Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.  (gelezen 11628 keer)

Vanuit stichting duurzaam Tilburg is er het idee om een demonstratie ruimte op te zetten waar bedrijven en particulieren ubuntu kunnen komen bewonderen en wat uitleg kunnen krijgen.
Gezien er hier op het forum al dergelijke plannen over en weer gingen zullen er vast wel geinteresseerden zijn om te komen helpen als vrijwilliger.
Het doel van deze ubuntu demonstratie ruimte is om mensen bewust te maken van en bekend te maken met Ubuntu/Linux/open source software.

Ook bestaat het idee om een soort van Ubuntutheek op te zetten waar mensen een laptop of pc met Ubuntu er op kunnen lenen, ook dit lijkt me een leuk idee als het haalbaar is (sponsors zijn natuurlijk welkom)

Heb je zin om mee te helpen plaats dan even een reactie....

Bvd, Arjan van Lent
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline Els

  • Lid
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/26, 20:21:59 »
Ja, heb wel belangstelling. Mijn beschikbare tijd varieert met de drukte op mijn werk, maar iets zal ik toch wel kunnen doen ;) Ik vind het in ieder geval een prima initiatief!

Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/27, 17:31:53 »
Als dat tussen 16 juni en eind november valt, en ik kan met iemand meerijden vanuit antwerpen / lier wil ik altijd wel komen helpen.
Of anders in februari - maart (als het lange termijnplannen zijn) moet ook lukken
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #3 Gepost op: 2010/05/27, 20:35:19 »
Een heel leuk initiatief. Ik wil best een keer een dagje naar Tilburg afreizen om te helpen. :)

Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #4 Gepost op: 2010/05/27, 21:59:00 »
allemaal alvast bedankt,

we hebben nog geen exacte datum en er moet nog wel het een en ander worden voorbereid maar ik zal jullie tegen die tijd wel een pm sturen met de exacte data en werkzaamheden, ik heb een online werkgroep opgezet (Feng office rules!!!!) waarin je dan kan aangeven op welke dagen je beschikbaar bent e.d.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/04, 19:49:33 »
Ik wil ook graag meehelpen bij het demonsteren van de mogelijkheden van Linux.
Tilburg is trouwens ook de plaats, waar ik voor het eerst in aanraking kwam met Ubuntu.
Ik geloof, dat het in 2005. Ik hoor graag datum, tijd en plaats van het gebeuren

ZaligeZebra

Offline Els

  • Lid
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/04, 21:38:23 »
ik heb een online werkgroep opgezet (Feng office rules!!!!) waarin je dan kan aangeven op welke dagen je beschikbaar bent e.d.
Het zal wel aan mij liggen, maar die link gaat gewoon naar Feng office, wat moet ik doen om die werkgroep te zien?

Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #7 Gepost op: 2010/06/07, 11:45:12 »
ik heb een online werkgroep opgezet (Feng office rules!!!!) waarin je dan kan aangeven op welke dagen je beschikbaar bent e.d.
Het zal wel aan mij liggen, maar die link gaat gewoon naar Feng office, wat moet ik doen om die werkgroep te zien?

De link gaat idd naar de homepage van feng office, dat was ook de bedoeling (miss niet erg duidelijk)
De werkgroep is nog niet helemaal klaar, vandaar dat ik ook nog geen accounts heb aangemaakt voor vrijwilligers, ik doe dit zodra alles goed werkt om zo overbodig en dubbel werk te voorkomen wanneer er iets mis gaat. Je ontvangt dan vanzelf een PM of mailtje met je inlog gegevens.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline PeterM

  • Lid
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #8 Gepost op: 2010/06/07, 12:25:03 »
Zag dit topic nu pas. Afhankelijk van mijn beschikbare tijd wil ik zeker een handje meehelpen.

Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #9 Gepost op: 2010/06/07, 17:53:12 »
Zag dit topic nu pas. Afhankelijk van mijn beschikbare tijd wil ik zeker een handje meehelpen.

wees gerust, je bent nog ruim op tijd hoor ;) vast dat het nog wel 1 tot 2 maanden kan gaan duren voordat we echt van start kunnen gaan.


Alvast bedankt :)
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #10 Gepost op: 2010/06/07, 22:29:30 »
Leuk, en als het qua tijd lukt zal ik zeker meehelpen. Zet me maar op de lijst dus.
Moet ook wel, omdat ik een tijdje terug met het idee kwam van dat winkeltje.  =D
JackTummers.nl

Offline Els

  • Lid
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #11 Gepost op: 2010/06/07, 23:40:14 »
Ook bestaat het idee om een soort van Ubuntutheek op te zetten waar mensen een laptop of pc met Ubuntu er op kunnen lenen, ook dit lijkt me een leuk idee als het haalbaar is (sponsors zijn natuurlijk welkom)

Ideetje?

Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #12 Gepost op: 2010/06/11, 17:41:39 »
Misschien zijn er wel bedrijven, die nog oude pcees overhebben. Anders weet ik nog wel een zaak in Nijmegen, waar ze opgeknapte (= refurbished) laptops kunnen leveren voor € 200 a € 250 per stuk.
Voor het uitlenen van laptops en computers, moeten we nog denken aan een soort borg.

groet,

Zalige Zebra

Offline atex

  • Lid
    • Stichting SoftwareConsulent.nl
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #13 Gepost op: 2010/06/14, 21:12:52 »
Ik heb (gelukkig) nog wat oude pc's in de kofferbak liggen om naar de schroot te brengen, werken op zich wel echter stonden mij absoluut in de weg.... 4 stuks zijn het er. Mocht je er alsnog belang bij hebben dan hoor ik dit graag van je. Ook kan ik onze pc leverancier vragen om wat oudjes te sparen voor ons die nog goed genoeg zijn voor dat soort zaken. Het liefst natuurlijk wat kleinere pc's toch? Om hoeveel pc's gaat het eigenlijk?

Verder ben ik wel bereid om mee te helpen als het zover is. En als er dan cd's nodig zijn dan hoor ik dit graag want dan neem ik wat originele cd's mee, staat altijd goed namelijk. :D

gr,

Alex
« Laatst bewerkt op: 2010/06/14, 21:16:26 door atex »
Ubuntu 12.04, Linux Mint en W7 Twitter: alextexel of softwaretexel

Offline PeterM

  • Lid
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #14 Gepost op: 2010/06/17, 05:58:56 »
Ik heb (gelukkig) nog wat oude pc's in de kofferbak liggen om naar de schroot te brengen, werken op zich wel echter stonden mij absoluut in de weg.... 4 stuks zijn het er. Mocht je er alsnog belang bij hebben dan hoor ik dit graag van je. Ook kan ik onze pc leverancier vragen om wat oudjes te sparen voor ons die nog goed genoeg zijn voor dat soort zaken. Het liefst natuurlijk wat kleinere pc's toch? Om hoeveel pc's gaat het eigenlijk?

Verder ben ik wel bereid om mee te helpen als het zover is. En als er dan cd's nodig zijn dan hoor ik dit graag want dan neem ik wat originele cd's mee, staat altijd goed namelijk. :D

Dat klinkt goed.

Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #15 Gepost op: 2010/06/23, 16:49:06 »
Zo....... de officiele aanvraag is de deur uit (de onofficiele goedgekeurd) dus we gaan stilletjes aan eens echt beginnen.

Zouden geinteresserden om mee te helpen een mailtje kunnen sturen aan [ openinloop at gmail dot com ] zodat ik mijn overzicht behoud.

Je krijgt dan zsm een mailtje met daarin alle nodige gegevens voor de online werkgroep waarin we een groot gedeelte van de organisatie gaan regelen. Als we een openings datum hebben geprikt kan je daar ook opgeven op welke dagen en bij welke onderdelen je kan helpen.

Alvast erg bedankt, groeten Arjan van Lent en Milton Lie Kwie 
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Offline PeterM

  • Lid
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #16 Gepost op: 2010/06/24, 07:11:53 »
Heb je 2 berichtjes gestuurd op het mail adres.

Offline Denner

  • Lid
    • D & D Computers
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #17 Gepost op: 2013/01/23, 12:05:55 »
Is al tijdje geleden .... zit er nog leven in Ubuntu in Tilburg?

Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #18 Gepost op: 2013/02/20, 15:09:59 »
Is al tijdje geleden .... zit er nog leven in Ubuntu in Tilburg?

Als het aan mij ligt wel! Wellicht een idee om het weer op te pakken?

Offline moxie

  • Lid
    • JackTummers
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #19 Gepost op: 2013/02/20, 15:15:34 »
Is het hele idee rondom duurzaam Tilburg dan misschien mislukt? Ik heb er zelf niks meer van vernomen. Ik blijf het een goed idee vinden Linux meer onder de aandacht van de Tilburgers te brengen. Zat er op de uni niet toevallig ook een club die zich daarmee bezighield?
JackTummers.nl

Offline Denner

  • Lid
    • D & D Computers
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #20 Gepost op: 2013/03/18, 20:02:35 »
Je merkt er verder weinig van in Tilburg. Lijkt me een goed idee om het idee weer op te pakken.
Ik heb het idee dat het hier in de omgeving niet echt leeft.

Offline Wout55

  • Lid
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #21 Gepost op: 2013/03/19, 17:38:24 »
Deze site:  http://tilburgduurzamer.org/?page_id=33
geeft weer wat er gebeurd is. De status van het Ubuntuproject is ongewis.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #22 Gepost op: 2013/03/19, 20:11:34 »
Deze site:  http://tilburgduurzamer.org/?page_id=33
geeft weer wat er gebeurd is. De status van het Ubuntuproject is ongewis.
Ik zie hier eerlijk gezegd niets over dat project. Als ik zoek naar ubuntu (op die site) vind ik ook niks.

Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #23 Gepost op: 2013/03/19, 20:30:47 »
Deze site:  http://tilburgduurzamer.org/?page_id=33
geeft weer wat er gebeurd is. De status van het Ubuntuproject is ongewis.
Ik zie hier eerlijk gezegd niets over dat project. Als ik zoek naar ubuntu (op die site) vind ik ook niks.

Daarom zegt Wout ook dat het 'ongewis' is ;)

Offline Denner

  • Lid
    • D & D Computers
Re: Ubuntu demonstratie ruimte in tilburg, vrijwilligers gezocht.
« Reactie #24 Gepost op: 2013/03/20, 13:18:30 »
Deze site:  http://tilburgduurzamer.org/?page_id=33
geeft weer wat er gebeurd is. De status van het Ubuntuproject is ongewis.
Ik zie hier eerlijk gezegd niets over dat project. Als ik zoek naar ubuntu (op die site) vind ik ook niks.

Daarom zegt Wout ook dat het 'ongewis' is ;)

Ergens is het helemaal spaak gelopen.
Zijn er ideeën of initiatieven om het weer op te pakken?