Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 10.10 netbook  (gelezen 4886 keer)

Offline Noppan

  • Lid
Ubuntu 10.10 netbook
« Gepost op: 2010/10/10, 21:05:11 »
Misschien een dom vraagje, maar is het normaal dat, wanneer ik 10.10 netbook download ik een gewone Ubuntu 10.10 32bit (desktop) krijg?
Mss een foutje ofzo...
grtz

Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/10, 21:11:28 »
Volgens mij staat ie hier gewoon.
http://www.ubuntu.com/netbook/get-ubuntu/download

Offline Noppan

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/10, 21:41:29 »
Heeft de netbook versie geen unitfy interface? Het lijkt net de gewone desktop versie. Hoe krijg ik die nieuwe look met zijpaneel en launchers?

Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/10, 22:12:01 »
Op welk netbook probeer je het te installeren? Hij herkent namelijk automatisch of je een netbook of desktop hebt en kiest dan de goeie. Als jij het op een netbook installeert, dan heeft ie dus kennelijk de foute keuze gemaakt.

Offline Noppan

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/10, 22:25:02 »
Ik draai het op dit moment virtueel. Maar het is ondertussen opgelost. Bij het aanmeldscherm moet Ubuntu netbook geselecteerd zijn, en die kan ik niet starten op mijn virtuele machine. Maar het is wel de goede versie.
Tnx anyway :)

Offline Djeba

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/11, 19:07:11 »
Op welk netbook probeer je het te installeren? Hij herkent namelijk automatisch of je een netbook of desktop hebt en kiest dan de goeie. Als jij het op een netbook installeert, dan heeft ie dus kennelijk de foute keuze gemaakt.

Vistaus, weet je toevallig waaraan dat herkend wordt? Wat maakt iets een netbook voor die schijf? Ik vond Unity er mooi uit zien, dus ik dacht: ik installeer de netbook-versie op mijn notebook. Maar de live-versie roept dan dat een benodigde driver voor unity niet gevonden wordt en dat ik moet kiezen voor de Desktop-versie. Welke driver?
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/11, 21:25:13 »
@Djeba: Ik weet niet waaraan ie dat herkend. Maar dat hebben ze nu ingebouwd bij 10.10, bij zowel Ubuntu als Kubuntu herkent ie of je een desktop of netbook hebt.

Offline heir4c

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/11, 22:17:04 »
Dus je kan de netbook versie niet draaien op een gewone laptop? (ik bedoel hier wel de unity, die ik wel goed vind en ook wel op mijn desktop zou willen gebruiken)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/11, 22:38:26 »
Dus je kan de netbook versie niet draaien op een gewone laptop? (ik bedoel hier wel de unity, die ik wel goed vind en ook wel op mijn desktop zou willen gebruiken)

Kan wel, moet je na het installeren van de desktop-versie even unity uit Synaptic installeren, en dan daarna de desktop-versie verwijderen.
Zelfde geldt voor Kubuntu Netbook, alleen dan via KPackageKit.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #9 Gepost op: 2010/10/12, 07:34:28 »
Dit verhaal snap ik niet meer.
Je kunt 2 varianten downloaden: desktop en netbook. Als ik de desktop versie download en installeer op een netbook krijg ik de desktop versie. Hier kan ik dan unity aan toe voegen.
Als ik de netbook versie installeer krijg ik standaard unity maar kan ik altijd nog kiezen voor de gewone desktop bij het aanmelden.
Kortom niets gaat automatisch.
Heb beide oplossingen geprobeerd, maar krijg met beide geen enkel beeld in unity. Als ik aan de linkerkant met mijn muis beweeg wel tekstbalkjes met tekst en als ik rechtsboven klik kan ik me weer afmelden.

Offline daido

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #10 Gepost op: 2010/10/12, 07:40:28 »
Volgens mij is de netbookversie nog niet echt klaar.

Bij mij zijn de iconen en de bovenkant onzichtbaar, terwijl 10.04 gewoon goed werkt.

Offline Djeba

  • Lid
Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #11 Gepost op: 2010/10/12, 12:11:27 »
Dus je kan de netbook versie niet draaien op een gewone laptop? (ik bedoel hier wel de unity, die ik wel goed vind en ook wel op mijn desktop zou willen gebruiken)

Kan wel, moet je na het installeren van de desktop-versie even unity uit Synaptic installeren, en dan daarna de desktop-versie verwijderen.
Zelfde geldt voor Kubuntu Netbook, alleen dan via KPackageKit.

Ik had onder 10.10 RC al zoiets geprobeerd op een desktop. Unity enz. geïnstalleerd. Bij het inloggen kun je dan voor de netbook kiezen. Resultaat overigens precies hetzelfde: de mededeling dat niet de juiste driver voor unity was gevonden en dat ik voor Desktop-ingang moest kiezen. Tja.

Mijn vraag heb je dit uitgeprobeerd en ook echt werkend gekregen?
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Offline TonH

  • Promotieteam
Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #12 Gepost op: 2010/10/12, 14:11:01 »
Dat antwoord kreeg ik ook na installatie. Maar dat voordat ik de driver voor mijn grafische kaart installeerde. Na het installeren daarvan kreeg ik de foutmelding niet meer en kon ik hem wel starten, echter zonder beeld.
Nu dus terug naar de standaard desktop versie en die doet het wel goed.

Re: Ubuntu 10.10 netbook
« Reactie #13 Gepost op: 2010/10/12, 21:35:59 »
@Djeba: Unity? Nee, ik draai geen GNOME uit mentatileitsredenen. Ik draai Kubuntu en heb wel de netbook-versie van Kubuntu geprobeerd. Maar ik volg wel al het nieuws, dus ook het Ubuntu-nieuws, vandaar dat ik dit weet :)