebruik.
Wel eerst van de oude install. met ndiswrapper af zien te komen. Het beste kun je de doc even uitprinten. Dan kun je aantekeningen maken en afschrappen wat je gedaan hebt.
Vr.groet, peter

De drivers op de CD-rom zijn uiteraard alleen voor XP en Vista. De rt73 zit al in Ubuntu 7.10, maar hij werkt niet goed. Vandaar dat Ralink de open driver beschikbaar heeft gesteld.

Offline Petervdw

  • Lid
Hoe werken met DWA-111 wireless usb adapter van d-link?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/15, 12:32:57 »
Aan bex
Ik bedoelde: http://wiki.ubuntu.com/ontwerpDocumentatie
peter

Bij de engelse doc staat de DWA-111 zelfs in de lijst: https://help.ubuntu.com/community/WifiD

bex

  • Gast
Hoe werken met DWA-111 wireless usb adapter van d-link?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/15, 17:39:48 »
hartelijk dank voor de hulp

de driver is niet meer op de website te vinden
http://www.ralink.com.tw/data/RT73_Linux_STA_Drv1.1.0.0.tar.gz
bij deze stap kan ik niet meer verder...

Offline Petervdw

  • Lid
Hoe werken met DWA-111 wireless usb adapter van d-link?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/15, 20:44:07 »
Aan bex
Google> Ralink>Linux>Ralink Part Number 2501USB(RT73:enz.......) Versie 1.1.0.0
Hou vol.
Vr.groet, peter

Op de website is de naam een beetje veranderd. Wel lastig, maar ik probeer vanavond
of anders morgen de ontwerpdocumentatie te verbeteren.

Offline Petervdw

  • Lid
Hoe werken met DWA-111 wireless usb adapter van d-link?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/16, 17:02:30 »
Aan bex
De ontwerpdoc heb ik helemaal verbeterd. Ben er alleen niet geslaagd om het deel dat voor het dollar-teken staat, in te korten. Was wel wat overzichtelijker geweest, nu ziet het er zo moeilijk uit. Hieruit blijkt wel mijn onkunde met de Linux commando's. Gelukkig hebben een paar mensen op het forum me kunnen helpen.
Vr.groet, peter

bex

  • Gast
Hoe werken met DWA-111 wireless usb adapter van d-link?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/18, 19:13:45 »
peter
bedankt voor de hulp! het werkt!

voor anderen:
{USB_DEVICE(0x07d1,0x3c07)}, /* D-link DWA*/      \
{USB_DEVICE(0x07d1,0x3c06)}, /* D-Link DWA*/

Offline Petervdw

  • Lid
Hoe werken met DWA-111 wireless usb adapter van d-link?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/18, 19:47:21 »
Aan bex
Gefeliciteerd! Je bent de eerste die ik met die driver heb kunnen helpen. Ik zet de DWA-111 er direct bij. Kwam je nog onduidelijkheden tegen, dan kan ik die misschien ook verhelpen. Bedankt voor het retourbericht.
Vr.groet, peter