Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.  (gelezen 5726 keer)

Offline Parbo

  • Vertaalteam
In de Wiki-help vond ik de volgende tip:
Vergeet je artikel-in-de-maak niet even op de artikelen in aanbouw-pagina te plaatsen. Dat wil ik ook doen, maar HOE?
Ik heb wel een link aangemaakt, maar daar kon ik alleen naar bepaalde categorieën gaan. (Ik heb voor de categorie WerkenMetUbuntu gekozen).
Hoe zet ik mijn ontwerpartikel op de aanbouw-pagina?
« Laatst bewerkt op: 2009/12/12, 17:33:40 door Parbo »
Ubuntu Dutch Translators

Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/03, 11:36:16 »
Heb je wel al een inlognaam en een wachtwoord aangemaakt?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/03, 11:37:43 »
Jazeker.
Ubuntu Dutch Translators

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/03, 12:05:44 »
De pagina http://wiki.ubuntu-nl.org/community/ArtikelenInAanbouw zou door alle gebruikers te wijzen moeten zijn.

Betreft het deze pagina?
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Woordenlijst%20Hannie
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/03, 12:55:18 »
Betreft het deze pagina?
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Woordenlijst%20Hannie

Ja, het gaat inderdaad om die pagina.
Ubuntu Dutch Translators

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/03, 16:58:31 »
Deze pagina is nog in-de-maak en bedoeld als test. Het is uiteindelijk de bedoeling dat we een gezamenlijke woordenlijst maken die kan worden uitgebreid, gewijzigd en geraadpleegd. Nu weet ik nog even niet hoe ik een enter (CRLF-code?) kan toevoegen. Als ik op enter druk na een woord verschijnt het toch op dezelfde regel. Ik kon de Enter-code niet vinden bij de Opmaakhulp.
Iemand een idee?
P.s.: mogelijk moet dit onderwerp verhuisd worden naar Documentatie. Ik wist niet dat de Wiki onder Documentatie valt en heb het daarom maar bij Vertalen oogenomen.
Ubuntu Dutch Translators

Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #6 Gepost op: 2009/10/03, 18:21:59 »
Dat kan met
<<BR>>
:)

Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #7 Gepost op: 2009/10/03, 20:13:14 »
P.s.: mogelijk moet dit onderwerp verhuisd worden naar Documentatie. Ik wist niet dat de Wiki onder Documentatie valt en heb het daarom maar bij Vertalen oogenomen.

Bij deze ;)

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #8 Gepost op: 2009/10/03, 21:02:26 »
Bij deze ;)
Hoezo? Het is toch een Artikel over vertalen?

Wat dat betreft hoort het ook niet echt thuis als "Artikel in Aanbouw". Als ik het goed begrijp is dit een artikel naar aanleiding van de IRC meeting van het vertaalteam. Het lijkt mij ook een "levend" Artikel waar blijvend mee/aan gewerkt gaat worden.

Zou het niet beter gelink kunnen worden aan:
http://wiki.ubuntu-nl.org/Vertaalteam
of
http://wiki.ubuntu-nl.org/Vertaalteam/Vertalen

Maar dat laat ik over aan Cumulus007 (en het vertaalteam).
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #9 Gepost op: 2009/10/03, 21:08:47 »
Hoezo bij Vertalen? Zoals ik opmaak, gaat het over de Documentatie:

Citaat
In de Wiki-help vond ik de volgende tip:
Vergeet je artikel-in-de-maak niet even op de artikelen in aanbouw-pagina te plaatsen. Dat wil ik ook doen, maar HOE?
Ik heb wel een link aangemaakt, maar daar kon ik alleen naar bepaalde categorieën gaan. (Ik heb voor de categorie WerkenMetUbuntu gekozen).
Hoe zet ik mijn ontwerpartikel op de aanbouw-pagina?

Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #10 Gepost op: 2009/10/03, 22:05:34 »
Kan bij Documentatie en ook bij Vertalen. Dilemma. :o
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #11 Gepost op: 2009/10/03, 22:40:02 »
Hoezo bij Vertalen? Zoals ik opmaak, gaat het over de Documentatie:

Citaat
In de Wiki-help vond ik de volgende tip:
Vergeet je artikel-in-de-maak niet even op de artikelen in aanbouw-pagina te plaatsen. Dat wil ik ook doen, maar HOE?
Ik heb wel een link aangemaakt, maar daar kon ik alleen naar bepaalde categorieën gaan. (Ik heb voor de categorie WerkenMetUbuntu gekozen).
Hoe zet ik mijn ontwerpartikel op de aanbouw-pagina?

Inderdaad een Dilemma.  :o

De wiki wordt gebruikt door vele teams, documentatie in het bijzonder, maar ook door het vertaalteam, het eventsteam, het irc en moderatorteam, het CC team (iemand vergeten?). Team-pagina's zie ik nooit in de "Artikelen-in-Aanbouw" indexpagina.

Dit artikel is bestemd voor het vertaalteam en hoort daar thuis, niet in "Artikel-in-Aanbouw", wat voor nieuwe en te onderhouden documentatie is. Dat staat wel in de richtlijnen maar deze richtlijn is niet van toepassing op dit artikel. De richtlijnen zijn met name van toepassing op documentatie-wiki pagina's, niet op team-pagina's..

Het topic kan hier wel staan maar ik kan de vraagsteller niet helpen.  :| Ik hoop dat iemand van het vertaalteam dit artikel een goede plek kan geven in hun team-wiki.  :)
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #12 Gepost op: 2009/10/04, 16:13:04 »
Bij deze ;)
Hoezo? Het is toch een Artikel over vertalen?

Wat dat betreft hoort het ook niet echt thuis als "Artikel in Aanbouw". Als ik het goed begrijp is dit een artikel naar aanleiding van de IRC meeting van het vertaalteam. Het lijkt mij ook een "levend" Artikel waar blijvend mee/aan gewerkt gaat worden.

Zou het niet beter gelink kunnen worden aan:
http://wiki.ubuntu-nl.org/Vertaalteam
of
http://wiki.ubuntu-nl.org/Vertaalteam/Vertalen

Maar dat laat ik over aan Cumulus007 (en het vertaalteam).
Het moet inderdaad een levend artikel worden. Omdat ik voor het eerst met de Wiki werk is het voor mij nog zoeken geblazen. Ik heb dus een link gemaakt, maar in het categorielijstje zag ik niets staan dat me beviel. Daarom heb ik maar WerkenMetUbuntu gekozen. Dat is natuurlijk niet goed, maar ik zie in de lijst nergens Vertaalteam staan.
En waar hoort deze vraag van mij geplaatst te worden? Dat hangt ervan af. Inhoudelijk is het artikel wel voor het vertaalteam bedoeld, maar technisch (hoe MAAK en PLAATS ik de woordenlijst) heeft met de Wiki (en dus Documentatie?) te maken. Jullie zouden ook nog een rubriek Communicatie kunnen aanmaken. =D
Ubuntu Dutch Translators

Offline Parbo

  • Vertaalteam
Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #13 Gepost op: 2009/10/04, 16:29:12 »
Herstel!!!!!
Vergeet mijn voorgaande opmerking. Ik heb nog even het volgende gelezen:
De Nederlandstalige Ubuntu-documentatie wordt geschreven door verschillende mensen uit de Ubuntu-gemeenschap. Het systeem waarop we dit doen, wordt een wiki genoemd. Het principe van een wiki is gebaseerd op de open source gedachte: iedereen moet mee kunnen helpen. Jij dus ook!
Dat betekent dat mijn woordenlijst niets te maken heeft met Wiki (het schrijven van de Nederlandstalige Ubuntu-documentatie) en alles met het Vertaalteam. Conclusie: opnieuw verhuizen naar rubriek Vertalen XD
Ubuntu Dutch Translators

Offline track

  • Lid
Re: Wiki artikel-in-de-maak op de artikelen in aanbouw-pagina plaatsen.
« Reactie #14 Gepost op: 2009/10/05, 00:29:03 »
Parbo:  ik vind het een uitstekend idee dat je een "standaard"-woordenlijst aanmaakt !
(en ik vind ook die hoort bij "vertaling" thuis)
Er is telkens weer onduidelijkheid hoe verschillende kreten in het (oorspronkelijke) Engels
heetten.  Daar zou ik zo'n lijst gewoon uitermate handig vinden.

En een gedachte (en stapje ?) verder, bij de vertaling worden ook de standaard-kreten
steeds en telkens weer handmatig vertaald.  Als je ooit een "standaardlijst" hebt, kun je
dan niet die via een scriptje vooraf ook over de vertaling heen laten lopen ?

Dat zou toch een hoop tikwerk en vermoeiende routine schelen denk ik.
Als dat script goed is uiteraard.  (en de lijst, maar daar ga ik er van uit)

track

p.s.: Misschien nog een voorstel:  als je het opschrift van de eerste post aanpast naar "Voorstel woordenlijks-Wiki" of zoiets ?
       Dan is het topic makkelijker terug te vinden.
« Laatst bewerkt op: 2009/10/05, 00:31:23 door track »