Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 13.10 users-admin kan geen wijzigingen aanbrengen of gebruikers toevoegen  (gelezen 491 keer)

Zoals in de titel vermeld, ik kan met users-admin (gebruikers en groepen) niets veranderen of toevoegen. Ik had her en der al gelezen dat dit een bug zou zijn. Het vreemde echter is dat dit onder mijn gebruikersnaam niet werkt, log ik in onder een andere gebruikersnaam, kan ik alles wijzigen of toevoegen, daarna wordt gevraagd naar mijn wachtwoord om de wijzigingen door te voeren, zoals het hoort.
Heeft dit iets met de policy-kit o.i.d. van doen? Weet iemand dit?
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline jan11000

  • Lid
Met de gebruiker die geïnstalleerd heeft, zou dit moeten werken.
De gebruikers die je daarna maakt zijn niet hetzelfde als de installatie gebruiker.(daarom de installatie gebruiker nooit verwijderen).
Misschien zit hier het verschil in.
Hoe je dit oplost weet ik niet.

Offline ml2mst

  • Lid
    • ml2mst-gmail
    • Mijn Weblog
- Oeps te snel gereageerd - excuses

Helpt rechts-klikken en dan Eigenschappen ook niet?

Werkt hier namelijk zonder probleen.
« Laatst bewerkt op: 2013/10/26, 17:18:21 door ml2mst »
Kubuntu 20.04, Windows 10 Pro Hoofdcomupter
Kubuntu 20.04, Windows 10 Home op Laptop
Kubuntu 14.04 op Core 2 Duo
Ubuntu MATE 15.10 op Raspberry PI 3B

Ik ben zelf de gebruiker die geïnstalleerd heeft, met wachtwoord dus root. Vandaar dat ik ook denk dat er iets mis is met de rechten als ik ingelogd ben als gebruiker, alleen in welke file ik moet zoeken weet ik niet. Als ik via de teminal de boel opstart met gksudo gnome-control-center users-admin start het gnome control center wel op, alleen daarna wordt het beeld grijs en staat het programma compleet vast.
Eigenschappen werkt ook niet. :(
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.