Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flukkerend beeld met Xubuntu  (gelezen 2683 keer)

Flukkerend beeld met Xubuntu
« Gepost op: 2017/04/02, 21:01:50 »
Hallo, 

Ik heb afgelopen weekend Xubuntu 16.04.2 geinstalleerd op een laptop maar nu heb ik 2 problemen:

1)
Na installatie van de laatstw Nvidia driver volgens de site van Pjotr heb ik last van een knipperend/flikkerend beeldscherm, erg irritant. Helaas geeft de site van pjotr geen oplossing voir dit soort problemen wat ik zelf jammer vind. Hoe los ik het knipperen/flikkeren op? Ik heb een hybride laptop Nvidia/Intel.

2)
Als ik die laptop afsluit krijg ik onderin beeld constant en melding over een unattended update wat 5 seconden zou moeten duren wat dus niet zo is. Is er tijdens de installatie iets fout gegaan?

Alvast bedankt! 

swake

  • Gast
Re: Flukkerend beeld met Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2017/04/02, 21:34:44 »
Citaat
Ik heb een hybride laptop Nvidia/Intel.

Dat is al een modern toestel . Xubuntu is daar te licht voor en ben je beter met Ubuntu Kylin .

https://www.ubuntu.com/download/ubuntu-kylin

Offline Tom

  • Lid
Re: Flukkerend beeld met Xubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2017/04/02, 21:52:37 »
Hallo, 

Ik heb afgelopen weekend Xubuntu 16.04.2 geinstalleerd op een laptop maar nu heb ik 2 problemen:

1)
Na installatie van de laatstw Nvidia driver volgens de site van Pjotr heb ik last van een knipperend/flikkerend beeldscherm, erg irritant. Helaas geeft de site van pjotr geen oplossing voir dit soort problemen wat ik zelf jammer vind. Hoe los ik het knipperen/flikkeren op? Ik heb een hybride laptop Nvidia/Intel.

Dan haal die laatste geinstall Nvidia driver weer weg ,je zult die waarschijnlijk helemaal niet nodig gehad hebben .
En Xubuntu kan nooit te licht zijn voor een PC of Laptop !.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Flukkerend beeld met Xubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2017/04/02, 22:10:34 »

Dat is al een modern toestel . Xubuntu is daar te licht voor en ben je beter met Ubuntu Kylin .

En als ik er zelf voor kies om Xubuntu te draaien op mijn laptop omdat de desktop mij beter bevalt? Vind dit geen goed advies/tip.

Re: Flukkerend beeld met Xubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2017/04/02, 22:17:17 »
Citaat
 
Dan haal die laatste geinstall Nvidia driver weer weg ,je zult die waarschijnlijk helemaal niet nodig gehad hebben .
En Xubuntu kan nooit te licht zijn voor een PC of Laptop !.
En welke driver versie moet ik dan installeren?

swake

  • Gast
Re: Flukkerend beeld met Xubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2017/04/02, 23:53:15 »
Als ik me niet vergis is een hybride laptop een combinatie van laptop en tablet .

http://www.elektrozine.be/ez/article/7204/Wat-zijn-hybride-toestellen-en-wat-zijn-de-voor--en-nadelen-ervan.html

DarkEra

  • Gast
Re: Flukkerend beeld met Xubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2017/04/03, 00:03:29 »
Als ik me niet vergis is een hybride laptop een combinatie van laptop en tablet .

http://www.elektrozine.be/ez/article/7204/Wat-zijn-hybride-toestellen-en-wat-zijn-de-voor--en-nadelen-ervan.html

swake, ubuntu budgie/Nomko heeft een hybride grafische kaart en gaat het niet om een hybride laptop....

Offline jan11000

  • Lid
Re: Flukkerend beeld met Xubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2017/04/03, 08:28:16 »
Voor je update, doe in de terminal de update, dan zie je foutmeldingen.
En geef zoveel mogelijk info, dan wordt je beter geholpen.
Bij de update geef je eigenlijks niks aan wat je gedaan hebt.

Videokaart, welke hardware heb je ?
Videokaart drivers, probeer alle versies die beschikbaar zijn via je grafische menu.
En de link van  Pjotr kun je ook geven zodat wij kunnen kijken wat je gedaan hebt.
Nog een keer, hoe meer info jij geeft , hoe meer je geholpen wordt.

DarkEra

  • Gast
Re: Flukkerend beeld met Xubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2017/04/03, 08:54:21 »
jan11000,

ubuntu budgie is geen newbie en weet goed dat hij zoveel mogelijk info moet geven. Zie daarom ook mijn vorige reactie wat verder boven. ;)

Frederik

  • Gast
Re: Flukkerend beeld met Xubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2017/04/03, 10:29:03 »
Waarom Xubuntu  'te licht' zou zijn ontgaat mij helemaal, maar tijdens de installatie van Xubuntu op mijn 10 jaar oude desktop heeft Xubuntu tijdens de installatie er voor gekozen om de X.Org.server stuurprogrramma's te gebruiken in plaats die van Nvidea en ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

swake

  • Gast
Re: Flukkerend beeld met Xubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2017/04/03, 11:45:22 »
Een hybride toestel heeft twee grafische kaarten .Het gaat hier niet om een gewone desktop of laptop !!!
Waar moet men op letten bij Hybride
https://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld

Frederik

  • Gast
Re: Flukkerend beeld met Xubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2017/04/10, 21:13:31 »
Zet de verversingsfrequentie van de monitor op de hoogste stand, als dat kan.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Flukkerend beeld met Xubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2017/04/11, 22:06:28 »
Onderwerp is opgeschoond, er gaat een slotje op.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.