Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: authenticatie  (gelezen 3004 keer)

Offline willemr6

  • Lid
authenticatie
« Gepost op: 2012/01/22, 17:42:01 »
Ik heb mijn aanmeldwachtwoord weggehaald omdat ik niet elke keer een wachtwoord wil intypen als ik even 5 minuten niet actief ben, nu krijg ik software updates
die ik wil installeren maar nu vraagt ie om authenticatie, het wachtwoord wat ik gebruikte werkt niet, ik heb ook nooit een ander wachtwoord ingesteld, hoe krijg ik dit weer werkend ?

Offline speculoos

  • Lid
Re: authenticatie
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/22, 17:47:05 »


met het commando in terminal

sudo passwd

Offline willemr6

  • Lid
Re: authenticatie
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/22, 18:12:20 »
dat heb ik geprobeerd, als ik daar mijn oude wachtwoord intyp, krijg ik de melding  " sorry, try again "

Offline jan11000

  • Lid
Re: authenticatie
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/22, 18:22:07 »
5 Minuten niet actief, bedoel je je screensaver met wachtwoord! Haal dus je wachtwoord weg bij je screensaver.

Veiligheid van ubuntu is gebaseerd op dat je vaker een wachtwoord in moet geven, dan kan bijv een website of virus en spyware niks installeren. Daarom is het zeer belangrijk dat je je wachtwoord weet en gebruikt, anders krijg je dezelfde rotzooi als windows.

http://www.psychocats.net/ubuntu/resetpassword
Hier kun je je wachtwoord resetten.
met google zoeken, ubuntu+reset password

Offline willemr6

  • Lid
Re: authenticatie
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/22, 19:49:33 »
jan, dat heb ik dus verkeerd gedaan, ik gebruik ubuntu( single boot ) nu een paar weken en kan nog niet alles vinden, als ik naar die recovery mode wil gaan moet ik de shift toets
ingedrukt houden, ik zie dan heel even   " Grub loading..." maar daarna start ie gewoon door.

Offline willemr6

  • Lid
Re: authenticatie
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/26, 12:28:58 »
het is weer klaar !  met het sudo passwd commando kon ik gewoon mijn wachtwoord weer invoeren en alles werkt weer, bedankt voor de antwoorden. :)

Offline Roc.am

  • Lid
Re: authenticatie
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/26, 12:53:18 »
jan, dat heb ik dus verkeerd gedaan, ik gebruik ubuntu( single boot ) nu een paar weken en kan nog niet alles vinden, als ik naar die recovery mode wil gaan moet ik de shift toets
ingedrukt houden, ik zie dan heel even   " Grub loading..." maar daarna start ie gewoon door.

Je moet de toets vasthouden totdat grub volledig is opgestart.

- Roc

Offline borbfc

  • Lid
Re: authenticatie
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/26, 13:50:51 »
als na 5minuten je schermbeveiligging ingaat, kan je bij systeeminstellingen/sherm  de tijd verlengen of uitzetten.  groetjes

Re: authenticatie
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/26, 17:05:25 »
Ik heb mijn aanmeldwachtwoord weggehaald omdat ik niet elke keer een wachtwoord wil intypen als ik even 5 minuten niet actief ben, nu krijg ik software updates
die ik wil installeren maar nu vraagt ie om authenticatie, het wachtwoord wat ik gebruikte werkt niet, ik heb ook nooit een ander wachtwoord ingesteld, hoe krijg ik dit weer werkend?

Heb je je wachtwoord naar niets veranderd? Dan is je wachtwoord nu ook niets (dus gewoon enter bij het vragen naar wachtwoord). Uiterst onveilig al vraag je het mij.
als na 5minuten je schermbeveiligging ingaat, kan je bij systeeminstellingen/sherm  de tijd verlengen of uitzetten.  groetjes
Jep, daar kan je dat wachtwoord vragen ook uitzetten.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit