Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 10 in VirtualBox geeft waarschuwing  (gelezen 304 keer)

Offline jeegee

  • Lid
Windows 10 in VirtualBox geeft waarschuwing
« Gepost op: 2021/03/11, 17:09:41 »
--- Op de website van Microsoft heb ik de Windows 10 Home -.iso gedownload, niet illegaal dus.
Een registratiecode heb ik niet, dat heb ik tijdens installatie met de link onder de invulvelden aangegeven.
Intussen heeft W10 een paar keer gemeld dat er tijdens de installatie iets niet oké was en moest herstarten en er ook op gewezen dat ik last zou kunnen krijgen van virussen --terwijl ik, zoals gezegd, de .iso nota bene netjes van de Ms-site heb gehaald (er zijn gekraakte versies van de hele W10 te vinden, maar die zijn natuurlijk notoir onbetrouwbaar).
Is dit een kinderachtig GAFAM-geintje?

--- Als die waarschuwing toch zou kunnen kloppen, wordt software die in VBox draait dan beschermd door ClamAV, die al m'n andere software ook beschermt?

Re: Windows 10 in VirtualBox geeft waarschuwing
« Reactie #1 Gepost op: 2021/03/11, 17:47:35 »
Het is me niet helemaal duidelijk welke waarschuwingen je krijgt, en het is al even geleden dat ik met zulke W-versies bezig ben geweest...

Maar het is vrij normaal dat de "gratis" versies op den duur gaan sturen op registratie, of anders beperkingen gaan krijgen (aka functionele problemen).
Begrijpelijk, want ze gaan natuurlijk niets gratis weg geven waar ze eigenlijk hun geld (terecht) mee willen verdienen. Het is meestal toch wel een vorm van Trialware.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore