Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zucht  (gelezen 3161 keer)

Offline RikRik

  • Lid
Zucht
« Gepost op: 2014/02/22, 13:16:59 »
Ik heb een leuke complete pc te koop met alles er op en er aan voor en te gek lage prijs. Al diverse mensen aan de deur gehad, maar nog niet verkocht.  Het probleem: de pc is voorzien van een modern en uiterst veilig Linux besturingsysteem.
Werkelijk niemand kan maar iets van waardering opbrengen en knapt totaal af op Linux..de koop gaat niet door. Zucht....ik ben nu tegen m'n zin bezig met de installatie van Windows  :'(
Ondanks m'n verwoede pogingen om Linux te promoten komt elke potentiële klant met het argument dat Windows xp wel veilig is na april... Nogmaals een diepe zucht ...

Re: Zucht
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/22, 13:22:32 »
XP veilig na april... ja zonder internet.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Zucht
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/22, 13:27:42 »
XP veilig na april... ja zonder internet.
Ja, wij weten het, maar blijkbaar niet iedereen. Waar het om gaat is dat linux mensen af schrikt  >:(
« Laatst bewerkt op: 2014/02/22, 13:47:33 door RikRik »

Re: Zucht
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/22, 13:49:20 »
Geef Ubuntu het uiterlijk van Windows zijn die mensen ook weer tevreden.

Citaat
komt elke potentiële klant met het argument dat Windows xp wel veilig is na april.

Jammer dat je dit misschien niet altijd even verstandige volk hun zin geeft, want dankzij hen hebben we te maken met wereldwijde botnet's ,  DDos aanvallen , niet kunnen bankieren, het verspreiden van virussen en spammail.

Allemaal dankzij dit soort mensen......

En ik wens oprecht dat er nog eens een tijd komt dat zodra ze gesnapt worden met een besmette pc, ze niet alleen direct van internet gebant worden maar ook de rekening gepresenteerd krijgen.
Eens kijken of ze na het betalen van een schade claim van €100 000.- dan nog willen volhouden dan Windows veilig is.

Make my day  >:(

[Mod edit: even ja taalgebruik wat gekuisd.]
« Laatst bewerkt op: 2014/02/23, 00:05:22 door TopGear »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Zucht
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/22, 13:53:02 »
Het besef kan nooit groter zijn dan het verstand waar het doorheen moet.

 ;)

Re: Zucht
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/22, 14:31:12 »
Het besef kan nooit groter zijn dan het verstand waar het doorheen moet.

 ;)

Dát heb je mooi gezegd! :)

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Zucht
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/22, 14:57:38 »
en dan dit nog:
http://www.omgubuntu.co.uk/2014/02/windows-xp-users-may-switch-linux

Citaat
Perhaps more shockingly is that 37% of those asked intend to stick with Windows XP past the expiry date.

  ??? inderdaad "zucht..."  ???

Offline daido

  • Lid
Re: Zucht
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/22, 15:15:10 »
Geef Ubuntu het uiterlijk van windows zijn die sukkels ook weer tevreden.

Citaat
komt elke potentiële klant met het argument dat Windows xp wel veilig is na april.

Jammer dat je dit achterlijk volk hun zin geeft, want dankzij hen hebben we te maken met wereldwijde botnet's ,  DDos aanvallen , niet kunnen bankieren, het verspreiden van virussen en spammail.

Allemaal dankzij dit soort mensen......

En ik wens oprecht dat er nog eens een tijd komt dat zodra ze gesnapt worden met een besmette pc, ze niet alleen direct van internet gebant worden maar ook de rekening gepresenteerd krijgen.
Eens kijken of ze na het betalen van een schade claim van €100 000.- dan nog willen volhouden dan windows veilig is.

Make my day  >:(
Om nu iedereen sukkels te noemen, omdat ze geen ubuntu willen gebruiken, gaat wat ver. Het is vaak onwetendheid.
We moeten oppassen niet een fanatici te worden, want dat komt arrogant over en stoot mensen af.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Zucht
« Reactie #8 Gepost op: 2014/02/22, 20:53:42 »
@femke98, bedankt voor je tips en reactie, als ik hem echt wil verkopen, dan is het met windows, helaas..

Re: Zucht
« Reactie #9 Gepost op: 2014/02/23, 10:22:50 »
Geef Ubuntu het uiterlijk van windows zijn die sukkels ook weer tevreden.

Citaat
komt elke potentiële klant met het argument dat Windows xp wel veilig is na april.


En ik wens oprecht dat er nog eens een tijd komt dat zodra ze gesnapt worden met een besmette pc, ze niet alleen direct van internet gebant worden maar ook de rekening gepresenteerd krijgen.
Eens kijken of ze na het betalen van een schade claim van €100 000.- dan nog willen volhouden dan windows veilig is.

Make my day  >:(
Om nu iedereen sukkels te noemen, omdat ze geen ubuntu willen gebruiken, gaat wat ver. Het is vaak onwetendheid.
We moeten oppassen niet een fanatici te worden, want dat komt arrogant over en stoot mensen af.

In principe zeg ik niet dat die mensen perse Ubuntu moeten gaan gebruiken, dat was slechts een tip naar RIKRIK,
 ik val dit domme volk aan omdat er geredeneerd word dat windows veilig is, en door die stomme redenatie loopt de hele economie gevaar.
Veelal zijn die mensen ook van mening dat een av programma en firewall niet nodig is omdat zij toch nooit besmet raken.

Het is niet vaak onwetendheid, het komt omdat mensen kudde dieren zijn die achter elkaar aanlopen en zonder eigen mening elkaar napraten.
1 van de redenen dat zomaar ineens iedereen een Iphone en Ipad ging kopen, en geen mens wist wat OSX was.

RIKRIK wil van zijn PC af en moet er gewoon windows opzetten, simpel nootje of iemand hier op het forum moet er toevallig interesse voor hebben.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

FrSu

  • Gast
Re: Zucht
« Reactie #10 Gepost op: 2014/02/23, 11:08:43 »
Je kunt het misschien eens proberen met Mint XFCE?

Lijkt veel op XP en ik krijg er in het algemeen veel positieve reacties op.

Offline hclabbers

  • Lid
Re: Zucht
« Reactie #11 Gepost op: 2014/02/23, 11:14:05 »
Ik zo zeggen, zet er Windows op in dualboot met Ubuntu. Krijgen ze toch de kans om er kennis mee te maken.  Het zit nou eenmaal tusen de oren. Windows heeft dat in de loop vd jaren prima voor elkaar gekregen. Linux heeft helaas nog een weg te gaan.
Meest recente LTS versie  Lubuntu in  dualboot met AntiX 15  op "leer-laptop", Toshiba Satellite P200, ruimte voor experiment.
Meest recente LTS versie Ubuntu, Windows 7, dualboot op werkcomputer, HP.
LTS versie Lubuntu op Dell vostro, werkcomputer
Windows voor mij alleen als het niet anders kan!!!!!

Re: Zucht
« Reactie #12 Gepost op: 2014/02/23, 11:54:17 »
Rik,

Je kan Linux het uiterlijk van Windows geven..
Het is misschien niet helemaal kosher, maar ja...
Een screenshot ter verbeelding: http://users.telenet.be/x86_64/Afbeeldingen/Gnomenu7.png
PS:
De laptop is niet meer maar als ik niet vergist was het een P3.
En het uiterlijk heet Gnomenu: https://www.google.be/#q=gnomenu

MvG,
MauRice
Registered Linux user: 473556

Offline daido

  • Lid
Re: Zucht
« Reactie #13 Gepost op: 2014/02/23, 12:11:47 »
Geef Ubuntu het uiterlijk van windows zijn die sukkels ook weer tevreden.

Citaat
komt elke potentiële klant met het argument dat Windows xp wel veilig is na april.


En ik wens oprecht dat er nog eens een tijd komt dat zodra ze gesnapt worden met een besmette pc, ze niet alleen direct van internet gebant worden maar ook de rekening gepresenteerd krijgen.
Eens kijken of ze na het betalen van een schade claim van €100 000.- dan nog willen volhouden dan windows veilig is.

Make my day  >:(
Om nu iedereen sukkels te noemen, omdat ze geen ubuntu willen gebruiken, gaat wat ver. Het is vaak onwetendheid.
We moeten oppassen niet een fanatici te worden, want dat komt arrogant over en stoot mensen af.

In principe zeg ik niet dat die mensen perse Ubuntu moeten gaan gebruiken, dat was slechts een tip naar RIKRIK,
 ik val dit domme volk aan omdat er geredeneerd word dat windows veilig is, en door die stomme redenatie loopt de hele economie gevaar.
Veelal zijn die mensen ook van mening dat een av programma en firewall niet nodig is omdat zij toch nooit besmet raken.

Het is niet vaak onwetendheid, het komt omdat mensen kudde dieren zijn die achter elkaar aanlopen en zonder eigen mening elkaar napraten.
1 van de redenen dat zomaar ineens iedereen een Iphone en Ipad ging kopen, en geen mens wist wat OSX was.

RIKRIK wil van zijn PC af en moet er gewoon windows opzetten, simpel nootje of iemand hier op het forum moet er toevallig interesse voor hebben.
kijk naar je taalgebruik!  DOMME VOLK EN STOMME REDENATIE

Jij weet blijkbaar alles over computers en maakt nooit een fout.
Trouwens op de iphone en ipad zit geen Mac Os, maar IOS.

Offline RikRik

  • Lid
Re: Zucht
« Reactie #14 Gepost op: 2014/02/23, 12:28:43 »
@ FrSu , ik had  Mint XFCE op de pc geïnstalleerd. De pc met Mint was van m 'n tiener dochter die geen enkel probleem had met een Linux besturingssysteem.  :D
Het is mij opgevallen dat kinderen veel minder problemen hebben met Linux dan hun ouders. Ik heb al diverse ouders met kinderen in huis gehad waarvan de ouders een akelige afkeer hebben van Linux. De reden: Linux is niet hetzelfde als hun eigen windows pc en men heeft geen zin om zich te verdiepen in een nieuw besturingssysteem.
Ondanks m'n uitgebreide en enthousiaste uitleg, hoe gemakkelijk en veilig Linux is, maakte totaal geen indruk. Windows is veilig dankzij de firewall en virusscanner, m'n argumenten werden de grond ingeboord, helaas.

De vraag die ik elke keer weer te horen kreeg: kan je windows 7  op deze pc draaien en mijn antwoord was altijd: 'ik zou er niet aan beginnen, Linux is nu eenmaal prachtig en gebruikersvriendelijker dan windows, nee ik weet niet of windows 7 goed werkt op deze pc' 
Volgens mijn vrouw ben ik totaal niet commercieel ingesteld  :rolleyes:

Sinds gisteren staat er windows 7 op, maandag verwacht ik een nieuwe potentiele koper, ik hoop deze keer geen Linux liefhebber  :D     
« Laatst bewerkt op: 2014/02/23, 12:35:01 door RikRik »

Offline RikRik

  • Lid
Re: Zucht
« Reactie #15 Gepost op: 2014/02/23, 12:52:59 »
@femke98, een auto occasion verkoper zal ik nooit kunnen worden ;-)

Edit: met je betoog ben ik helemaal eens!
« Laatst bewerkt op: 2014/02/23, 12:54:56 door RikRik »

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Zucht
« Reactie #16 Gepost op: 2014/02/23, 13:59:55 »
Het is mij opgevallen dat kinderen veel minder problemen hebben met Linux dan hun ouders.
Één van mijn dochters heeft een dual-boot systeem, Windows-7 en Xubuntu.
Zodra zij het niet meer weet, zegt mijn kleinzoon van 11 jaar oud hoe het wel moet.
Zou hij op zijn opa lijken ?
:lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Zucht
« Reactie #17 Gepost op: 2014/02/23, 15:05:20 »
@femke: Mooi gezegd.
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: Zucht
« Reactie #18 Gepost op: 2014/02/23, 15:43:24 »
@femke: En niet vergeten dat er ook nog een groep mensen is die wel weet dat er iets anders is dan Windows maar het dan óf alleen van naam kent en niet uit wil proberen óf nog steeds denkt aan 100% werken in terminalvensters.

FrSu

  • Gast
Re: Zucht
« Reactie #19 Gepost op: 2014/02/23, 15:47:56 »
Ik zie ook dat jongeren er minder moeite mee hebben, maar ik denk dat het verschil 'm zit in de manier waarop ze het gebruiken. Hier op het forum zijn veel mensen die meer verstand hebben van besturingssystemen dan de gemiddelde gebruiker.

De jongeren zijn gewend aan Windows, Apple en Android als gebruikers, niet zozeer als systeemdeskundigen. Als er een systeem in de hik gaat komen de meesten er dan toch niet uit. Windows heeft niet voor niets een systeemherstel ontworpen. Dat zou misschien ook nog wel iets voor Linux kunnen zijn. Maakt de drempel misschien wat lager.

De gemiddelde PC gebruiker is geen systeemdeskundige en Linux is nog behoorlijk onbekend voor de meeste PC gebruikers. En dat zal niet zo snel veranderen denk ik. Maar in mijn eigen omgeving heb ik het wel over Linux als iemand weer eens een PC probleem heeft en een aantal gebruiken het nu dan ook naar tevredenheid.  Dus RikRik het zal dan toch wachten worden op iemand die niet bang is voor Linux. ;)

Re: Zucht
« Reactie #20 Gepost op: 2014/02/23, 15:52:42 »
@FrSu: Linux heeft Systeemherstel en het zit in Ubuntu zelfs ingebouwd in Systeeminstellingen onder de naam 'Backup'. Die maakt automatisch een backup. Gaat het mis dan herstel je via daar weer de backup. En volgens mij heeft Mint ook zoiets, of dat hadden ze in elk geval.

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Zucht
« Reactie #21 Gepost op: 2014/02/23, 16:02:14 »
nou... ik snap soms niet dat mensen het fout kunnen doen.
mijn vader wilde vanmorgen het aangifteprogramma van 2013 op mijn laptop installeren,
op windows installeren kan hij zelf:
1: .exe downloaden
2: downloads-map openen
3: .exe-bestand openen (dubbelklikken)
4: instructies op het scherm volgen.

nu op linux
1: .package downloaden
2: downloads-map openen
3: .package bestand openen (dubbelklikken, autopackage was al geinstalleerd)
4: instructies op het scherm volgen.

bij stap 3 moest ik te hulp schieten, en toen ik op het bestand dubbelklikte zei hei dat hij dat "nooit geweten had dat dat zo moet"  ??? ??? ??? HUH!?  ??? ???

hoe kan het dat de vaardigheid van het installeren van programma's die mijn vader bezit, op iemands anders computer ineens verdwenen is, ook al is de procedure nagenoeg hetzelfde?

nog een voorbeeld:
mijn zus had een DVD-speler gekocht en die werkte niet, want hij was verkeerd aangesloten, ik vraag me dan af waar het misgaat, als je een dvd-speler hebt gekocht dan doe je het volgende:
1: maak de doos open
2: haalt de dvd-speler uit de doos en uit de plastic
3: bestudeer de dvd-speler, je ziet aan de voorkant wat knoppen een schermpje en een lade, aan de achterkant zit een stekker (zo'n zelfde die ook aan je krultang en wasmachine zit) een langwerpig zwart vlak met verticale inkepingen, en 3 ronde uitstulpingen in de kleuren rood-wit-geel.
4: kijk wat er verder in de doos zit: een afstandsbediening en een kabel met aan beide uiteinden 3 ronde stekkertjes, rood-wit en geel.
5: bestudeer de achterkant en kom tot de ontdekking dat daar dezelfde uitstulpingen zitten in de kleuren rood-wit en geel.

hoe kan het dat mensen nu nog niet weten wat je moet doen? (stekker in stopcontact, en aan beide kanten, rood op rood, wit op wit en geel op geel)
mijn zus had rood in de coaxiale ingang van de tv gestopt, geel in rood en wit in geel, en het dan gek vinden dat hij t niet doet?  >:( ??? ???

bij haar zit de usb-plug ook altijd in de superpositie:


zucht....

Re: Zucht
« Reactie #22 Gepost op: 2014/02/23, 16:56:10 »
Wat voor de een zo simpel is, kan voor een ander o zo moeilijk zijn. 
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

FrSu

  • Gast
Re: Zucht
« Reactie #23 Gepost op: 2014/02/23, 19:46:51 »
@FrSu: Linux heeft Systeemherstel en het zit in Ubuntu zelfs ingebouwd in Systeeminstellingen onder de naam 'Backup'. Die maakt automatisch een backup. Gaat het mis dan herstel je via daar weer de backup. En volgens mij heeft Mint ook zoiets, of dat hadden ze in elk geval.

Weer wat geleerd. Wist ik niet en ook nog nooit gebruikt. Zal het eens bekijken. Dank voor de tip. ^-^

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Zucht
« Reactie #24 Gepost op: 2014/02/23, 19:55:15 »
Oei, wat heb jij een vooroordelen zeg over meisjes!!
Sorry, is een beetje moeilijk als je ICT&technology studeert en op die hele opleiding maar 1 meisje zit.... Ik heb waarschijnlijk niet genoeg ervaring :-)
Oveigens is de package downloaden van de Belastingdienst GEEN goed idee.........deze kan namelijk je systeem niet meer op laten starten.
Dus je vader had een soort van vooruitziende blik......of gedachte (dit kan niet goed gaan!!)  ;) ;) ;)

Beter is de .gz te downloaden!!

Maar inderdaad, soms is iets wat voor de een appeltje eitje is, is voor de ander een peer met een gebakken ei.

Is bij mij nog nooit fout gegaan, maar bedankt voor de tip!