Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen met starten X inubuntu 10.4 LTS RC [Opgelost]  (gelezen 926 keer)

Offline peverix

  • Lid
Problemen met starten X inubuntu 10.4 LTS RC [Opgelost]
« Gepost op: 2010/04/28, 15:49:28 »
Hallo

Ik heb zojuist de rc van 10.4 geinstalleerd op een mb met intel 915gm video chipset onboard.
Ik ben begonnen met de server install en daarna manueel een apt-get van xorg gedaan.

Wanneer ik startx doe , krijg ik even wat groene verticale strepen op het scherm en dan valt het beeld weg ( monitor geeft no signal ).
Met ALT+F2 kan ik naar console mode gaan zonder problemen.

In de log file Xorg.log.0 zie ik niets speciaal van errors staan.
Ik heb dit ook al gedaan met 10.4 alpha 2 en beta1 en hierin werkte dit nog op hetzelfde mb

Enig idee ?
« Laatst bewerkt op: 2010/04/30, 08:55:40 door peverix »

Re: Problemen met starten X inubuntu 10.4 LTS RC
« Reactie #1 Gepost op: 2010/04/28, 18:57:43 »
Is de intel driver wel geïnstalleerd? Ik heb zelf een Nvidia 7600 GS, ik moest eerst in Synaptic de juiste driver installeren, daarna kon ik pas de driver activeren onder Hardware drivers en na een opstart pas de juiste instellingen van mijn scherm aanpassen. Start anders eens op in de recovery mode, daar kan je voor een veilige grafische omgeving opstarten en de juiste driver installeren voor jou kaart.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline peverix

  • Lid
Re: Problemen met starten X inubuntu 10.4 LTS RC
« Reactie #2 Gepost op: 2010/04/28, 20:12:21 »
Heb ik al geprobeerd , zelfs in recovery mode krijg ik 'no signal' op mijn monitor.

Wanneer ik naar /var/log/Xorg.log.0 kijk zie ik hem vanalles vermelden over i915 dus ik denk wel dat de drivers geladen worden.

Zelfs wanneer ik met de desktop live-cd opstart krijg ik hetzelfde fenomeen.


Offline peverix

  • Lid
Re: Problemen met starten X inubuntu 10.4 LTS RC [Opgelost]
« Reactie #3 Gepost op: 2010/04/30, 08:55:26 »
Mijn probleem is opgelost.

Na veel zoeken op internet en vergelijken blijkt het probleem te zitten in de xorg intel video driver die bij 10.4 zit.
De .deb file van een vroegere versie geinstalleerd en nu werkt alles weer.

Mvg
Peter