Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Gdesklets valt steeds weg tijdens sessie  (gelezen 685 keer)

Gdesklets valt steeds weg tijdens sessie
« Gepost op: 2009/02/01, 22:34:00 »
Ik heb Gdesklets op mijn bureaublad gezet en o.a. de Toolbar/Launcher geïnstalleerd. Via Systeem->Voorkeuren->Sessies het vinkje aangezet. Tijdens een sessie ben ik echter regelmatig mijn Gdesklets kwijt. Als ik op Bureaublad tonen 2x druk dan zie ik kort voor het scherm waar ik in bezig ben even de Gdesklets in beeld maar ze staan niet op het bureaublad. Het lijkt wel of ze in een voor mij onzichtbare laag staan. Wie weet raad?
Jan van der Werke

Re: Gdesklets valt steeds weg tijdens sessie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/01, 23:10:54 »
Kan je het programma eens in de terminal opstarten? Meestal worden de foutmeldingen dan ook getoond in de terminal.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Gdesklets valt steeds weg tijdens sessie
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/01, 23:33:25 »
Je advies om in de terminal op te starten gaf geen foutmelding, maar mijn vriend die ook wel wat weet, staat hier naast me en zegt: Als je op dat icoontje klikt van: 'Terug naar bureaublad' dan heb je het Bureaublad zonder de Gdesklets en dat is de reden. OK, dat begrijp ik maar dan vraag ik me af of ik die Gdesklets op het bureaublad vast kan zetten zodat ze net als andere icoontjes bij 'Terug naar bureaublad' gewoon zichtbaar blijven.
Jan van der Werke

Re: Gdesklets valt steeds weg tijdens sessie
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/01, 23:54:11 »
Hoe ziet dat icoon er ongeveer uit? Ik heb nl alleen het hoofdmenu icoon op een aan gepaste werkbalk staan en voor de rest niets. Helaas kan ik het daarom niet even uitproberen.
Heeft het verder nog een reden dat gdesklets gebruikt?
Er zijn namelijk nog meer van deze programma's, screenlets, cairodock, AWN , misschien kan je die installeren om uit te proberen of je zoekt even op het forum kan je kijken hoe het eruit ziet.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Gdesklets valt steeds weg tijdens sessie
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/02, 00:35:13 »
Bedankt Gijs voor de tips, ik sluit nog even een tweetal printscreens bij op je verzoek. het bureaublad icoontje op het paneel (beneden 5e van links) heb ik uitvergroot.

[verwijderd door de beheerder]
Jan van der Werke