Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: superlichtgewicht Bodhi Linux (met direct-doen-lijstje)  (gelezen 9348 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: superlichtgewicht Bodhi Linux (met direct-doen-lijstje)
« Reactie #50 Gepost op: 2020/04/02, 20:22:45 »
@wowo: ik zal er eens naar kijken..... Mogelijk is het een fout in de 32-bits-versie.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: superlichtgewicht Bodhi Linux (met direct-doen-lijstje)
« Reactie #51 Gepost op: 2020/04/03, 00:37:00 »
Met ingang van vandaag zit Bijwerkbeheer trouwens in de stabiele "Main"-pakketbron van Bodhi Linux 5.1 en niet langer in de Testing-pakketbron.  =D

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: superlichtgewicht Bodhi Linux (met direct-doen-lijstje)
« Reactie #52 Gepost op: 2020/04/03, 15:57:06 »
Ik gebruik dus de Bodhi Linux Legancy 32 bits versie en sinds de update naar 5.1 werkt het "betere bijwerkgereedschap" van Mint niet meer.

Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat je hebt opgewaardeerd vanuit 5.0. Opwaardeerleed dus.

Want ik heb zojuist even een schone installatie gedaan van 32-bits Bodhi 5.1 in een virtuele machine, en daarin laat Bijwerkbeheer zich prima installeren en gebruiken.....

Offline wowo

  • Lid
Re: Tip: superlichtgewicht Bodhi Linux (met direct-doen-lijstje)
« Reactie #53 Gepost op: 2020/04/03, 17:03:21 »
Ik gebruik dus de Bodhi Linux Legancy 32 bits versie en sinds de update naar 5.1 werkt het "betere bijwerkgereedschap" van Mint niet meer.

Ik vermoed dat het te maken heeft met het feit dat je hebt opgewaardeerd vanuit 5.0. Opwaardeerleed dus.

Want ik heb zojuist even een schone installatie gedaan van 32-bits Bodhi 5.1 in een virtuele machine, en daarin laat Bijwerkbeheer zich prima installeren en gebruiken.....
Bedankt voor het uitzoeken.
ik kan gewoon voorruit en zal als ik zin heb tzt een nieuwe installatie doen als er geen oplossing voor komt. Misschien ga ik ook eens snuffelen in hrt Bodhi forum of hier nog iets voor te doen is.
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

DarkEra

  • Gast
Re: Tip: superlichtgewicht Bodhi Linux (met direct-doen-lijstje)
« Reactie #54 Gepost op: 2020/04/04, 20:41:45 »
Even bekeken via een live usb sessie op m'n 32bit netbook. Met 380 tot +400MB in RAM verbruik is Bodhi in principe net zo zwaar als Xfce en de huidige KDE Plasma. Kan natuurlijk aan de basis liggen waar Bodhi op gebouwt is en de hardware die in het netbook zit. Vlot is het wel moet ik zeggen maar niet echt mijn ding, Moksha is en blijft immers een fork van de Elightenment desktop omgeving. Eens kijken wat ik nog met het netbookje kan doen.

Desalniettemin toch weer een mooi stukje op je website Pjotr voor de geïnteresseerden. :)