Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: newbie :)  (gelezen 1174 keer)

karandasj

  • Gast
newbie :)
« Gepost op: 2007/03/06, 03:00:15 »
Hallo,
een tweetal weken geleden heb ik van m'n oude pc windows afgekieperd... z� � � � � � lig! :) en werk op die pc nu met Xubuntu (dapper drake). Nu gebruik ik hoofdzakelijk wel nog een iMac intel die draadloos is verbonden met een Philips modem/router SNA 6500.

'k Zou nu graag de Xubuntu pc eveneens draadloos verbinden met het internet en dacht daarom een draadloze pci kaart te kopen en te monteren.

Is het dan zo dat ik via dat draadloos netwerk ook toegang kan krijgen tot de harde schrijf van m'n iMac? (en vice versa?) ...  of is er daarvoor nog een andere kaart nodig? (misschien een domme vraag hor, maar van netwerkegedoe ben ik niet zo op de hoogte...)

Alvast dank!
k.

newbie :)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/06, 07:17:36 »
klopt let er wel op welke kaart je koopt. ik heb bijvoorbeeld een sweex en dat werkt prima maar ook een smc werkt goed. zoek maar eens op het forum er is vast iets over te vinden.
homemade HTPC

karandasj

  • Gast
newbie :)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/26, 00:52:48 »
'k Heb inmiddels de draadloze PCI kaart geinstalleerd in de pc. Als ik Xubuntu nu terug installeer, dan kreeg ik een melding dat er wel een wifi kaart werd gevonden, maar dat er geen "netwerkkaart" werd gevonden....   Is het dus zo dat er op dat moederbord van die PC dan geen netwerkkaart was geinstalleerd? En indien ja, hoe ga ik dan tewerk om die draadloze kaart toch nog te kunnen gebruiken? Kan ik dan nu nog een "netwerkaansluiting" op het moederbord installeren?  (waarschijnlijk domme vragen... aargghhhh...)

Alvast dank!

budster

  • Gast
newbie :)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/26, 02:57:44 »
Het zou kunnen dat je geen netwerk kaart hebt... makkelijk te zien, heb je een UTP aansluiting?

ik begrijp de rest van je vraag niet helemaal, maar als het goed ik kan je jouw wireless kaart configrureren en dan zou je internet moeten hebben.

En wat je eerste vraag betreft JA ubuntu en je mac kunnen communiceren, daar kan je Samba voor gebruiken.

karandasj

  • Gast
newbie :)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/26, 04:03:55 »
uhm... UTP aansluiting? Dat is om een netwerkkabel in te steken? Nee die heb ik niet.