Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Ubuntu-Thunderbird mails overzetten naar Windows7-Thunderbird  (gelezen 1986 keer)

Offline Dayenne

  • Lid
Heb een nieuwe laptop gekocht en wil windows toch weer even een kans geven. Hoe zet ik de mails en instellingen van thunderbird uit Ubuntu over naar windows Thunderbird?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/28, 17:47:50 door Dayenne »

Offline Dayenne

  • Lid
Re: Ubuntu-Thunderbird mails terug zetten naar Windows-Thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/23, 00:12:44 »
Inmiddels heel wat uurtjes verder. Besloten dat het ws net zo simpel zou moeten zijn als eerst. Dus de default map gekopieerd, OLD achter die er inmiddels was ontstaan, de oude default hernoemen naar de nieuwe (vandaar de OLD er achter) en dan hop draaien maar..... nee dus....  :| ??? Wat doe ik verkeerd? Ik heb nadien tig keer TB verwijderd en er weer opgezet, maar die code voor default bleef maar gelijk. Nieuw account aangemaakt en daar het trucje nog eens gedaan, maar ook hier helaas, geen oude mails die ik zag. Ik weet dat ik vloek en afvallig ben, nu ik terug wil naar windows, maar mijn hoop is desondanks toch op jullie gevestigd.


Offline Dayenne

  • Lid
Re: Ubuntu-Thunderbird mails overzetten naar Windows7-Thunderbird
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/28, 14:52:01 »
Nee helaas, hiermee wordt het niet duidelijker. Ik snap er helemaal niks meer van.

De default map uit de TB van Ubuntu kreeg ik moeiteloos werkend binnen TB in de XP pc van dochter. Doe ik dat zelfde trucje op mijn Win7 pc dan lukt dat niet. (default map kopiëren en hernoemen naar de map zoals ie al in TB stond)

Gek genoeg krijg ik TB ook niet volledig verwijderd. Ik verwijder via programma's, netjes zoals het hoort. Start de pc opnieuw op, download TB weer en kom terecht in de TB zoals ie was voordat ik m weggooide.....

 ???

Ik ben iig blij dat ik via dochters pc bij alle mails kan die ik had, maar mooiste is natuurlijk als ik binnen Win7 ook de beschikking had over mijn mails.

Ik heb overigens ook via een nieuw account het XP trucje geprobeerd toe te passen, maar helaas... Ook heb ik wat tutorials in het Engels bekeken, maar moet zeggen dat mijn Engels eigenlijk te slecht is om het goed te begrijpen.

Offline Dayenne

  • Lid
Re: Ubuntu-Thunderbird mails overzetten naar Windows7-Thunderbird
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/28, 17:47:27 »
Met mozbackup lukte het wel! Ik was huiverig voor het programma, want ik snapte niet goed wat ik moest doen, als ik afging op wat ik las op inet. Toch een poging gewaagd. Op XP pc MozBackUp geïnstalleerd, back up gemaakt, file op usb-stick gezet en toen naar Win7 pc waar TB inmiddels op stond en MozBackUp ook. TB was uitgeschakeld, MozBU stond aan, gekozen voor restore met verwijzing naar usb stick. Nog geen minuut werk en TB op Win7 pc had alle mails en instellingen overgenomen. Alleen Lightning deed een beetje vreemd, dus die opnieuw geïnstalleerd (google provider bleef staan en werkte na installatie Lightning direct zoals vanouds). Ik ben blij!!  =D

Offline rho

  • Lid
Re: [opgelost] Ubuntu-Thunderbird mails overzetten naar Windows7-Thunderbird
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/10, 21:42:09 »
Begrijp ik het goed dat je eerst naar Windows XP ben gemigreerd en daarna via MozBackUp naar Windows7?
Het is je niet gelukt om rechtstreeks van Ubuntu naar Windows7 te migreren? (ik ben dat namelijk van plan en krijg nu een beetje schrik dat het me niet gaat lukken  :-[)

Offline Mikkel

  • Lid
Re: [opgelost] Ubuntu-Thunderbird mails overzetten naar Windows7-Thunderbird
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/10, 22:42:22 »
Begrijp ik het goed dat je eerst naar Windows XP ben gemigreerd en daarna via MozBackUp naar Windows7?
Het is je niet gelukt om rechtstreeks van Ubuntu naar Windows7 te migreren?

Ik denk dat je lang kunt wachten tot Dayenne antwoord geeft. ^-^ Haar laatste bericht hierboven is gepost op de dag dat ze hier voor het laatst op het forum was. Bijna een jaar geleden, dus. O0

Offline rho

  • Lid
Re: [opgelost] Ubuntu-Thunderbird mails overzetten naar Windows7-Thunderbird
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/11, 07:27:51 »
Maar blijkbaar is zij niet de enige die dit topic leest.
Dus misschien kan iemand anders ook commentaar geven. ;)