Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 12.04  (gelezen 1525 keer)

Offline jabuca

  • Lid
Ubuntu 12.04
« Gepost op: 2012/11/05, 09:10:25 »
Afgelopen zaterdag Ubuntu 12.04 geinstalleerd,( ik werkte nog met 10.04 LTS) en het installatieproces is vlekkeloos verlopen. De eerste indruk is goed!
De Unity is verwijderd, en via het aanmeldscherm met wachtwoord kom ik weer gewoon in Gnome. Waar ik nog even in moet duiken; is het downloaden van magnet links. [knip]
Transmission ziet er in 12.04 heel anders uit (leuk).

Dus tot op heden geen problemen met 12.04, en magnet links duik ik nog even in, ik heb al heel wat info gevonden op het internet, moet dit nog even uitwerken en testen.

Vr.gr.

jabuca  =D


[Mod edit: info over site weggehaald, dat ziet er niet erg legaal uit, zie verder comment.]
« Laatst bewerkt op: 2012/11/05, 14:22:05 door asphyxia »
Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/05, 09:22:37 »
Heel leuk om te horen Jabuca; maar is het verstandig om publiekelijk te zeggen dat je illegaal download (althans dat vermoed ik wanneer ik dit lees) ? En ook: het is in strijd met de forumregels om die torrentinfo te posten dacht ik  =D

Soit goed voor je dat de installatie vlekkeloos is verlopen !
« Laatst bewerkt op: 2012/11/05, 11:42:29 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/05, 10:23:07 »
@Joris Donders: in Nederland is downloaden van films of muziek altijd legaal, zelfs als de bron onrechtmatig is: http://www.iusmentis.com/auteursrecht/downloaden/

Alleen aanbieden van films of muziek is voor thuisgebruikers illegaal.  :)

Hoe het is geregeld in België, dat weet ik niet....

@jabuca: een goede keuze! 12.04 LTS is een uitstekende LTS-versie. Daar kun je nog jaren plezier van hebben.

Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/05, 10:29:11 »
Legaal of niet, we houden ons hier aan de geldende forumregels en niet aan de wetgeving ;)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/05, 11:01:59 »
Op het moment dat je met torrents iets download, stel je de gedeelten die je al hebt terug ter beschikking voor anderen. Ook in Nederland loop je bij torrentgebruik dus risico's, althans als het auteursrechterlijk beschermd materiaal betreft.

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/05, 11:10:28 »
Op het moment dat je met torrents iets download, stel je de gedeelten die je al hebt terug ter beschikking voor anderen. Ook in Nederland loop je bij torrentgebruik dus risico's, althans als het auteursrechterlijk beschermd materiaal betreft.

Precies, je kan de upload uitzetten maar dan ondermijn je het hele torrent systeem. Beter en sneller downloaden is mogelijk vanuit nieuwsgroepen. Voor films, muziek en series is dit volgens de huidige wetgeving, zoals Pjotr al aanhaalde, legaal.

Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #6 Gepost op: 2012/11/05, 11:47:28 »
Een uitlijning voor België vind je HIER klikkerdeklik

Idd is blijkbaar downloaden, ook voor België, een legale zaak (mits in achtname van een aantal punten) op het eerste zicht. Ik dacht dat dat niet zo was. 

Vreemd dat een aantal mod's toch ingrepen bij het posten van torrentsearch-engines (in dacht in het topic 'censuur' dat het was) ?

Maar goed dit topic is niet bedoeld om polemieken te starten.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #7 Gepost op: 2012/11/05, 13:25:31 »
Op het moment dat je met torrents iets download, stel je de gedeelten die je al hebt terug ter beschikking voor anderen. Ook in Nederland loop je bij torrentgebruik dus risico's, althans als het auteursrechterlijk beschermd materiaal betreft.

Precies, je kan de upload uitzetten maar dan ondermijn je het hele torrent systeem. Beter en sneller downloaden is mogelijk vanuit nieuwsgroepen. Voor films, muziek en series is dit volgens de huidige wetgeving, zoals Pjotr al aanhaalde, legaal.

NOGMAALS beste valk: torrents/nieuwsgroepen legaal of niet gaat het hier niet om. Er zijn hier *forumregels* en die dienen we aan te houden.
http://www.ubuntu-nl.org/gemeenschap/regels
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Regels/Toelichtingen#Forumregel_7

"Het plaatsen van of verwijzen naar licentie- of auteursrechtschendingen is niet toegestaan."

Het enige wat ik verder eraan toe kan voegen is dat magnet-links hier keurig openen in Transmission. Desnoods via die link kopiëren en dan in Transmission dat als URL openen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #8 Gepost op: 2012/11/05, 14:06:46 »
NOGMAALS beste valk: torrents/nieuwsgroepen legaal of niet gaat het hier niet om. Er zijn hier *forumregels* en die dienen we aan te houden.
http://www.ubuntu-nl.org/gemeenschap/regels
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Regels/Toelichtingen#Forumregel_7

"Het plaatsen van of verwijzen naar licentie- of auteursrechtschendingen is niet toegestaan."
Daar gaat het juist wel om. Indien legaal, is het per definitie geen schending. En dus geen overtreding van de forumregels.

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #9 Gepost op: 2012/11/05, 14:27:35 »
Ik heb de aangehaald site eens bekeken, als ik daar al diverse nieuwe games zie staan waarvoor je in de winkel gewoon moet betalen, en films die nog in de bioscoop draaien (en dus nog niet eens op DVD zijn verschenen), dan komt dat niet al te legaal over...
Moet iedereen zelf weten, maar niet via deze site.

OT: Goed weer om te horen, dat een gebruiker (jabuca dus in deze) tevreden is over een mooie LTS. Daar ging het toch uiteindelijk om  ;)
 
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #10 Gepost op: 2012/11/05, 20:15:21 »
NOGMAALS beste valk: torrents/nieuwsgroepen legaal of niet gaat het hier niet om. Er zijn hier *forumregels* en die dienen we aan te houden.
http://www.ubuntu-nl.org/gemeenschap/regels
http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Moderators/Regels/Toelichtingen#Forumregel_7

"Het plaatsen van of verwijzen naar licentie- of auteursrechtschendingen is niet toegestaan."
Daar gaat het juist wel om. Indien legaal, is het per definitie geen schending. En dus geen overtreding van de forumregels.

Aangezien die site meteen links aanbiedt naar games die je zo kunt downloaden waar je eigenlijk voor moet betalen is het illegaal volgens de forumregels. Ik kan me voorstellen dat je het er niet mee eens bent maar daar hebben we het subforum 'Forum' voor om over dit soort regels te discussiëren :)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #11 Gepost op: 2012/11/05, 21:27:11 »
inderdaad vistaus

Offline jabuca

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #12 Gepost op: 2012/11/06, 19:22:34 »
Hallo allemaal.
Ik heb geloof ik heel wat aangehaald, wat absoluut niet mijn bedoeling is geweest. Hierbij mijn uitleg.
Overgestapt van 10.04 naar 12.04, alles zag er goed uit, met wat kleine prbleemtjes i.v.m. downloaden.
Voor ik de geknipte dingen ben gaan plaatsen, heb ik eerst op het forum gekeken wat ik daar over vinden kon, (kan ik die dingen hier wel benoemen/geen vragen er over stellen)

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/ubuntu-ltgt-the-pirate-bay/msg810840/#msg8
bovenstaande link kwam ik tegen, en zodoende had ik mijn verhaaltje afgemaakt
Vanmiddag de forumregels nagelezen, en inderdaad, het was niet verstandig van mij.
Hierbij mijn welgemeende excuses, ik heb niemand voor het hoofd willen stoten o.i.d. ik wilde gewoon iets schrijven over mijn bevindingen.

Vr.gr.

jabuca

Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!!

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #13 Gepost op: 2012/11/06, 20:10:58 »
Je bent tevreden met ubuntu, dat is het belangrijkste  ;)

De pirate bay is een ander verhaal, dat is zó uitgebreid in het nieuws geweest, dat iemand onder een steen moet hebben geleefd als hij/zij dat niet heeft meegekregen...
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline Brumm3l

  • Lid
Re: Ubuntu 12.04
« Reactie #14 Gepost op: 2012/11/06, 22:50:13 »
En als aanvulling op collega asphyxia: excuses aanvaard.

Blij te horen dat je een tevreden gebruiker bent.