Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software  (gelezen 1459 keer)

Offline Kazart

  • Lid
Software
« Gepost op: 2008/12/03, 06:02:26 »
Voor het bekijken van video's van AnTourTan heb ik Real Alternative of Real Player nodig. Ik ben maar een paar dagen bezig met Ubuntu en het is voor mij een raadsel om deze op de pc te krijgen .Met Windows was er geen probleem om dit te installeren .Real Alternative is freeware en heeft mijn voorkeur.
Mijn vrouw is afkomstig van Benodet en wil haar video's en radio's stations terug in gebruik nemen.Ik vrees als dit niet lukt gedwongen zal zijn terug naar Windows te gaan .
Met dank indien mogelijk voor een simpele uitleg.

Kazart
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Re: Software
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/03, 07:02:21 »
Als je de medibuntu repos hebt geinstalleerd:

https://help.ubuntu.com/community/Medibuntu

Dan zou je beschikking moeten hebben tot de gratis variant van real player. Deze heet als mijn geheugen me goed dient Helix player.

Echter de mensen hier zullen vast nog andere alternatieven weten die net zo goed werken voor wat jij wil.
"I may not have ended up where I intended to go, but I think I ended up where I intended to be" Douglas Adams
8834 http://ubuntucounter.geekosophical.net/
Acer Aspire 7116: Ubuntu 10.04+Windows Vista Home Premium
PCs: Fedora 13, Ubuntu 10.10 en Windows 2000 professional(3 pcs)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Software
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/03, 11:29:44 »
Ook voor radio is er heel wat. Ik werk met mpd en sonata, maar ook in andere afspeelsoftware zoals rythmbox kan je op radio afstemmen. Kijk eens goed in de repos, vraag maar goed rond, en geef niet te snel op.

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Software
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/03, 16:51:15 »
je moet eens streamtuner in combinatie met streamripper installeren en  er gaat een wereld voor je open zoveel radiostations , en dat alles kan je vinden in Synaptic pakketbeheer en als je dan toch bezig bent dan zou ik meteen VLC mediaplayer installeren.

Gr Hans,

Offline Drummies

  • Lid
Re: Software
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/03, 17:00:30 »
je moet eens streamtuner in combinatie met streamripper installeren en  er gaat een wereld voor je open zoveel radiostations , en dat alles kan je vinden in Synaptic pakketbeheer en als je dan toch bezig bent dan zou ik meteen VLC mediaplayer installeren.

Gr Hans,

klopt hans streamtuner in combinatie met audiospeler audacious,en streamripper en luister naar de muziek vanuit de wereld
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Software
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/03, 18:18:40 »
je kan ook audacious gebruiken maar ik heb zelf amarok als speler ingegeven :D.

Gr Hans,

Offline Kazart

  • Lid
Re: Software
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/04, 17:44:53 »
Wine staat op pc ,real alternative gedownload ,staat nu op het bureaublad.Naar antourtan maar nog altijd geen klank, en video word niet afgespeeld.Wat moet ik nu nog beginnen ?   Er is waarschijnlijk een fout maar waar ?
Meer kan ik niet doen aangezien ik ubuntu nog heeeeel weinig ken.
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline Kazart

  • Lid
Re: Software
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/05, 09:50:10 »
Denk eraan terug te keren naar Windows ,is tegenstelling tot Linux is windows heeeeel gemakkelijk,zelf voor een programma te downloaden van het internet.Veel programma's die ik al zo lang ken zijn niet te downloaden tenzij er hier een ervaren gebruiker van linux ubuntu mee bezig is en dan ben ik alleszins  niet.
Toch dank voor de aangeboden hulp
Kazart
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Re: Software
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/05, 09:59:29 »
Denk eraan terug te keren naar Windows ,is tegenstelling tot Linux is windows heeeeel gemakkelijk,zelf voor een programma te downloaden van het internet.Veel programma's die ik al zo lang ken zijn niet te downloaden tenzij er hier een ervaren gebruiker van linux ubuntu mee bezig is en dan ben ik alleszins  niet.
Toch dank voor de aangeboden hulp
Kazart
http://www.real.com/linux

download dit softwarepakket en open het: http://www.real.com/realcom/R?href=http://forms.real.com/real/player/download.html?f=unix/RealPlayer11GOLD.deb

kijk eens aan, een beetje zoekwerk via google (anders gezegd: de term "realplayer linux" invoeren en de eerste link aanklikken) had ook wel gemogen :P


Het is trouwens juist de bedoeling dat je je software installeert via de meegeleverde softwarebronnen. In tegenstelling tot losse pakketten van het Internet, ben je met het softwarekanaal altijd zeker van veilige en geteste software. Het softwarekanaal bevat duizenden programma's, die zeer gemakkelijk te installeren zijn met Toepassingen>Installeren/Verwijderen of Systeem>Beheer>Synaptic Pakketbeheer. Via de commandoregel gaat ook nog.

Realplayer staat niet in de ingebouwde softwarekanalen, omdat het niet Open Source is. Maar de installatie van het programma is niet zo moeilijk: het -deb-bestand aanklikken, de instructies lezen en op Installeren klikken.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/05, 10:06:47 door Cumulus007 »

Offline DarkStar

  • Lid
    • Mijn persoonlijke website
Re: Software
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/05, 10:07:06 »
Denk eraan terug te keren naar Windows ,is tegenstelling tot Linux is windows heeeeel gemakkelijk,zelf voor een programma te downloaden van het internet.Veel programma's die ik al zo lang ken zijn niet te downloaden tenzij er hier een ervaren gebruiker van linux ubuntu mee bezig is en dan ben ik alleszins  niet.
Toch dank voor de aangeboden hulp
Kazart

Als je probeert af te stappen van de 'windows-manier' van denken ga je merken dat het allemaal een stuk gebruiksvriendelijker is. Je hoeft namelijk in Linux helemaal geen websites af te zoeken naar software die je wil, je kan namelijk alles installeren vanuit Linux zelf! Een héél eenvoudige manier is om bovenaan op 'Applicaties' te klikken en vervolgens 'Installeren/Verwijderen' aan te klikken. In het venster dat je dan krijgt kies je boven 'Alle beschikbare applicaties....' (of iets in die aard) en in het zoekveld rechts geef je een zoekterm in. Op die manier krijg je een hele hoop software te zien die past bij je zoekterm. Gewoon de software aanvinken die je wil installeren en op 'Toepassen' klikken, Ubuntu doet de rest!
Hierboven worden al een aantal pakketten aangehaald die je zou kunnen proberen!

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Re: Software
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/05, 10:16:29 »
Voor een artikel over software installeren, zie onze wiki: http://wiki.ubuntu-nl.org/SoftwareInstalleren

Offline Kazart

  • Lid
Re: Software
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/05, 13:23:28 »
Aan Cumulus007 en DarhStar

Het is me gelukt om Real Player te installeren via de link van Cumulus007 waar ik zeer dankbaar voor ben en nog meer vanwege mijn echtgenote die nu terug naar haar video's kan zien van haar geboorte streek.
Toch moet ik nog iets vragen betreft het aanklikken van de afspeelbaare video,eerst word deze gedownload dan gaat deze naar mijn bureaublad (icoontje) waar ik hem dan verplaatst naar de map mijn video's ,waar ik hem dan kan openen met real player.Is er nu een ander instelling om deze direct te openen na aanklikken ? Indien niet mogelijk, al zeer tevreden met de huidige resultaat.

Kazart   ;)
 Ik probeer nu nog enkele programma's te installeren,mocht het me niet lukken hoop ik terug goede adviezen te krijgen via deze forum.
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------