Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tones laptop zonder OS  (gelezen 3518 keer)

Tones laptop zonder OS
« Gepost op: 2011/11/29, 00:12:44 »
Hallo iedereen,

Heeft iemand ervaringen met de tones laptops zonder OS?
Meer specifiek met dit model:
TONES Orion 15-FHD-DVD

Wat ik graag zou weten gaat uiteraard over de prestaties onder linux, meerbepaald vooral de hitteafvoering en het geluid.



Als er iemand een andere deal van laptop weet met minstens dit:

* I5 of I7 (2e generatie)
* FULL HD
* Dedicated videokaart
* numeriek klavier
* 15''

hoor ik het ook altijd graag :D
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Offline midas

  • Lid
Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/29, 09:04:44 »
Wel aardige specs...maar beslist wel prijzig. Gewoon straks effe wachten wanneer Windows 8 uitkomt. Dan vliegen de aanbiedingen je om de oren van laptops met versie 7 erop. Gewoon linux er overheen zetten :D

Sowieso heb je in de laatste week van het jaar en begin volgend jaar altijd reuze aanbiedingen bij de grote cash-and carries. Moet je rond € 500,- beslist iets moois kunnen scoren.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline Bloom

  • Lid
Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/29, 12:53:02 »
En vooral niet vergeten de Windows-belasting van 100 euro terug te eisen van de notebookfabrikant. Je hebt namelijk het recht jezelf niet akkoord te verklaren met de "license agreement" van Microsoft en dan heb je dus het recht het bedrag dat je voor Windows betaalde, te recupereren. En dat is dus ongeveer 100 euro op de prijs van elke computer die je verkocht wordt met Windows erop.

Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/29, 13:43:45 »
En vooral niet vergeten de Windows-belasting van 100 euro terug te eisen van de notebookfabrikant. Je hebt namelijk het recht jezelf niet akkoord te verklaren met de "license agreement" van Microsoft en dan heb je dus het recht het bedrag dat je voor Windows betaalde, te recupereren. En dat is dus ongeveer 100 euro op de prijs van elke computer die je verkocht wordt met Windows erop.

Als iedere fabrikant ook zo netjes was omdat ook daadwerkelijk te doen...

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/29, 13:53:20 »
En vooral niet vergeten de Windows-belasting van 100 euro terug te eisen van de notebookfabrikant. Je hebt namelijk het recht jezelf niet akkoord te verklaren met de "license agreement" van Microsoft en dan heb je dus het recht het bedrag dat je voor Windows betaalde, te recupereren. En dat is dus ongeveer 100 euro op de prijs van elke computer die je verkocht wordt met Windows erop.

Als iedere fabrikant ook zo netjes was omdat ook daadwerkelijk te doen...

wettelijk gezien moeten ze je het teruggeven, in de licentieovereenkomst van microsoft staat dat je moet "informeren naar het retourenbeleid" en dat de fabrikant mag eisen dat je de gehele pc teruggeeft, maar dat staat haaks op het Europese consumentenrecht!

Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/29, 14:01:52 »
Het is alleen geen 100 euro, volgens mij zijn die OEM-licenties veel goedkoper. Daarnaast zijn computers deels zo goedkoop dóór al die windowsmeuk die erop zit (de OEM-crapware die wordt meegeleverd, virus scanner trials etc.).

Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/29, 22:46:26 »
Tones is een heel goede maker van laptops en eigenlijk desktops (hun hoofdbezigheid) .

Let op dat die laptop ZONDER harddisk is !! Dat moet je nog apart bijkopen en dat vind ik voor die prijs afzuip !!

Ik denk niet dat je iemand gaat vinden die dit type laptop gaat gebruiken met Ubuntu.

Maar je kan altijd een schijfje meenemen met Ubuntu erop en gewoon booten en testen . Of met een LiveCd even uitproberen als ze dat toestaan.

Uiteindelijk ben je beter af met een Lenovo/Dell/ Toshiba daar ben ik 100% zeker van (zeker op basis van prijs/kwaliteit)
« Laatst bewerkt op: 2011/11/29, 22:51:53 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline glaasje

  • Lid
Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/30, 00:11:14 »
Ik zou kijken bij Alternate. ;)

Zelf heb ik mijn laptopje daar ook van en die doet het geweldig! :D
(plus als je voor het merk 'Alternate' gaat, word die zonder OS gelevert :D)

http://www.alternate.nl/html/categoryListing.html?cat1=036&cat2=999&cat3=000&tn=BUILDERS&l1=Notebooks&criteriasCount=3&bfId=135&bfbox=1
sine errores, nos discere nihil.

Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/30, 03:46:44 »
Ik zou kijken bij Alternate. ;)

Zelf heb ik mijn laptopje daar ook van en die doet het geweldig! :D
(plus als je voor het merk 'Alternate' gaat, word die zonder OS gelevert :D)

http://www.alternate.nl/html/categoryListing.html?cat1=036&cat2=999&cat3=000&tn=BUILDERS&l1=Notebooks&criteriasCount=3&bfId=135&bfbox=1

Alternate Belgium levert die laptops niet. Enkel nederland.

Die tones laptop weet ik dat er geen schijf in zit, ik heb hier nog een ssd liggen die er in gaat.
Andere laptops die ik kan vinden met de specificaties die ik zoek zijn allemaal minstens €150 duurder dan deze.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #9 Gepost op: 2011/12/01, 21:05:16 »
Ward, je kan gewoon in een andere laptop (een geleende) je ssd monteren en Ubuntu installeren.
Met die schijf in de hand kan je vervolgens die even inbouwen in die Tones en even kijken hoe die het doet. Ze zullen wel raar opkijken van je vraag, maar in wezen is die vraag niet ongewoon.

Met die ssd kan je natuurlijk er gewoon voor gaan, en even googelen ivm de hardware-spec's (wifi-kaart enz) .

Tones is echt niet slecht hoor begrijp me niet verkeerd, maar de prijs vind ik toch hoog (zeker als je de prijs van je ssd erbij rekent) .

Soit, ik zou even google en de spec's erbij nemen en kijken of alles ondersteund is.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #10 Gepost op: 2011/12/09, 02:06:44 »
Dit weekend gaat er van iedere laptop bij tones minstens 5% af, ik ga em dan halen denk ik.

Maar die prijs die niet goed zit, hebben jullie ergens een voorbeeldje van iets met gelijkaardige specs voor een betere prijs?
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #11 Gepost op: 2011/12/09, 11:00:03 »
http://www.centralpoint.nl/notebooks-laptops/asus/n53-serie-n53sv-s1766v-art-n53sv-s1766v-num-751171/
Heb je wel 6 GB i.p.v. 8 GB, maar verder gelijkaardig.

Iets betere prijs want je krijgt er ook een harddisk in. En ja, centralpoint heeft ook een Belgische webshop (centralpoint.be)

Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #12 Gepost op: 2011/12/11, 00:44:09 »
Ik heb deze met 750GB 7200RPM disk kunnen kopen voor €850.
Het grote voordeel is dat ik er voor garantie mee naar de winkel om de hoek kan stappenn, dat werkt nog altijd beter dan te moeten afspreken met een webwinkel.
Nu heb ik ook een laptop die in België is gemaakt, en waarschijnlijk dus ook hier hersteld zal worden.

Voor in de archieven:
Alles werkt out of the box, alleen de optimus technologie werkt niet (het kiezen tussen nvidia kaart en intel graphics). Momenteel werkt enkel intel graphics (en doet de nVidia kaart dus niets).
Dit zou moeten kunnen werken met ironhide, maar dat is voorlopig nog niet gelukt.
Ik hoop op een native integratie in 12.04. Voorlopig kom ik toe met die intel graphics.
http://leerubuntu.org (ubuntu zonder moeilijke woorden)
VoidWarranties (Hackerspace) Antwerpen
Microsoft isn't evil, they just make really crappy operating systems. - Linus Torvalds

Re: Tones laptop zonder OS
« Reactie #13 Gepost op: 2011/12/11, 11:40:45 »
Proficiat Ward !! JE hebt zeker een goede keuze gemaakt.

Tones is zeker een kwalitatief ding en die prijs de je nu opgeeft is zeker aanvaardbaar. (met een goede disk erin)

Ter info: wij hebben op het werk ook 2 Tones-systemen (12Gb werkgeheugen) en daar zijn we heel tevreden over ! (het zijn wel geen laptops)

Ik ga deze info zeker onthouden, mochten we volgend jaar, alweer, overstappen op een ander pc-merk van laptops.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort