Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST lubuntu en internet  (gelezen 1591 keer)

Offline hvb

  • Lid
OPGELOST lubuntu en internet
« Gepost op: 2014/05/28, 21:08:03 »
Bij oude kennissen heb ik lubuntu naast  windows XP gezet, door middel van de rc- versie. Alles werkte ook de all-in-one printer en na de nodige  aanwijzingen konden ze er mee omgaan.
Sinds vorige week is ineens het netwerkicoontje in het paneel verdwenen (updates, nieuwe kernel?) , daarmee geen internet en ik heb geen idee hoe ik dat terug krijg. Ik heb nu de apparatuur thuis staan, en kan wel bedraad internet krjigen maar geen draadloos.
In de werkbalk is geen icoontje aanwezig om terug te zetten.

Gisteren heb ik diezelfde live-dvd gebruikt en uiteraard was alles weer zoals het moet zijn.
Meteen maar de nieuwste versie van lubuntu gedownload en gebrand, en ja hoor, deze heeft het netwerkicoontje ook niet.

Goede raad is niet duur, wie kan me helpen?

Hans
« Laatst bewerkt op: 2014/05/29, 13:38:25 door hvb »

Re: lubuntu en internet
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/29, 10:35:55 »
Heb jij hetzelfde probleem als ik?
http://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=84780.0

Gerard

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: lubuntu en internet
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/29, 12:21:33 »
Bij oude kennissen heb ik lubuntu naast  windows XP gezet, door middel van de rc- versie. Alles werkte ook de all-in-one printer en na de nodige  aanwijzingen konden ze er mee omgaan.
Sinds vorige week is ineens het netwerkicoontje in het paneel verdwenen (updates, nieuwe kernel?) , daarmee geen internet en ik heb geen idee hoe ik dat terug krijg. Ik heb nu de apparatuur thuis staan, en kan wel bedraad internet krjigen maar geen draadloos.
In de werkbalk is geen icoontje aanwezig om terug te zetten.

Gisteren heb ik diezelfde live-dvd gebruikt en uiteraard was alles weer zoals het moet zijn.
Meteen maar de nieuwste versie van lubuntu gedownload en gebrand, en ja hoor, deze heeft het netwerkicoontje ook niet.

Goede raad is niet duur, wie kan me helpen?

Hans
Start 'm eens op vanaf de vorige kernel?

Offline hvb

  • Lid
Re: lubuntu en internet
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/29, 13:26:49 »
@gerard sollie: het gaat bij mij over lubuntu, ik denk dat het een ander probleem betreft

@pjotr: een andere oudere kernel had ik al geprobeerd, maar dat hielp niet.
De oplossing vond ik vanmorgen op de sites van lxde/lubuntu/webupd8 (een bekend probleem in lubuntu, iets met nm-applet), en tot mijn "stomme" verbazing zie ik als trouwe bezoeker van jouw site de oplossing ineens (wel) staan bij: direct doen lubuntu, onder vervelende fout.
Misschien is het  gewoon een begripsverwarring, "netwerkbeheer" voelt voor mij anders aan als "internetverbinding".
In ieder geval is het probleem opgelost.

Ik heb nog een korte vraag, kan ik Firefox probleemloos verwijderen uit lubuntu (chrome wordt gebruikt, en e-maillinks openen standaard in firefox)? Met firefox wordt ook de lubuntudesktop verwijderd.

Hans

Offline ram

  • Lid
Re: OPGELOST lubuntu en internet
« Reactie #4 Gepost op: 2014/06/08, 14:00:21 »
Hans, heb zelfde probleem; je hebt kennelijk de oplossing gevonden.
Kun je me die step-by- step geven?

bijvoorbaat H D

Rob van den Berg

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: OPGELOST lubuntu en internet
« Reactie #5 Gepost op: 2014/06/08, 15:28:52 »
Hans, heb zelfde probleem; je hebt kennelijk de oplossing gevonden.
Kun je me die step-by- step geven?

bijvoorbaat H D

Rob van den Berg
Ziehier:
https://sites.google.com/site/computertip/lubuntu-direct-doen#TOC-Vervelende-fout:-zo-verhelpt-u-hem
(punt 4, rechterkolom)