Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Libre Office Handleiding  (gelezen 20012 keer)

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Libre Office Handleiding
« Gepost op: 2018/02/26, 14:49:48 »
De handleiding Libre Office 5.2 nederlands in boekvorm (pdf) op het net geplaatst, het bevat een totaal van 481 bladzijden. Ik hoop hierbij een steentje bij te dragen voor het leren werken met Libre Office


https://drive.google.com/file/d/1-X4rqxrX-9jMTcwgIqLe7oUIXLEM242j/view?usp=sharing

groetjes

Roland
www.poweredby.be
« Laatst bewerkt op: 2018/02/26, 14:51:41 door Power »
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Re: Libre Office Handleiding
« Reactie #1 Gepost op: 2018/02/26, 14:55:30 »
Mooi stukje werk.

Bedankt!
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

swake

  • Gast
Re: Libre Office Handleiding
« Reactie #2 Gepost op: 2018/02/26, 15:01:38 »
 Hartelijk bedankt , komt goed van pas .  =)

youpie123

  • Gast
Re: Libre Office Handleiding
« Reactie #3 Gepost op: 2018/02/26, 15:49:36 »
Fantastisch, mooi werk  :laugh:

Offline wowo

  • Lid
Re: Libre Office Handleiding
« Reactie #4 Gepost op: 2018/02/26, 18:12:41 »
Bedankt!
Misschien ook onder het kopje : Documentatie zetten?
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Libre Office Handleiding
« Reactie #5 Gepost op: 2018/02/26, 20:02:34 »
Misschien ook onder het kopje : Documentatie zetten?
Is het dan beter om een verwijzing te plaatsen naar de volledige documentatiepagina:
https://nl.libreoffice.org/ondersteuning/documentatie/
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Power

  • Lid
    • Poweredby
Re: Libre Office Handleiding
« Reactie #6 Gepost op: 2018/02/27, 21:53:32 »
Upgrade: Libre Office Handleiding

Fouten er uitgehaald,  beetje opgefrist, rubriek ( pagina opmaak ) er bijgeplaatst.

https://drive.google.com/file/d/1WBrHQIuI_cpdy-ow89Dt7JdHSMS4UqTI/view?usp=sharing                                                                                                       

groetjes
Roland

www.poweredby.be
Gepensioneerd piloot ( Tunis Air )

Offline Tom

  • Lid
Re: Libre Office Handleiding
« Reactie #7 Gepost op: 2018/03/07, 16:32:37 »
Dank U vriendelijk  =D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline LeoM

  • Lid
Re: Libre Office Handleiding
« Reactie #8 Gepost op: 2019/11/12, 11:00:13 »
Beste Roland,

Bedankt dat je meer ruchtbaarheid geeft aan de Handleiding voor Beginners van LibreOffice, toch enkele bedenkingen:
- het is een goed idee om koppelingen naar de inhoudstafel op te nemen, maar voor mij hadden het er meer mogen zijn.
- waarom gebruikt u een ander logo voor LibreOffice en gebruikt u gemaskeerde logo's van Microsoft? LibreOffice heeft zelf mooie logo's voor Writer, Calc, Impress ... Wist u dat er in LibreOffice geen e-mail programma is opgenomen, terwijl u met uw logo verwijst naar MS Outlook?
- waarom verwijst u niet naar de officiële pagina van de documentatie van nl.LibreOffice.org? Daar kunnen de forumlezers ook de ge-update versies van de handleiding vinden (momenteel versies 5.4 en 6.x).
- ik begrijp uw aanpassingen aan de inhoudstafel niet, waarom werden de verwijzingen naar de hoofdstukken van een lager niveau verwijderd?
- jammer dat u de originele voettekst behouden heeft.

Vriendelijke groeten

Leo

Joshua Orbit

  • Gast
Re: Libre Office Handleiding
« Reactie #9 Gepost op: 2019/11/13, 15:01:57 »
Aan mijn mensen die ik Ubuntu heb cadeau gedaan mankeerde dát stukje knowledge based handleiding voor het Office pakket meestal (en ik ken het zelf niet grondig als wel de  totale voorbereiding van L O ) .

Mooi zou de toevoeging zijn dat L O stukken sneller opstart als de Java Runtime noodzakelijkheid is afgevinkt. (Maar dan heb je problemen natuurlijk dat je geen Macro's kan maken (en in ubuntu heb je daar alternatieven voor) )

Bedankt voor deze mooie en duidelijke handleiding. Ik heb al veel respons gehad van blijdschap.