Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird  (gelezen 5459 keer)

Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Gepost op: 2010/08/24, 19:40:38 »
In 8.10 kon ik een pps direct openen vanuit Thunderbird, maar sinds ik overgestapt ben naar 10.04 lukt dat niet meer. Bij een dubbelklik krijg in de vraag of ik het bestand wil opslaan, maar ik kan hem niet direct openen. Weet iemand hoe ik dat in kan stellen?

Met fimpjes werkt direct openen overigens ook niet

Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2010/08/24, 20:06:01 »


Als je met de rechtermuisknop op de bijlage klikt kan voor Openen kiezen. Vervolgens kan je het programma kiezen en aangeven of dit soort bestanden altijd door het programma geopend moeten worden. Zie plaatje.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #2 Gepost op: 2010/08/24, 21:18:51 »
Helaas, dan krijg ik nog steeds de vraag of ik op wil slaan of annuleren. Ik kan niet kiezen hoe te openen.


Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2010/08/24, 22:54:54 »
Beneden staat de bijlage, als ik daar op klik krijg ik het keuze menu, jij niet begrijp ik?


In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2010/08/25, 08:16:15 »
Ja, dat menu krijg ik wel, maar als ik dan "Openen" kies, krijg ik een schermpje met alleen de keuzes Opslaan en Annuleren. Dus niet de keuze om een applicatie te kiezen om mee te openen.

In de instellingen van Thunderbird zie ik bij de attachments alleen iets over jpg's staan.

Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2010/08/25, 20:24:04 »
Op de pagina http://kb.mozillazine.org/Actions_for_attachment_file_types staat het nodige over de acties die kunnen/moeten worden uitgevoerd op attachments. Je zou eens kunnen proberen of het verwijderen van mimeTypes.rdf helpt (actie staat beschreven onder Removing all the settings for attachment-handling actions op die pagina).

Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #6 Gepost op: 2010/08/25, 20:35:53 »
Dit zou kunnen, grizzler.
Het enige wat ik nog kan bedenken, Ga onder Bewerken >Voorkeuren>Tab bijlage en verwijder daar alles wat er staat. Zie plaatje.


Bij mij stond er eerst ook niets, pas nadat ik het hokje had aangevinkt Dit vanaf nu automatisch doen voor dit type bestanden
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #7 Gepost op: 2010/08/26, 08:05:37 »
Bedankt! Als het vanavond regent (kan ik niet naar de groentetuin...) ga ik het vanavodn proberen, anders morgen. Jullie horen de uitkomst.

Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #8 Gepost op: 2010/08/26, 21:16:23 »
Hmmm... lukt nog steeds niet. Een word document opent hij probleemloos met OOWrite, maar een .wmv-fimpje of .pps-presentatie moet ik eerst opslaan.

Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #9 Gepost op: 2010/08/26, 21:40:33 »
Op de pagina http://kb.mozillazine.org/Actions_for_attachment_file_types staat het nodige over de acties die kunnen/moeten worden uitgevoerd op attachments. Je zou eens kunnen proberen of het verwijderen van mimeTypes.rdf helpt (actie staat beschreven onder Removing all the settings for attachment-handling actions op die pagina).

Ik heb hiet allemaal mimeType.rdf-files:

/etc/firefox/profile/mimeTypes.rdf
/home/xander/.thunderbird.upstream/y3e2r7dy.default/mimeTypes.rdf
/home/xander/.thunderbird/k76vvusi.default/mimeTypes.rdf
/home/xander/.thunderbird/k76vvusi.default/US/mimeTypes.rdf
/home/xander/.thunderbird/hv0om9d5.default/mimeTypes.rdf
/home/xander/.thunderbird/hv0om9d5.default/US/mimeTypes.rdf

/home/xander/.mozilla/firefox/6rxdiz9i.default/mimeTypes.rdf
/home/alexandra/.thunderbird/bths2b57.default/mimeTypes.rdf
/home/alexandra/.thunderbird/bths2b57.default/US/mimeTypes.rdf
/home/alexandra/.mozilla/firefox/8d3p1dsd.default/mimeTypes.rdf
/usr/lib/thunderbird-3.0.6/defaults/profile/mimeTypes.rdf

De vetgedrukte heb ik verwijderd, maar dat maakt niks uit.

Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #10 Gepost op: 2010/08/26, 22:59:50 »
De vetgedrukte heb ik verwijderd, maar dat maakt niks uit.
Merkwaardig. En als je nu de tab Bijlagen in Thunderbird-voorkeuren opent, welke inhoudstypen worden daar dan vermeld?

Welk van de Thunderbird-profielen in je home-map is er feitelijk in gebruik (dat zou moeten blijken uit het bestand profiles.ini)? Het mimeTypes.rdf-bestand dat daarbij hoort zal intussen opnieuw zijn aangemaakt. Als je dat opent in de tekstbewerker, kom je dan ergens de tekst 'application/vnd.ms-powerpoint' tegen? Zo ja, staat daar in de buurt dan iets als 'NC:editable="false"'?

Offline Willy4

  • Lid
Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #11 Gepost op: 2010/08/27, 00:08:13 »
Even vraagje: Heb je na de overstap naar 10.04 je oude profielmap meegenomen of Thunderbird helemaal vers geïnstalleerd?
Ik vraag dit omdat ik dit probleem ook had. Ik plaatste altijd na elke verse installatie van Ubuntu, de oude ./thunderbird weer in de homemap.
Vorige maand alle mail opgeslagen, map weggegooid en Thunderbird helemaal nieuw geïnstalleerd en ingesteld. Tot mijn niet geringe verbazing, was dit probleem(pje) ook gelijk opgelost. Blijkbaar zat er een instelling in de oude profielmap niet lekker.

Hoe dan ook, je kunt ook gewoon deze addon downloaden, max version in Install.rdf wijzigen naar 3.1* (dubbelklikken op xpi en rdf-bestand openen in gedit) en installeren . Daarna kun je alle bijlagen direct openen. :)
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #12 Gepost op: 2010/08/27, 08:20:29 »
Even vraagje: Heb je na de overstap naar 10.04 je oude profielmap meegenomen of Thunderbird helemaal vers geïnstalleerd?
Ik vraag dit omdat ik dit probleem ook had. Ik plaatste altijd na elke verse installatie van Ubuntu, de oude ./thunderbird weer in de homemap.
Vorige maand alle mail opgeslagen, map weggegooid en Thunderbird helemaal nieuw geïnstalleerd en ingesteld. Tot mijn niet geringe verbazing, was dit probleem(pje) ook gelijk opgelost. Blijkbaar zat er een instelling in de oude profielmap niet lekker.

Hoe dan ook, je kunt ook gewoon deze addon downloaden, max version in Install.rdf wijzigen naar 3.1* (dubbelklikken op xpi en rdf-bestand openen in gedit) en installeren . Daarna kun je alle bijlagen direct openen. :)
Ik heb een hele cleane installatie van 10.04 gedaan, maar ik heb wel mijn complete home-directories gekopieerd. Dus daar zal het probleem zitten. Hoe kan ik alleen de mailboxen en het adressenboek veiligstellen?

Nara die add-on ga ik zeker ook even kijken

Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #13 Gepost op: 2010/08/27, 08:22:55 »
De vetgedrukte heb ik verwijderd, maar dat maakt niks uit.
Merkwaardig. En als je nu de tab Bijlagen in Thunderbird-voorkeuren opent, welke inhoudstypen worden daar dan vermeld?

Welk van de Thunderbird-profielen in je home-map is er feitelijk in gebruik (dat zou moeten blijken uit het bestand profiles.ini)? Het mimeTypes.rdf-bestand dat daarbij hoort zal intussen opnieuw zijn aangemaakt. Als je dat opent in de tekstbewerker, kom je dan ergens de tekst 'application/vnd.ms-powerpoint' tegen? Zo ja, staat daar in de buurt dan iets als 'NC:editable="false"'?
Op die tab stond alleen iets over jpg's. Nu niets meer, ik heb die verwijderd, was een tip die ik ook weer ergens gevonden heb. Een van de mimeTypes is inderdaad nieuw aangemaakt (ik weet zo even niet welke, ben nu niet thuis). Ik heb in deze nieuwe file gekeken, volgens mij stond er niets over ms-powerpoint in. Ik zal nog eens kijken.

Offline Willy4

  • Lid
Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #14 Gepost op: 2010/08/27, 12:41:28 »
Hoe kan ik alleen de mailboxen en het adressenboek veiligstellen?
Je accounts en adressen kun je exporteren en later weer importeren (heb dit zelf nooit geprobeerd onder linux)
Accounts: In 'Postvak In' -> Extra -> Export/Import Account Settings
Adresboek: In Adresboek (duh ;)) -> Extra (let op, van adresboek; Als je adresboektab gebruikt staat het menu net onder de tabs) -> Exporteren.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

Re: Powerpoint direct openen vanuit Thunderbird
« Reactie #15 Gepost op: 2010/08/27, 21:25:52 »
Even vraagje: Heb je na de overstap naar 10.04 je oude profielmap meegenomen of Thunderbird helemaal vers geïnstalleerd?
Ik vraag dit omdat ik dit probleem ook had. Ik plaatste altijd na elke verse installatie van Ubuntu, de oude ./thunderbird weer in de homemap.
Vorige maand alle mail opgeslagen, map weggegooid en Thunderbird helemaal nieuw geïnstalleerd en ingesteld. Tot mijn niet geringe verbazing, was dit probleem(pje) ook gelijk opgelost. Blijkbaar zat er een instelling in de oude profielmap niet lekker.

Hoe dan ook, je kunt ook gewoon deze addon downloaden, max version in Install.rdf wijzigen naar 3.1* (dubbelklikken op xpi en rdf-bestand openen in gedit) en installeren . Daarna kun je alle bijlagen direct openen. :)

De Add-on heeft het probleem opgelost, nu opent hij netjes! Hartelijk dank!!!!!