Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit  (gelezen 1576 keer)

jelly1

  • Gast
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Gepost op: 2007/11/04, 21:17:26 »
Ik heb via de restricted driver manager de nvidia driver geinstalleerd voor mijn Geforce 6600, alleen als ik nu een terminalvenster bijvoorbeeld snel beweeg over de desktop blijft het scherm hangen en word het vertekend ( je ziet blokjes van het terminalvenster) na een minuut is het weer hertseld en kan ik oo kde muis weer bewegen. Als ik teveel programma's start en gebruik loopt ubuntu vast en moet ik de herstart knop indrukken. Als ik naar systeem -> voorkeuren -> schermresolutie ga is mijn verversingsfrequentie erg laag 50 - 54 Hz. Als ik de nv driver gebruik kan ik deze van  60 - 75 Hz instellingen. Volgens mij is dit het probleem alleen ik heb xorg al een keer gereconfigeerd maar dit helpt niet kreeg nog steeds geen grotere frequentie.  sudo nvidia-settings de frequentie staat hier op 75 Hz dus dat lijkt mij in orde alleen ik krijg nog steeds als ik een scherm beweeg strepen hieronder link naar foto's:
http://i237.photobucket.com/albums/ff178/jelly-linux/Schermafdruk-NVIDIAXServerSettings.png
http://i237.photobucket.com/albums/ff178/jelly-linux/Schermafdruk-3.png
http://i237.photobucket.com/albums/ff178/jelly-linux/Schermafdruk-1.png
http://i237.photobucket.com/albums/ff178/jelly-linux/Schermafdruk.png

Ik gebruik ubuntu 7.04

Offline sergevn

  • Lid
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/05, 16:20:30 »
Probeer eens de nieuwe Live cd van 7.10 te booten, en daar die driver te installen.
Ik had ook iets dergelijks met feisty.
Bij mij was dat verholpen na ik de upgrade naar 7.10 had gedaan.

jelly1

  • Gast
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/05, 19:41:52 »
Ik heb het geprobeerd met de livecd driver geinstalleerd, herstart. Maar als ik nu weer naar restricted drivers ga zie ik dat ie alsnog niet is geinstalleerd is dit wel mogelijk??

Offline sergevn

  • Lid
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/06, 08:46:21 »
Dit komt omdat je de livecd gebruikt, simpel weg gezegd, alle instellingen onthoudt hij TENZIJ je reboot.
Je moet die driver installeren en alleen even de Xorg server te herstarten. (Ctrl + Alt + Bksp)

Offline emargen

  • Lid
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/06, 09:02:39 »
Ennuh HOE doe je dat die driver installeren???

Offline sergevn

  • Lid
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/06, 09:31:19 »
Die herkent hij als het goed is automatisch, rechtonderin je taakbalk staat dan een melding van restricted driver.
En anders download de installer van de nvidia site en installeer je die.

Op verzoek kan ik een wel een kleine tutorial schrijven voor je, maar ik weet bijna zeker dat er genoeg tutorials zijn om de nvidia drivers te installeren.

Offline emargen

  • Lid
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/06, 13:31:37 »
In Ubuntu heb ik eigenlijk tot nu toe geen problemen gehad met de nvidia drivers. Maar het is mij niet duidelijk hoe linux nu eigenlijk omgaat met drivers. Ndiswrapper heb je nodig voor niet herkende draadloze netwerkkaarten (alhoewel puppy-linux b.v. sommige Usb-sticks zomaar herkent!!)! Voor het installeren van drivers voor webcams heb ik nog geen afdoende oplossing gevonden. Misschien ook wel omdat er geen drivers voor beschikbaar zijn??.......dus ja als je goed tips hebt! be my guest!

Offline Dave

  • Lid
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/06, 16:31:50 »
zou upgraden naar 7.10 ben je van die nvidia problemen af.

jelly1

  • Gast
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/06, 20:11:10 »
Ik heb al eens 7.10 geinstalleerd maar toen laadde hij de driver helemaal niet kwam je in low graphics mode, daarna laadde hij de vesa driver. Bij 7.04 laadt de driver wel alleen het beeld doet vreemd nou heb ik ook nog een onboard grafische kaart via-chipset. Die driver eraf gegooid iets van xorg-xservervideo-via. Ik heb nu via het bios VGA disabled misschien doet dit de truuk.

spydron

  • Gast
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/06, 20:21:39 »
Heb ook een nvidia kaart en zag ze bij 7.10 ook eerst niet.
Probeer eens system \ beheer \ software bronnen

vink dan in het tabblad "ubuntu software" alles aan.
ga dan terug naar restricted drivers en nu zal je nvidia wel zien staan.

Op deze manier is het bij mij gelukt, alles werkt perfect, geen gehakkel.

jelly1

  • Gast
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/06, 20:45:48 »
ik zal het eens proberen, heb nu xp geinstalleerd op andere hd voor spellen alleen daar doet windows ook moeilijk met de driver

Offline sergevn

  • Lid
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/06, 21:54:17 »
hardware probleem misschien?

jelly1

  • Gast
Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/07, 15:23:47 »
Citaat van: sergevn
hardware probleem misschien?
Ja ik ga de pc zaak eens opbellen waar ik hem heb gekocht ben er niet echt tevreden over. bij windows is alles stabiel voordat ik de nvidia driver installeer, als ik dat doe dan gaat het beeld aan en uit en word alles heel traag. Bijna hetzelfde als bij ubuntu dus, alleen kan ik bij ubuntu de driver tenminste nog verwijderen.

Restricted Nvidia driver problemen met stabiliteit
« Reactie #13 Gepost op: 2007/11/07, 15:40:28 »
Citaat
Als ik naar systeem -> voorkeuren -> schermresolutie ga is mijn verversingsfrequentie erg laag 50 - 54 Hz.
Dat is normaal, dat hoort zo als je ze hoger of lager zet dan die default krijg je afwijkingen.

gewoon zo laten dus!

en met sudo nvidia-settings kom je in de problemen
je hoort nvidia-settings zonder sudo te draaien!