Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thumbnails in je telefoon.  (gelezen 1347 keer)

Thumbnails in je telefoon.
« Gepost op: 2015/02/21, 13:03:41 »
Ik heb een Sony Experia.Toen ik hem pas had kon ik in de map foto's gewoon zien welke foto's het waren omdat er een thumbnail was.In de map van de telefoon zelf als ik hem direct had aan gesloten.
Nou ging die Sony een beetje kapot,op gestuurd om te repareren en de speaker deed het weer,toen ik hem terug kreeg zo dat ik weer inkomende telefoontjes kon horen.Ze hadden ook meteen de Android een nieuwe update gegeven.Maarrrr,als ik hem nu weer aansluit zie ik geen thumbnails meer van de gemaakte foto's!!! Nou is dat nog wel te omzeilen als je pas gemaakt foto's in die map wil zien,dan kopieer ik ze naar de PC en hup daar zijn de thumbnails!Maar als ik een heel stel foto's hebt genomen ik wil b.v. die na een jaar of zo er uit halen zal ik alle foto's moeten kopiëren voor dat ik de goede er uit kan halen.Beetje lastig dus,en waarom?Toen hij nog nieuw was kreeg ik wel thumbnails..Is het misschien zo dat je in 14.04 nog een jpg/jpeg plugin moet installeren voor zo iets,ook al doet de Ubuntu zelf het wel..??Want volgens mij kan het ook zijn dat ik in de wachttijd van de reparatie 14.04 geïnstalleerd heb i.p.v 12.04..Kan je dat ergens zien in Ubuntu?Wanneer je die geïnstalleerd hebt?

Androidversie 4.4.2 kernelversie 3.4.0 perf
« Laatst bewerkt op: 2015/02/21, 13:08:45 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Offline Nero

  • Lid
Re: Thumbnails in je telefoon.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/02/21, 13:40:21 »
Welke filemanager gebruik je? Zowel in Thunar (Xubuntu) als Pcmanfm (Lubuntu) als Nemo kan je de grootte van de bestanden instellen waarboven geen thumbnails meer worden aangemaakt, maar enkel een icoon getoond.

Re: Thumbnails in je telefoon.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/02/21, 15:37:42 »
Ik gebruik gewoon afbeeldingsviewer en Gimp.Die laten wel de thumbnails In de PC zien,gewoon in een map van Ubuntu in de PC,maar niet in het telefoonmapvenster!Heeft dus niks met grootte te maken,want die bestanden zijn niet te groot als ik ze naar een map in de PC kopieer.Sterker nog,er staan ook een paar foto's die van de PC af komen en zodra naar de telefoonmap zijn gekopieerd ook geen thumbnail meer vertonen en andersom.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/21, 15:40:47 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Thumbnails in je telefoon.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/02/25, 00:11:32 »
Nee!Met gksudo nautilus gestart,en op altijd laten zien van miniatuurafbeeldingen in voorkeuren.Ok,alles sluiten,ook de terminal en kijken en niks geen thumbnails.Ik weer kijken in Nautilus en voorkeuren en dan staat het weer op alleen lokale bestanden!!I.p.v altijd!Het wordt niet vast gezet die voorkeur.. ???

Correctie,het is wel vast,want ik had nog een terminal open staan.Maar nou doet hij het alleen maar bij een paar bestanden en als je die dan wil openen in de afbeeldingviewer kunnen die wel vertoonde miniaturen toch niet vertoond worden..
« Laatst bewerkt op: 2015/02/25, 01:25:04 door Lowlands »
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Thumbnails in je telefoon.
« Reactie #4 Gepost op: 2015/02/25, 12:32:37 »
Nee,voor dat ik met gk sudo nautilus deed,werkte dat helemaal niet!Nu dus een beetje..Want kon het wel in een normaal venster veranderen met de voorkeuren,maar als ik dan het voorkeurenvenster  weg deed,was die gekozen voorkeur weer weg.Want dan controleerde ik het daar na weer in het voorkeurenvenster en toen was het weer gewoon alleen lokale bestanden..
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.