Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwe versie MuTouch onder 8.04 installeren?  (gelezen 1114 keer)

Nieuwe versie MuTouch onder 8.04 installeren?
« Gepost op: 2009/08/15, 17:54:30 »
Hallo!

Ik heb een alles-in-een-thin client met touchscreen (zoiets wat je in een café wel eens ziet).
Deze draait nu vrij aardig onder Ubuntu 8.04, en ik wil graag bij deze versie blijven.

Het enige wat waar ik nu mee zit, is dat de MuTouch driver voor het touchscreen boven en beneden verwisselt. Er is een nieuwe versie van deze driver, waar er "swap" opties zijn toegevoegd om dit te verhelpen.

Ik heb de C code weten te vinden, maar ik heb nog niet de ervaring in Linux om dit te compileren en de modules in de kernel te laden. Is er iemand die me op weg wil helpen?

Alvast bedankt!
Open your eyes and get open...
Look through the Windows and discover a whole new world of freedom :O

Re: Nieuwe versie MuTouch onder 8.04 installeren?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/15, 21:21:33 »
Kun je een link geven naar de driver? Dan zal ik even kijken op welke manier het gecompileerd moet worden :)

Open your eyes and get open...
Look through the Windows and discover a whole new world of freedom :O

Re: Nieuwe versie MuTouch onder 8.04 installeren?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/16, 21:38:04 »
In dat geval moet je daar niet iets van downloaden, je moet alles downloaden met Git. Dat raad ik je niet aan gezien de ervaring die je totnutoe hebt. Bovendien moet je dan ws ook een nieuwere versie van Xorg hebben... geen goed idee.

Re: Nieuwe versie MuTouch onder 8.04 installeren?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/20, 19:17:04 »
Okay, dan heb ik maar geupgraded naar Ubuntu 9.04. Inverteren werkt nu wel! Toch zou ik graag nog eens weten hoe ik dit moet doen. Ik ben redelijk ervaren met software, maar dit is gewoon nog nieuw voor mij.

Verder heb ik touchcal gedownload, gecompileerd en uitgevoerd, maar met deze waardes wordt de calibratie eerder slechter dan beter. Bovendien zijn de gemeten coördinaten ook erg vreemd.
Open your eyes and get open...
Look through the Windows and discover a whole new world of freedom :O

Re: Nieuwe versie MuTouch onder 8.04 installeren?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/09/16, 22:33:03 »
Toch nog problemen met het touchscreen.

Touchcal blijft onlogische waardes geven, dit kan komen door de inversie van de Y-as misschien?

Calbratie "op het gevoel" krijg ik ook niet echt voor elkaar. Het lijkt erop of de calibratie zichzelf tegenwerkt  :|

Verder zit er in Ubuntu 8.10 ook een touchscreen calibrator die via hal werkt. Of ik touchsceen via X11 conf nou aan of uitzet, deze lijkt alleen te zoeken naar ELO touchscreens.
In hal heb ik dus helemaal geen touchscreen, en ik kan op internet ook niet echt vinden hoe ik dit activeer?
Open your eyes and get open...
Look through the Windows and discover a whole new world of freedom :O