Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Paneel vastzetten  (gelezen 1061 keer)

meta4

  • Gast
Paneel vastzetten
« Gepost op: 2007/03/18, 10:23:28 »
aangezien alles mogelijk is met linux, de volgende vraag :

kan ik het paneel (of de werkbalk zoals ie ook wel genoemd wordt) vastzetten ?

zoals in een andere post vermeld heb ik voor mijn vader Ubuntu geinstalleerd, maar de beste man verschuift het ding steeds, naar links, rechts etc., omdat hij met de touchpad wil werken ipv de good old mouse, dus als er een optie is om het paneel voor eens en altijd op zijn plek te houden, dan hoor ik het graag... :)


wel wil ik dat het paneel de volledige breedte van het scherm houdt

Offline Soul-Sing

  • Lid
Paneel vastzetten
« Reactie #1 Gepost op: 2007/03/18, 11:01:39 »
rechtsklikken op paneel, eigenschappen: kiezen voor top oriented. iconen zet je vast door: lock to panel.(rechtsklikken op icoon)

Offline siegi

  • Lid
Paneel vastzetten
« Reactie #2 Gepost op: 2007/03/18, 11:53:20 »
een kde paneel kan je helemaal locken,

Paneel vastzetten
« Reactie #3 Gepost op: 2007/03/18, 11:57:39 »
Doe eens een rechtermuisknop klik op een leeg stuk van het paneel en ga naar eigenschappen, instellingen of paneel configureren.
Sorry weet het niet uit mn kop en gebruik momenteel Xubuntu, dat is iets anders ingericht.

Je kunt het paneel in iedergeval gewoon vastzetten.

meta4

  • Gast
Paneel vastzetten
« Reactie #4 Gepost op: 2007/03/18, 11:58:39 »
Allereerst dank voor het meedenken, ik realiseer me net dat als je naar eigenschappen gaat van het paneel, en je daar verschuiven aanvinkt, het malle ding altijd zal blijven verschuiven naar 1 van de 4 zijden van het scherm. Als ik het echter uitklik krijg je een kleiner paneel wat je evt wel groter kunt maken, met als nadeel dat de vensters erboven eindigen of beginnen, al naar gelang naar waar je hebt ding hebt gepositioneerd. En je dus minder schermruimte hebt voor een applicatie.
Kubuntu vind ik geen goed idee voor mijn vader, moet ie weer aan iets nieuws wennen. Ik ga nog eens op zoek naar alternatieve starterbars cq panelen, danwel de man leren om van dat ding af te blijven...lol

Paneel vastzetten
« Reactie #5 Gepost op: 2007/03/18, 12:03:40 »
Citaat van: meta4
Allereerst dank voor het meedenken, ik realiseer me net dat als je naar eigenschappen gaat van het paneel, en je daar verschuiven aanvinkt, het malle ding altijd zal blijven verschuiven naar 1 van de 4 zijden van het scherm. Als ik het echter uitklik krijg je een kleiner paneel wat je evt wel groter kunt maken, met als nadeel dat de vensters erboven eindigen of beginnen, al naar gelang naar waar je hebt ding hebt gepositioneerd. En je dus minder schermruimte hebt voor een applicatie.
Kubuntu vind ik geen goed idee voor mijn vader, moet ie weer aan iets nieuws wennen. Ik ga nog eens op zoek naar alternatieve starterbars cq panelen, danwel de man leren om van dat ding af te blijven...lol
Ehm wanneer je verplaatsen uitgevinkt hebt, kun je toch ook een optie aanvinken die ervoor zorgt dat het paneel van de gehele breedte gebruik maakt?
Wanneer je voor de applicaties graag van het hele beeldscherm gebruik maakt zou ik dan ook nog de optie automatisch verbergen aanvinken.

meta4

  • Gast
Paneel vastzetten
« Reactie #6 Gepost op: 2007/03/18, 12:11:12 »
helaas CORVUS_CORAX, die optie zit er niet in, net al ff geprobeerd hier, don't break your brains, ik ga wel wat werkbaars verzinnen, misschien leuk wat icoontjes op de desktop of zo... :)