Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST Kubuntu wil niet starten  (gelezen 661 keer)

Offline Jakke5

  • Lid
OPGELOST Kubuntu wil niet starten
« Gepost op: 2011/06/29, 22:53:29 »
Kubuntu start normaal op vanaf de live-cd. Foutcontrole van de live-cd geeft geen fouten. Ook probleemloze installatie.

Ik heb Kubuntu nu al meermaals geinstalleerd en bij de partitionering voor handmatig gekozen met als aanhechtpunt / . Nou vraag ik me af of dat wel juist is, want hetzelfde fenomeen had ik ook bij een andere distro (fenomeen=wél opstarten vanaf cd, niet na installatie vanaf hd)
Nog een bijkomend verschijnsel is dat m'n Ubuntu ook niet meer werkt, en Grub geeft geen keuzemogelijkheid erbij. Maar bij een distro erbij komt er een een keuzemogelijkheid bij in Grub, toch?
(Ubuntu stond op sda5  en Kubuntu telkens  geïnstalleerd op sda6)
« Laatst bewerkt op: 2011/06/30, 13:28:25 door Jakke5 »

Offline Ramana

  • Lid
Re: Kubuntu wil niet starten
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/30, 09:37:59 »
Ik zie niet wat er fout is gegaan. Ja, het is geen probleem om een tweede systeem met alleen / te mounten aan een partitie en als je grub in MBR installeert zou die de andere *ubuntu moeten zien. Misschien iets fout gegaan met Grub?

Re: Kubuntu wil niet starten
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/30, 10:30:11 »
Toen ik twee weken terug een dual boot installeerde heb ik 'sudo update-grub' gebruikt in natty om de dual boot te vinden. Als je niets meer kan opstarten, kun je proberen grub opnieuw te installeren vanaf een livecd.

Offline Jakke5

  • Lid
Re: Kubuntu wil niet starten
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/30, 12:36:39 »
Dankjewel. Gelukkig start Linuxmint 11 nog wél.
Maar daarmee is m'n probleem nog niet opgelost.
Citaat
Misschien iets fout gegaan met Grub?
Telkens en telkens weer?
Ik ga wel es proberen met sudo update-grub, maar voor alle veiligheid toch eerst een paar back-ups nemen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: OPGELOST Kubuntu wil niet starten
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/30, 13:30:49 »
IS de lader wel op /dev/sda gezet?
Soms wil de installer hem weleens op b.v. een USB apparaat proberen te plaatsen.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.